Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bendová: Sbalil mě kluk s obouchaným favoritem

  15:38aktualizováno  15:52
Alice Bendová do širokého povědomí vstoupila jako herečka v seriálech Rodinná pouta a Bazén. Kromě toho má na svém kontě i několik vedlejších rolí v celovečerních filmech. Jezdí v černém Audi A4, které je jejím prvním novým vozem. Předtím vždy kupovala automobily ojeté, v některých případech i bourané.

"Tatínek je automechanik, takže mi auto pomáhal vybírat a potom se mi o něj i staral," říká půvabná herečka. 

Co vás upoutalo na audi?
Jednou jsem viděla vystavený černý kabriolet Audi A4 a hrozně se mi líbil. Nicméně kabriolet není moc praktické auto pro naše podnebí, tak jsem se rozhodla, že si našetřím na klasický model. 

Je ještě nějaké jiné auto, které vás upoutá?
Audi A6 kombi a strašně by mě bavilo i nové Audi Q7. 

Není to na ženu moc velké auto?
Ne, vůbec. Řídila jsem i Ford Transit. Kdybych měla říct tři auta, která by mě bavila, na prvním místě by bylo Porsche Cayenne, pak Audi Q7 aVolkswagen Touareg. Jsem docela skromná, co? Ne, já jen sním... (smích)A ještě bych chtěla mít v garáži něco sportovního. Třeba BMW-6. 

A neměla by v té garáži být ještě motorka?
Určitě. Motorka je hrozně sexy, ale nikdy na ní jezdit nebudu, protože se bojím. 

Zkoušeli vás muži někdy balit na auto?
Když mi bylo dvacet, tak jo. Ale já lidi podle auta neposuzuji. Ono to stejně nakonec dopadlo tak, že mě sbalil kluk s obouchaným favoritem. Zkrátka protože byl takový, jaký byl, a auto v tom nehrálo žádnou roli.

Oni jsou ti chlapíci usazení v mercedesu s vystrčenou rukou z okýnka většinou spíš k smíchu. Úplně nejlepší je, když mají ještě takové to uzoučké bílé tričko a na hlavě úpletovou čepičku. Na to jsem opravdu zatížená. To nesnáším. 

Občas natáčíte a fotíte v Německu, v USA... Řídíte i v cizině?
V Americe jsem byla krátce, tam nás vozili, takže za volantem jsem seděla jen chvíli. Řídila jsem ale v Itálii, kde je to docela dobrodružství. Tam se řidič začátečník obouchá, protože oni ze tří pruhů v pohodě udělají šest.

V takové situaci je důležité být rychlejší než ostatní. Kdo je opráskanější, jede. Možná to tak nevypadá, ale u nás to tak není. Mám pocit, že ve srovnání s Itálií je tady pořád ještě nějaký řád... Cesty do Německa jsou dlouhé štreky po dálnici, které si ráda odřídím sama. 

Využíváte neomezenou rychlost na německých dálnicích?
Velmi ráda. Bohužel se na dálnici občas utrhnu i u nás. To se ale ručička tachometru pohybuje okolo stopadesátky. Víc už raději ne. 

Tak to se asi netěšíte na chystaný bodový systém...
Toho se bojím. Ale ani ne tak kvůli rychlosti, protože tu si uhlídám. V mém případě je to horší s parkováním. Do Prahy jezdím každý den a najít v centru volné místo na zaparkování je skutečně výkon. Nevadí mi, že musím za parkování platit, ale ono není volné místo ani na placených místech. 

Takže dostáváte botičky?
Zrovna včera jsem ji dostala. 

A platíte pokuty?
Vždycky. Včera byl policista velmi shovívavý, takže mě to stálo dvě stovky. Většinou se pohybujeme mezi třemi až pěti stovkami. 

Máte automatickou převodovku. To jste okoukala v Americe?
Tam jsem si to zkusila a přišlo mi to fajn. Nemusím řadit při popojíždění v zácpách. Hodí se mi to i na delší cesty do Německa, protože jezdím tak, že v jedné ruce držím mapu. Ze zkušenosti mé sestry vím, že automat je skvělý i za situace, kdy máte mimino. Můžete ho mít v sedačce vedle sebe, jednou rukou mu dáte napít, otřete ho a druhou rukou řídíte. Kdyby do toho měla ještě řadit, asi by to nešlo. 

Jaké vozy se vám nelíbí?
Nic mi neříkají japonská auta. Německé značky mi přijdou lepší designově, jsou účelnější a působí na mě i bytelnějším dojmem. 

Malé auto do města by vás nebavilo?
Vůbec ne. Já bych s tím nejezdila. Parkovat umím, tak snad jen kvůli nízké spotřebě. Ale pokud bych musela, samozřejmě bych s ním jezdila. Dřív jsem musela jezdit tramvají a autobusem a taky to šlo. 

Nezkoušela jste někdy řídit závodní vůz?
Jednou jsem s kolegy z Rodinných pout jezdila nějaký skoro závod ve Škodě Favorit. To mě řidičsky moc nenaplňovalo. Kdyby mi ale někdo dal možnost řídit opravdové závodní auto, klidně bych do toho šla. 

Bála jste se někdy v autě?
Bojím se jet s cizími lidmi. Kdybych točila v Německu a nabídli by mi odvoz s řidičem, tak raději poletím nebo pojedu sama. Věřím víc sobě. Nebojím se s manželem, maminkou a sestrou. O těch vím, jak jezdí. 

Jaké byly vaše řidičské začátky?
To byla strašná sranda. Autoškolu jsem měla v kopci v Praze na Vinohradech a zkušební škodovky stály zaparkované v pěkném krpálu. Tam už byla výhra, když se vám podařilo vůbec vyjet.

Já jsem tehdy při vyjíždění vpřed byla schopná couvat pět metrů dozadu. Vtipné bylo, že lidi, co tam bydleli, věděli, že tohle místo je hodně nebezpečné, takže za poslední škodovkou z autoškoly bylo volno nějakých padesát metrů. Tam si mohl postavit auto jen blázen. 

Co ve vašem voze nesmí chybět?
Přehrávač cédéček a automatická převodovka. Brala bych síťový program do kufru, jaký mají octavie. Můžete do toho zachytit nákup a vůbec všechno možný. V kufru vám aspoň pak nic nelítá. V oktávce se mi ještě líbí takový prostor ve dveřích, kam se vejde velká PET lahev.

To je nevýhoda mé audiny. Tam kdybych si speciálně nenechala dát držáček na kafe, prostě bych ho tam neměla. Ještě jsem si třeba doobjednala počítač a xenonová světla. Mám pocit, že k tomu autu už se hodí. To samé bych ještě mohla říct o hliníkových kolech. Mám pocit, že když se auto v zimě postaví na plecháče, není to ono. Z toho důvodu mám dvě sady kol. Proto v zimě nepřezouvám, jen si nechám vyměnit všechna kola. 

Jezdíte na dovolenou autem?
Záleží na vzdálenosti. Do jednoho tisíce kilometrů se to dá zvládnout. Dál už radši cestuji letadlem.

Alice Bendová nemá ráda malá auta. V audi ji chybí odkládací plochy. Třeba místo na PET lahev.

Autoři:






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.