Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Elektromozek parkuje, masíruje a chladí šampaňské

aktualizováno 
Pokud tohle není jeden z nejlépe propracovaných systémů elektroinstalace u automobilů, tak k němu má rozhodně blízko. Tak se systémem modelu Bentayga chlubí výrobce britské automobilové šlechty Bentley a možná ani není daleko od pravdy. Elektrické impulzy proudí k desítkám čidel, senzorům, kamerám a řídícím systémům.

Kabeláž Bentley Bentayga | foto: Bentley

Bentayga má kromě běžných elektrosoučástek také čtyři radary s dlouhým dosahem, 12 parkovacích senzorů, šest kamer a spousty světelných vychytávek.

K tomu připočítejte elektricky ovládaný systém odpružení, ledničku na šampaňské, hudební aparaturu s osmnácti reproduktory a sedačky, které umí cestující zahřát, ochladit a také namasírovat.

Kabeláž Bentley Bentayga

Vývojáři britské automobilky dokonce tvrdí, že samotná práce na vývoji kompletní elektrické soustavy je jedním z nejtěžších úkolů při vývoji nového auta. Jen pro představu, bentayga využívá při provozu celkem 90 kontrolních modulů a procesorů, které spolu komunikují prostřednictvím své vlastní lokální sítě. Jenom kabely váží přes 45 kilogramů.

„Bentayaga využívá celkem sedm různých sítí pracujících v různých rychlostech,“ říká Stuart White, vedoucí týmu vývojářů Bentleye, kteří mají celý elektrický systém na starosti. „Všechny tyto sítě mají své primární využití, ale komunikují také mezi sebou navzájem. Naším cílem je všechny možné informace sdílet. Nemáme senzor, který by měl pouze jednu funkci.“

Autor:


Témata: kamera, práce, Bentley, Radar


Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.