Autofotka týdne: Elektromozek parkuje, masíruje a chladí šampaňské

aktualizováno 
Pokud tohle není jeden z nejlépe propracovaných systémů elektroinstalace u automobilů, tak k němu má rozhodně blízko. Tak se systémem modelu Bentayga chlubí výrobce britské automobilové šlechty Bentley a možná ani není daleko od pravdy. Elektrické impulzy proudí k desítkám čidel, senzorům, kamerám a řídícím systémům.

Kabeláž Bentley Bentayga | foto: Bentley

Bentayga má kromě běžných elektrosoučástek také čtyři radary s dlouhým dosahem, 12 parkovacích senzorů, šest kamer a spousty světelných vychytávek.

K tomu připočítejte elektricky ovládaný systém odpružení, ledničku na šampaňské, hudební aparaturu s osmnácti reproduktory a sedačky, které umí cestující zahřát, ochladit a také namasírovat.

Kabeláž Bentley Bentayga

Vývojáři britské automobilky dokonce tvrdí, že samotná práce na vývoji kompletní elektrické soustavy je jedním z nejtěžších úkolů při vývoji nového auta. Jen pro představu, bentayga využívá při provozu celkem 90 kontrolních modulů a procesorů, které spolu komunikují prostřednictvím své vlastní lokální sítě. Jenom kabely váží přes 45 kilogramů.

„Bentayaga využívá celkem sedm různých sítí pracujících v různých rychlostech,“ říká Stuart White, vedoucí týmu vývojářů Bentleye, kteří mají celý elektrický systém na starosti. „Všechny tyto sítě mají své primární využití, ale komunikují také mezi sebou navzájem. Naším cílem je všechny možné informace sdílet. Nemáme senzor, který by měl pouze jednu funkci.“

Autor:

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Najdete na iDNES.cz