Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bentley zanevřel na fotbalisty a míří na čínského zákazníka

aktualizováno 
Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) - Čína je pro mnohé automobilky největším odbytištěm a to se projevuje i na nabídce modelů. Zdá se, že se tím teď začala řídit i značka Bentley, která ve Frankfurtu ukazuje novou generaci kupé Continental GT. Ta používá designové prvky krásného konceptu EXP 10 Speed 6 a oproti předchozí generaci se výrazně proměnila.

Zbrusu nová generace Bentley Continental GT je opravdu nová, nahrazuje předchůdce představeného v roce 2003. Alespoň co se designu týče, jde o skutečnou změnu, ne jen další ladění tvarů. Auto upustilo od původního mohutného svalnatého vzezření a snaží se působit elegantněji. Jenže mu to kazí celá řada detailů, které jako by byly doslova namalovány dle vkusu čínského zákazníka.

Bentley Continental GT

Obří a silně chromovaná maska chladiče, která září do dáli, by se ještě dala pochopit, docela hezky ladí s novými menšími dvojitými světlomety vozu. Mohutná chromovaná lišta na boku už ale není kdovíjakým vrcholem elegance a to nejkontroverznější se v podání nového Continentalu GT odehrává vzadu. V principu tu auto přebírá tvar světel z konceptu EXP 10 Speed 6 (prohlédněte si ho zde), ovšem designéři se rozhodli světla zarámovat do mohutné chromované obroučky.

Ty jsou samy o sobě vcelku rušivým prvkem, navíc jsou rozdělené tak, že jedna jejich část je vždy součástí víka kufru. Výsledkem je podivná změť linek a spár na zadní části auta, přičemž rámeček u vystavených vozů příliš nelícuje. Vše korunuje orámování prolisu na registrační značku, samozřejmě také v chromu.

Bentley Continental GT
Bentley Continental GT

Vypadá to, jako by se u Bentley v zadní části vykašlali na jakoukoli kvalitu dílenského zpracování, přednost dostal vizuální efekt. Efekt, který ovšem zaujme spíše asijské publikum. Continental GT se tím v podstatě definitivně zbavuje image auta pro fotbalisty, troufáme si tvrdit, že u nich už nebude tak populární jako první generace i druhé provedení.

V interiéru naopak Bentley předvádí, co je jeho jasnou doménou – špičkové zpracování, prvotřídní materiály a oku lahodící detaily. Vystavená auta mají dvě zcela odlišná provedení interiéru – jedno klasičtější tmavé, druhé trochu divoké červené provedení. Ukazuje to možnosti individualizace interiéru – ty jsou opravdu obrovské a každý zákazník si bude moci vnitřek auta doslova ušít sobě na míru.

Fotogalerie

Pod kapotou má novinka tradiční dvanáctiválec uspořádaný do W, který přišel už s první generací. Jde samozřejmě o technickou evoluci tohoto agregátu, nově má výkon 467 kW a točivý moment 900 Nm. Na stovku tak novinka zrychlí za pouhé 3,7 sekundy a maximální rychlost činí 333 km/h. Samozřejmostí je pohon všech kol, který nově rozděluje výkon aktivně mezi jednotlivé nápravy. Oproti předchůdci auto zhublo o 85 kilogramů.

Další motorizace přijdou později, očekávat můžeme základní osmiválec a nově přibude také hybridní verze, která by měla dostat techniku od koncernového příbuzného Porsche.





Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Další z rubriky

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.