Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bentley Continental GT Speed: 326km/h

  11:40aktualizováno  11:40
Bentley udělal s Continentalem GT díru do světa. Britský aristokrat s německým "lidovým" (rozuměj volkswagenovským) kapitálem v zádech se vrátil z tréninku s příznačným označením Speed (anglicky rychlost) a posílil o 50 koní. Namísto 318 teď bude uhánět až 326 km/h.

Bentley Continental GT | foto: Bentley

Vznikl tak nejsilnější bentley všech dob a první , který ujede za hodinu víc než 200 mil.

Novinka v ceníku klasické britské značky odkazuje na předválečný 3-litre "Speed Model" s dvojitými karburátory, zvýšeným kompresním poměrem a vyšším výkonem z roku 1923.

Technici Bentleye se zaměřili na přeprogramování řídicích jednotek motoru, vzduchového podvozku a všeho ostatního, co v superluxusním kupé najdeme. Také se ubírala kila, použití hliníku znamená o 35 kilogramů menší hmotnost. Hledělo se prý také na spotřebu a emise.

Přibyly pomocné rámy pro zvýšení tuhosti, ztuhly stabilizátory a podvozek šel víc k zemi.

Dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec W12 biturbo má namísto stávajících 560 koní 610 (449 kW). Krouticí moment rozdělovaný šestistupňovým automatem mezi kola obou náprav je 750 Nm (o sto víc než obyčejné GTčko).

Z nuly na stovku vystřelí auto za 4,5 sekundy. Opačnou práci než motor mohou dostat na starosti příplatkové karbokeramické brzdy.

Na pohled poznáte nový Continental GT podle dvacetipalcových, nově tvarovaných ráfků, obutých do pneumatik 275/35. Hodně se měnilo na přídi: nárazník zmohutněl, zvětšily se také výřezy pro přístup vzduchu k brzdám a motoru a trochu se napřímila maska.

Protože ho většina řidičů uvidí v akci hlavně zezadu, je dobré si pamatovat, že 326kilometrový continental dostal větší koncovky výfuku.

Je třeba doplnit, že obyčejný "nespeedový" Bentley Coninental GT, samozřejmě také vylepšený pro modelový rok 2008, zůstává v nabídce i nadále. Oba jsou k mání už od tohoto měsíce.

Bentley Continental GT Bentley Continental GT Bentley Continental GT



Bentley Continental GT Bentley Continental GT Bentley Continental GT



 


Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.