Budoucí bentleye budou prvních 50 kilometrů jenom bzučet

aktualizováno 
Hybridní mánie začíná požírat už i superluxusní značky. Bentley se chlubí, že do konce dekády bude 90 procent modelů značky v prodeji i v hybridním provedení. Jak by to mohlo vypadat, ukazuje koncept Hybrid Concept, který se ukáže na autosalonu v Pekingu.

Bentley Hybrid Concept | foto: Bentley

Těžko hodnotit, jestli se hybridní provoz hodí pro luxusní limuzíny. Těžko také předjímat, že majitele trápí spotřeba a že budou toužit po hybridním provedení právě proto, aby ji snížili. Spíš by je mohli výrobci nalákat na absolutně tichý provoz do určité ujeté vzdálenosti. Ale opět platí, že ani se spalovacími motory se hlukem majitelé těchto vozů trápit nemusí.

Fotogalerie

Zbývá tak asi jen ekologické hledisko a také prostý tep doby, kdy jsou hybridní pohony asi logickým vývojem pohonu osobních aut bez ohledu na kategorii. Zapomenout nesmíme ani na emisní limity, které mohou být pro výrobce luxusních nebo sportovních modelů smrtící.

Hybridní superluxusní limuzíny jsou prostě realitou. Bentley (patří pod koncern Volkswagen) s touto technologií pohonu počítá, a to docela výrazně. Do konce dekády, tedy do šesti let, bude 90 procent produkce značky v prodeji i v hybridním provedení, prohlásil šéf značky Wolfgang Schreiber. Jako první by mělo hybridní pohon dostat chystané luxusní SUV, které se má do prodeje dostat za dva až tři roky.

Může se hodit

Chcete si splnit sen a pořídit se bentleye? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Hybridním pionýrem bude Bentley Hybrid Concept postavený na základě modelu Mulsanne, které se veřejnosti představí ve druhé polovině dubna na autosalonu v Pekingu. Výrobce je ovšem na detaily skoupý a do premiéry jsou k dispozici jen velmi strohé údaje. Výkon auta by měl díky hybridnímu ústrojí stoupnout o 25 procent, naopak emise mají klesnout o 70 procent. Konkrétní hodnoty si musíme vypočítat. Mulsanne pohání vidlicový osmiválec s výkonem 376 kW, hybridní verze jej bude mít taktéž. Motor vyprodukuje 392 gramů CO2 na kilometr jízdy.

Bentley Hybrid Concept

Podle údajů výrobce by tak hybridní verze měla disponovat přibližně 470 kW a emise CO2 by měly klesnout na 117 gramů na kilometr. Můžeme i odhadnout spotřebu. U spalovacího motoru má v kombinovaném režimu hodnotu 16,9 litru na 100 kilometrů, hybrid by se tabulkově mohl dostat někam k pěti litrům paliva na 100 kilometrů. To však bude v praxi jen těžko dosažitelná hodnota.

Možná nejdůležitějším parametrem hybridní verze bude dojezd čistě na elektrický pohon. Opět neznáme typ použitých baterií, dost možná zatím nemá jasno ani výrobce. Ale předběžně by auto mělo dojet čistě na elektřinu téměř 50 kilometrů, což je pro obvyklý městský provoz akceptovatelná hodnota. A navíc právě v městském režimu má spalovací motor Bentley velmi vysokou spotřebu, tabulkově přes 25 litrů na 100 kilometrů. Při dojíždění do práce tak může hybrid u takového luxusního auta ušetřit opravdu hodně paliva a i emisí.

Bentley Hybrid Concept

Koncept Hybrid pro autosalon v Pekingu se na první pohled od běžného provedení Bentley Mulsanne neliší. Detailnější zkoumání fotografií však odhalí detaily v barvě mědi, která má evokovat elektrické vodiče. Najdeme je v předních světlech, na kolech, na bočním pruhu nebo na masce chladiče. Liší se i přístrojový štít, opět s měděnými středy budíky a rafičkami ve stejné barvě. Novinkou je ovladač jízdních režimů, který v nehybridní verzi prostě nenajdeme.

O ceně se zatím Bentley nezmínilo, je na to ještě brzo. Vystavovaný hybridní Mulsanne se prodávat nebude a do premiéry ostrého modelu je ještě daleko. "Obyčejný" model stojí zhruba 7 až 8 milionů korun. Ale už teď se můžete připravovat, jak si to kolem vás probzučí luxusní limuzína a nejenom "lidová" Toyota Prius. Doba si to prostě žádá.

Autor:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Další z rubriky

Na zimní gumy zatím přezulo osmdesát procent řidičů, méně než loni

ADAC test letních pneumatik

Na zimní pneumatiky má v současnosti přezuto kolem osmdesáti procent českých řidičů, což je o jednotky procent méně než...

Čeští borci se chystají na Dakar. Macháček nechce do písku a zůstává doma

Macíkův závodní kamion Franta

Už 6. ledna odstartuje v Peru 41. ročník legendárního dálkového závodu Dakar. Čeští závodníci představují nové stroje a...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Najdete na iDNES.cz