Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bentley se zařadí mezi "rychlé šípy"

  12:49aktualizováno  12:49
První reálný snímek mýty opředeného supersportovního kupé se objevil na veřejnosti, tajemství britského mohykána je tedy částečně odtajněno. A je na co se těšit. Líbivý se zdá být nejen retrodesign karosérie, ale hlavně čísla, která jsou dosud k dispozici. Plnoštíhlý Brit s prozatimním názvem Bentley GT Coupé si dělá ambice i na taková jména jako je Porsche Carrera či snad i připravované Ferrari F60 (nyní ještě nazývané FX).

Posuďte, nakolik oprávněně! Hlavním původcem emocí bude dvanáctiválcový šestilitrový motor z produkce Volskwagenu, jenž pohání například i luxusní phaeton či supersport VW Nardo. Jeho charakteristiky mají být ale jiné, Britové slibují, že více "britské". Konstruktéři na Ostrovech prý pracují především na točivém momentu, který chtějí zvýšit až na šokujících 1000 Nm. Naopak výkon okolo pětiset koní, přestože například Nardo nabízí ještě o sto více, prý potenciálním kupcům bohatě postačí.

S tímto agregátem, který mimo jiné využívá i technologie dvojitého přeplňování, má nové kupé zrychlit na stovku za pět sekund či ještě o několik desetinek rychleji. Hodnota perfektní, ale díky předpokládané vyšší váze, za konkurencí "rychlých šípů" mírně zaostávající. Maximální rychlost vozu by měla dle proklamací inženýrů z Bentley atakovat hranici 300 km/h.

Velkou výhodou luxusního sporťáku ze Spojeného Království je možnost nouzově přepravit až čtyři osoby. Specifikace 2+2 v této kategorii konkurenci chybí.

Překvapivě zní motoristickým odborníkům v uších především to, že by připravované GT Coupé mělo vyjet na podvozku 4x4. Šlo by totiž o první Bentley s pohonem obou náprav. "Pohon všech kol nebyl původním záměrem ani dílem libovůle, ale v kombinaci s neobvykle silným motorem se stal naprostou nezbytností," zdůvodňují konstukční pojetí Britové.

A kdy by se mohlo ambiciózní kupé objevit v prodeji? S největší pravděpodobností příští rok na podzim. Přestože má již prototyp (dle fotografie) téměř konečnou podobu, nějaký čas ještě zabere příprava výroby. Spekuluje se o dvou navázaných výrobních závodech. Karosérie a podvozek by měly získat podobu v německém Moselu, který patří mateřskému Volskwagenu, přičemž konečná montáž se odehraje nejspíše v tradičních halách v anglickém městě Crewe.

Ještě malé upřesnění na závěr. Supersportovní Bentley s největší pravděpodobností současné pojmenování GT Coupé na svažující se zádi neponese, jméno se změní. Anglický časopis Autocar tvdí, že se chystá pojmenování Continental GT.

Sportovní klenot automobilky Bentley právě absolvuje náročné testy v arktických oblastech i ve vyprahlých pouštích.

Autor:






Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.