Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Benzin a nafta: kde je nejlevnější?

  12:39aktualizováno  12:39
Nejméně dvakrát týdně už pět let si vychutnává kávu v bistru u benzinové pumpy v Nýřanech na Plzeňsku řidič kamionu Ján Muránský z Banské Bystrice. Důvodem není výjimečná kvalita kávy či povinná zastávka na odpočinek, ale ceny pohonných hmot.

Ty se u zdejší pumpy pohybují v průměru až o dvě koruny níže než u ostatních benzinek podél dálnice. "Je to pro mě vždy poslední zastávka před hranicemi.

Plná nádrž mi vystačí přibližně na dva tisíce kilometrů. Pravidelně se tu zastavuji také při zpáteční cestě," prozradil slovenský řidič.

Čerpací stanice TANK ONO dokonce proslavila městečko Nýřany, ležící přibližně deset kilometrů na západ od Plzně nedaleko dálnice na Rozvadov, mezi řidiči osobních aut i kamionů.

Ti si zprávu o levné naftě předali tak rychlým způsobem, že zanedlouho po otevření pumpy začali místní obyvatelé protestovat proti průjezdu desítek kamionů denně.

Nýřanská radnice tedy vjezd do města omezila, a řidiči se proto k pumpě musí vracet z dalšího výjezdu. Řidičům však tato šestikilometrová zajížďka nevadí, protože levnější pohonné hmoty jim za rok ušetří desetitisíce korun.

"Při stovkách a tisících kilometrů, které najezdíme, to je opravdu velmi zanedbatelná vzdálenost. Týdně zaplatím za naftu o tisíc korun méně, což je za rok více než padesát tisíc korun. Patrné je to hlavně po našem vstupu do Evropské unie, protože teď můžeme převážet přes hranice plnou nádrž, dříve bylo povolených jen dvě stě litrů. A to je opravdu na výdajích za pohonné látky znát," vypočítává Muránský.

Původní jeden objekt s několika stojany a myčkou museli majitelé kvůli neustálým dlouhým frontám rozšířit. Stará stavba dnes slouží pouze pro osobní automobily, další pumpu s obrovským parkovištěm a restaurací využívají řidiči kamionů.

Přesto i teď fronty kamionů často lemují příjezdovou silnici. "Večer tu bývá úplně plno. Je tu veškerý servis, který potřebujeme, a navíc levná nafta," říká slovenský řidič. Místní benzinka vsadila na nízké marže a velké objemy prodaného paliva, i když se občas objevují hlasy o jeho nižší kvalitě. "Někdy to slýchám, ale příliš tomu nevěřím. Za pět let, co sem jezdím, jsem neměl vůbec žádné problémy," říká Ján Muránský.

Společnost TANK ONO má celkem pět čerpacích stanic v severozápadních a západních Čechách. Podle průzkumu MF DNES jsou v tuzemsku levnější pouze tři velmi malé čerpací stanice, jinak jsou benzín i nafta od této firmy ty nejlacinější v zemi. Litr naturalu nyní stojí u firmy ONO méně než 25 korun, což jiné sítě nenabízejí.


Kde je v krajích nejlevnější benzin a nafta
(v korunách za litr, abecedně řazeno, údaje k 26. 7

Jižní Čechy

Jižní Morava

Karlovarský kraj

Královéhradecký kraj

Liberecký kraj

Moravskoslezský kraj

Olomoucký kraj

Pardubický kraj

Plzeňský kraj

Praha

Střední Čechy

Ústecký kraj

Vysočina

Zlínský kraj

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.