Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Benzin pro dvoutakty se začne danit

aktualizováno 
-
Řidiči, kteří s trabanty či wartburgy jezdí na technický benzin, se do dubnové změny zákona nemusí obávat významnějších konfliktů s úřady či s policií. Sice se dopouštějí dopravního přestupku, když v rozporu s platnou vyhláškou o podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích používají ve svém autě neschválené provozní hmoty, ovšem jak připouští Miloslav Konvička z dopravní služby policejního prezidia - policie to bez patřičného vybavení nezjišťuje a nepostihuje. Liché jsou zatím také obavy, které si mnohdy připouštějí i sami jezdci na technický benzin - že totiž šidí stát na spotřební dani. "V okamžiku, kdy motorista přidá do technického benzinu olej, což je k provozu trabanta či wartburga nezbytné, vznikne směs k pohonu dvoutaktních motorů. A právě směs benzinů s jinými palivy a mazivy používaná pro pohon dvoutaktů je podle platného zákona o spotřebních daních od začátku roku 1993 jedinou výjimkou, která není předmětem spotřební daně," vysvětluje mluvčí ministerstva financí Libor Vacek. Ten upozorňuje, že stav končí k poslednímu březnovému dni letošního roku. "Od 1. dubna 2000 se zákon mění a také zmíněné palivo pro dvoutaktní motory už bude předmětem spotřební daně," informuje Libor Vacek. Postihy za porušení zákona by měly být trestány jako u jiných daňových úniků. Úřady však tuší, že kontrola bude v případě jednotlivých motoristů využívajících technický benzin k pohonu trabantů či wartburgů problematická.
Autor:


Témata: Trabant


Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.