Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Berlingo XTR: SUV od Citroënu

  20:13aktualizováno  20:13
Před nedávnem představila francouzská automobilka Citroën model C3 XTR, nyní přichází s dalším automobilem se zvýšenou průchodností terénem. Je jím vůz Berlingo XTR.

Vnějším vzhledem se Berlingo XTR hlásí ke sportovně užitkovým automobilům (SUV). Vůz má zvýšenou světlou výšku o 30 mm, rozšířenou masku chladiče a ochranný plechový kryt pod motorem.

Automobil však disponuje pouze pohonem předních kol, stejně jako zmiňovaný C3 XTR. Na místo původního diferenciálu je namontován diferenciál se samosvornou uzávěrkou z produkce firmy FAM.

Samosvorná uzávěrka se aktivuje vždy, když dojde k prokluzu jednoho z předních kol. Na prokluzující kolo se přenáší nejvýše 75 % točivého momentu a 25 % je přenášeno na druhé kolo s dobrou adhezí. Přestože Berlingo XTR nenabízí pohon všech kol, umožňuje tak lepší průchodnost lehkým terénem.

Nová verze Berlinga bude nabízena s osvědčenými motory. Na výběr bude ze zážehového agregátu o objemu 1,6 litru s výkonem 80 kW (110 k), nebo vznětového dvoulitru HDi o výkonu 66 kW (90 k).

Ze standardní výbavy vozu uveďme například boční posuvné dveře na levé i pravé straně automobilu, přední mlhové světlomety nebo výškově nastavitelný volant potažený kůží.

Berlingo XTR 1.6 16V mohou případní zájemci pořídit za 524 900 Kč. Model vybavený přeplňovaným vznětovým motorem 2.0 HDi bude v prodeji za 574 900 Kč. Uvedené ceny jsou včetně DPH.

Citroën Berlingo XTR má zvýšenou světlou výšku o 30 mm, rozšířenou masku chladiče a ochranný plechový kryt pod motorem.

Vnějším vzhledem se Berlingo XTR hlásí ke sportovně užitkovým automobilům (SUV).

Vůz je vybaven diferenciálem se samosvornou uzávěrkou, která se aktivuje, když dojde k prokluzu jednoho z předních kol. Na prokluzující kolo se přenáší nejvýše 75 % točivého momentu a 25 % je přenášeno na druhé kolo s dobrou adhezí.

Berlingo XTR nabízí zvýšenou průchodnost terénem.

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.