Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bertone Villa: Snobství v praxi sedmihvězdičkového hotelu

  14:51aktualizováno  14:51
Ani limuzína, ani MPVčko... je to vůbec auto?! Nejvíce ze všeho připomíná jakýsi skleník na kolech, pohled dovnitř ale zavře ústa všem škarohlídům. Bertone Villa ukazuje, čím budou jezdit snobové budoucnosti: luxus, luxus a zase luxus.

Bertone si může dovolit ignorovat všechny psané i nepsané regule pro konstrukci automobilů.

Právě proto za ním pokorně chodí zástupci všech světových automobilek, aby se i oni mohli pochlubit autem "Made by Bertone". V Mladé Boleslavi by mohli vyprávět... (více ZDE)

Čím se italský designérský čaroděj inspiroval tentokrát? Moderní architekturou ovlivněnou nabubřelou pokleslostí aristokracie.

Villa je postavena kolem dveří. Jakoby nejdříve vymysleli a vytvořili obrovské prosklené krovky dveří, a pak k nim teprve dostavili auto.

Žádné pokořování nesmyslných rychlostí, hlavně aby si nikdo nesrazil klobouk z hlavy, až bude nastupovat.

Vzdušný minimalismus a nejušlechtilejší materiály. Portýr, který v sedmihvězdičkovém hotelu parkuje auta, by do ničeho jiného neusedl. S opovržlivým úšklebkem za sebe hodíte klíče, však on už si nějak poradí...

Vždy vzpřímeně
Tři hydraulická ramena začnou zvedat velkým obloukem sklo boků, až se dveře otevřou, celý odkrytý bok villy zve k nastoupení. Hosté se nemusí ani předklonit, s dveřmi se totiž otvírá také část střechy.

Sedadla v maybachu možná stačí zchudlé šlechtě, villa raději nabízí anatomicka křesla čalouněná nejjemnější kůží. Nechybí měkké osvětlení různých barev, které uklidňuje posádku.

Prostor před řidičem a spolujezdcem vyplňuje dřevo, které ukrývá průduchy klimatizace a reproduktorů. Jednoramenný volant dotváří sochu sloupku řízení, která vyrůstá kdesi z útrob vozu.

Cestujícím nic nepřekáží v pohybu po tomto pojízdném funkcionalistickém salónu. Podvozek z Cadillacu SRX s rozvorem 3,2 metru zaručuje dost prostoru i pro ty nejnáročnější.

Domácí kino s sebou
Hi-tech libůstek, které zpříjemňují život posádky, je ve ville nepočítaně. O zábavu se stará třiadvacetipalcový dotykový displej umístěný mezi řidičem a spolujezdcem, funkcí má asi tolik, jako terminál NASA.

Mimo jiné je na něm možné sledovat co se děje před vozem. Koukat se skrz čelní sklo je přežitek, na barevném displeji vidíte to samé co z sedadla řidiče. Samozřejmě nechybí ani kvalitní ozvučení 5.1 kanálovým prostorovým zvukem.

Cestující vzadu mají k dispozici počítače, klávesnice se vysouvají ze středové loketní opěrky, monitory jsou pak uchyceny na opěradlech předních sedadel.

Villa je dlouhá 4,9 metru, vysoká 1,66 a široká dva metry. Majestát podtrhují obrovská kola, ta vpředu mají průměr 22 (pneu 245/40), vzadu pak 24 palců (pneu 305/35).

Až po vás, výsosti.

O zábavu se stará třiadvacetipalcový dotykový displej umístěný mezi řidičem a spolujezdcem, funkcí má asi tolik, jako terminál NASA.

Nejvíce ze všeho připomíná jakýsi skleník na kolech, pohled dovnitř ale zavře ústa všem škarohlídům.

Jakoby nejdříve vymysleli a vytvořili obrovské prosklené krovky dveří a pak k nim teprve dostavili auto.

Vzdušný minimalismus a nejušlechtilejší materiály.

Cestující vzadu mají k dispozici počítače, klávesnice se vysouvají ze středové loketní opěrky, monitory jsou pak uchyceny na opěradlech předních sedadel.

Cestujícím nic nepřekáží v pohybu po tomto pojízdném funkcionalistickém salónu. Podvozek z Cadillacu SRX s rozvorem 3,2 metru zaručuje dost prostoru i pro ty nejnáročnější.

Villa je dlouhá 4,9 metru, vysoká 1,66 a široká dva metry. Majestát podtrhují obrovská kola, ta vpředu mají průměr 22 (pneu 245/40), vzadu pak 24 palců (pneu 305/35).

Bertone si může dovolit ignorovat všechny psané i nepsané regule pro konstrukci automobilů.

Autoři: ,






Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.