Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bertone žije! V Ženevě se představil BAT 11

aktualizováno 
Na ženevském autosalonu po padesáti letech Bertone chyběl. Slavné italské designérské studio, jehož existence je akutně ohrožena, ale nakonec do švýcarského města plného aut dorazilo. Velmi netradičním způsobem představilo koncept BAT 11, který svým názvem vzpomíná na nejlepší časy jedné z nejstarších karosáren.

Bertone BAT 11

I přesto, že balancuje na okraji bankrotu a dědici slavné značky jsou rozhádaní, designstudio stále funguje. Marie-Jeanne Bertone - dědička slavné firmy - trvala na tom, že jméno Bertone nesmí v Ženevě na začátku března chybět.

V klubu La Sip v centru Ženevy se tak představil před čtyřsetčlenným publikem světových top designérů a dalších celebrit automobilového průmyslu BAT 11.

Nejnovější kreace vznikla na objednávku amerického sběratele Garyho Kaberleho, který kdysi vlastnil jedinečného předchůdce od Bertoneho z roku 1955 označeného BAT 9.
 
Exteriér křídlatého konceptu vytvořil Valery Muller, interiér má na svědomí Gwen Pennarun a celý projekt vedl David Wilkie, šéfdesignér studia Bertone.

BAT 11 stojí na základech jedinečné Alfy Romeo 8 C Competizione. Je 4,9 metru dlouhý, 1,9 metru široký a metr dvacet vysoký, spočívá na jedenadvacetipalcových ráfcích. Při jeho stavbě se nešetřilo uhlíkem.

BAT 11 ctí myšlenku původních studií Berlinetta Aerodynamica Tecnica (B.A.T.), které v letech 1953−1955 namalovali Franco Scaglione a Nuccio Bertone pro Alfu Romeo.

DALŠÍ FOTKY: fotogalerie 1fotogalerie 2 a fotogalerie 3

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.