Bertone BAT 11

Bertone BAT 11

Bertone žije! V Ženevě se představil BAT 11

  • 12
Na ženevském autosalonu po padesáti letech Bertone chyběl. Slavné italské designérské studio, jehož existence je akutně ohrožena, ale nakonec do švýcarského města plného aut dorazilo. Velmi netradičním způsobem představilo koncept BAT 11, který svým názvem vzpomíná na nejlepší časy jedné z nejstarších karosáren.

I přesto, že balancuje na okraji bankrotu a dědici slavné značky jsou rozhádaní, designstudio stále funguje. Marie-Jeanne Bertone - dědička slavné firmy - trvala na tom, že jméno Bertone nesmí v Ženevě na začátku března chybět.

V klubu La Sip v centru Ženevy se tak představil před čtyřsetčlenným publikem světových top designérů a dalších celebrit automobilového průmyslu BAT 11.

Nejnovější kreace vznikla na objednávku amerického sběratele Garyho Kaberleho, který kdysi vlastnil jedinečného předchůdce od Bertoneho z roku 1955 označeného BAT 9.
 
Exteriér křídlatého konceptu vytvořil Valery Muller, interiér má na svědomí Gwen Pennarun a celý projekt vedl David Wilkie, šéfdesignér studia Bertone.

BAT 11 stojí na základech jedinečné Alfy Romeo 8 C Competizione. Je 4,9 metru dlouhý, 1,9 metru široký a metr dvacet vysoký, spočívá na jedenadvacetipalcových ráfcích. Při jeho stavbě se nešetřilo uhlíkem.

BAT 11 ctí myšlenku původních studií Berlinetta Aerodynamica Tecnica (B.A.T.), které v letech 1953−1955 namalovali Franco Scaglione a Nuccio Bertone pro Alfu Romeo.

DALŠÍ FOTKY: fotogalerie 1fotogalerie 2 a fotogalerie 3