Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bezpečí pro děti: Test autosedaček

aktualizováno 
Od 1. července smí být dítě do výšky 150 cm a váhy 36 kg v autě převáženo na českých silnicích jen v bezpečnostní sedačce. Nejnovější testy německého autoklubu ADAC radí, kterou autosedačku vybrat.

Test autosedaček | foto: ADAC

Test ADAC:  Dětské autosedačky
se stále zlepšují 

Autoklub otestoval celkem 25 sedaček a výrobcům vyčetl, že žádné nemohl udělit nejlepší známku "velmi dobrý". Větší část ze zkoušených výrobků však dosáhla alespoň na hodnocení "dobrý".
 
ADAC testuje sedačky v crash testech při simulovaném čelním (při 64 km/h) a bočním nárazu (50 km/h). Test ukázal, že bezpečnost sedaček obecně stoupá.

Chvála se ale nedotkla levných výrobků v ceně do 60 eur, které v testu sklidily špatné hodnocení.

Nejlépe lze vybírat mezi sedačkami pro nejmenší děti. Ve hmotnostní třídě 0+ (do 13 kg, asi 1,5 roku) dosáhlo celkem šest sedaček na výsledek "dobrý". 

Jedná se o Bobobline Easybob Maxi SPP, Chicco Synthesi X-Plus, Kiddy Maxi Pro, Maxi Cosi CabrioFix, Peg Pereno Primo Viaggio SIP a Recaro Young Profi Plus.

Pro děti do čtyř let a váhy do 18 kg v testu přesvědčily autosedačky Bebe Confort Iseos, Maxi Cosi Priorifix a Maxi Cosi Tobi.
 
V kategorii od 9 do 36 kilogramů lze doporučit sedačku Kiddy Life Pro. Lze ji použít u dětí až do 12 let, ale test ukázal, že nemusí tvarově vyhovovat každému dítěti.

A u výrobků určených malým pasažérům s váhou od 15 do 36 kg (od 1 do 12 let) udělá nejlépe ten, kdo koupí Concord Life Evo PT, Cybex Solution plus nebo Römer Kid plus 06.

Ani vysoká cena nezaručuje sedačce její bezpečnost. Crash testy odhalily nedostatky u výrobků Jané Matrix Pro a Peg Pereno Navetta.

Crash testy německého autoklubu dále potvrdily, že lépe dítě ochrání sedačky určené jedné váhové kategorii než ty, které jsou určeny pro dlouhé období růstu dítěte.

 

Crashtest naživo 

 

video 1 ...ZDE
(DOBRÁ SEDAČKA)

video 2 ...ZDE
(NEYVHOVUJÍCÍ SEDAČKA)

 

Ani ta nejlepší sedačka však nezaručuje bezpečí, pokud je v autě špatně připevněna.

Model/hmotnostní třída

bezpečí

obsluha

komfort

údržba/zpracování

HODNOCENÍ

do 13 kg (0+), asi do 1,5 roku věku

BOBOBLINE 
Easybob
Maxi SPP

***

***

**

***

DOBRÝ

CHICCO Synthesis
X-Plus

***

***

***

**

DOBRÝ

KIDDY Maxi Pro

***

***

***

**

DOBRÝ

MAXI COSI 
CabrioFix s EasyFix (Isofix)

***

***

***

***

DOBRÝ

PEG PEREGO Primo Viaggio SIP

***

***

***

**

DOBRÝ

RECARO Young Profi Plus Isofix (STM Twin 0+)

***

***

***

**

DOBRÝ

FISHER PRICE Safe Voyage infant carrier

**

***

**

***

USPOKOJIVÝ

JANÉ Matrix Pro

0

***

***

**

NEVYHOVUJÍCÍ

PEG PEREGO Navetta (Babywanne, 
do 10 kg)

0

**

**

**

NEVYHOVUJÍCÍ

do 18 kg (0, I), asi do 4 let

IWH Travel Basic

*

*

***

***

VYHOVUJÍCÍ

OSANN Safety Plus (Kids im Sitz Safety Plus)

0

**

***

**

NEVYHOVUJÍCÍ

9 - 18 kg (I), od 1 do 4 let

BÉBÉ CONFORT Iseos Safe Side Isofix

***

***

***

***

DOBRÝ

MAXI COSI Priorifix (Isofix)

***

***

***

**

DOBRÝ

MAXI COSI Tobi

***

***

***

***

DOBRÝ

9 - 36 kg (I, II, III), od 1 do 12 let

KIDDY Life Pro

***

***

***

***

DOBRÝ

BRITAX Evolva 123 Ultra

**

***

***

***

USPOKOJIVÝ

STM Storchenmühle Starlight SP
(RECARO
Young Sport)

**

***

***

***

USPOKOJIVÝ

FISHER PRICE Safe Voyage 3 stage booster

*

***

***

**

VYHOVUJÍCÍ

NANIA Solo (Kids im Sitz Solo)

*

***

***

**

VYHOVUJÍCÍ

15 - 36 kg (II, III), od 1 do 12 let

CONCORD Lift Evo PT

***

****

***

**

DOBRÝ

CYBEX
Solution Plus (CYBEX Solution)

***

****

****

***

DOBRÝ

RÖMER Kid
Plus 06

***

****

***

***

DOBRÝ

BOBOBLINE Multibob SPP

**

***

***

**

USPOKOJIVÝ

CHICCO
Key 2-3

**

***

***

***

USPOKOJIVÝ

JANÉ Indy
Plus Team

**

***

***

***

USPOKOJIVÝ

HODNOCENÍ

****

VELMI DOBRÝ

***

DOBRÝ

**

USPOKOJIVÝ

*

VYHOVUJÍCÍ

0

NEVYHOVUJÍCÍ

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.