Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejbezpečnější jsou volva, spočítala švédská pojišťovna

aktualizováno 
Švédská pojišťovna Folksam se ze svých statistik snažila zjistit, které auto je nejbezpečnější. Z analýzy 158 tisíc nehod vyšla jako nejlepší volva, dobře dopadla i Škoda Fabia.

Volvo V70 | foto: Volvo

Studie pojišťovny Folksam hodnotí bezpečnost 238 modelů, které se zúčastnily 158 tisíc dopravních nehod nahlášených v letech 1994 - 2013 švédské policii. Data o nehodách kombinuje s lékařskými zprávami přibližně 38 tisíc osob, jež byly v letech 2003 - 2013 při dopravních nehodách zraněny. V žebříčku jsou auta různého stáří, což znamená různou úroveň bezpečnosti. Odpovídá to však typickému vzorku švédského vozového parku.

První místa v letošním žebříčku obsadila čtyři volva: V70, S80, S60 a V60 z aktuální modelové řady. Folksam tvrdí, že jejich bezpečnost je téměř o 60 procent vyšší než u průměrného aut.

Nejlepší
o kolik procent je lepší než průměr
Volvo V70/S80/S60/V60 (2007-)59
Honda CRV (1998-2006)47
Volvo V70/S80/S60 (2000-2006)46
BMW 5 (2004-2009)44
Audi A4 (2001-2007)43
Mitsubishi Galant (1997-2003)42
VW Passat/CC (2008-)42
Volvo XC90 (2002-)42

Volvo přičítá dobré výsledky v žebříčku mimo jiné práci vlastního týmu pro výzkum dopravních nehod, který na švédských silnicích působí již více než 40 let. Ten vyjíždí k nehodám volv a zkoumá je. Podobné týmy má mnoho automobilových značek, i v Česku působí tým Škody.

Mohlo by vás zajímat

Potřebujete pro svou rodinu bezpečné volvo? Vyberte si z více jak dvou set těchto vozů z nabíky na Automodul.cz.

S odstupem dvanácti procentních bodů je za smečkou Volv v žebříčku druhá Honda CRV z generace vyráběné v letech 1998 - 2006. Tedy vcelku starý model. O to je umístění oblíbeného SUV japonské značky cennější. V konkurenci nových vozů konstruovaných s vysokým důrazem na bezpečnost je skvělým výsledkem i šesté místo Mitsubishi Galant, vyráběného od roku 1997.

Folksam chválí také vysokou úroveň bezpečnosti některých menších aut. Vysoké hodnocení dostávají korejská dvojčata Hyundai i30 a Kia Ceed předchozí generace, vyráběná v letech 2007 - 2011. U malých aut jmenuje aktuální Škodu Fabii a Ford Fiesta.

Do statistik Folksamu se dostala i hodně stará auta, jejichž bezpečnost není při srovnání s moderními vozy dobrá. Z aut, která nedopadla dobře, jmenuje Toyotu Starlet (1997-1998), Peugeot 405 (1988-1996) a Hondu Accord (1986-1993). Špatně dopadly i modely Opel Agila (2000-2007), Hyundai Accent (1999 - 1906) a Ford Fiesta (1996-2002).

Nebezpečí závažného zranění při autonehodě je podle Folksamu v moderních autech oproti těm z počátku 80. let poloviční. Riziko smrtelného zranění se snížilo o zhruba 85 procent.

Folksam zpracovává každoročně data z více než 50 tisíc nehod v silničním provozu. Žebříček bezpečnosti aut sestavuje od roku 1984.

Malá auta (>30% - o třicet a víc procent lepší než průměr)o kolik procent je lepší než průměr
Hyudai i30 (2007-2011)38
Kia cee´d (2007-2011)
38
VW Golf/Jetta (2004-2008)
35
Citroën Xsara Picasso (2001-2006)34
Škoda Fabia (2007-)33
Škoda Octavia (2009-2012)33
Škoda Octavia (2005-2009)
32
Mitsubishi Lancer (2004-2008)31
Peugeot 308 (2007-2013)30




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.