Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bezpečnost aut prodávaných v Česku je pod průměrem EU

aktualizováno 
Nové automobily prodávané v Česku poskytují účastníkům dopravních nehod méně ochrany než v ostatních zemích EU. Zatímco v tuzemsku plného počtu pěti hvězdiček v crash testech Euro NCAP dosáhlo 29 procent prodaných osobních automobilů, průměr v Evropské unii je 53 procent. Uvádí to zpráva nezávislé organizace The European Transport Safety Council (ETSC).

Crashtest nové Škody Superb | foto: EuroNCAP

Podle motoristického odborníka Martina Jaroše si Češi kvůli ceně pořizují spíše menší a méně vybavené vozy. "Cena je stále rozhodující faktor, a proto zájemci o větší, lépe vybavené a bezpečnější auto většinou sáhnou po zánovní ojetině z dovozu nebo autobazaru," dodal.

Největší podíl bezpečných aut má Švédsko, Irsko a Norsko, ve kterých prodej vozů s pěti hvězdičkami tvoří více než 60 procent.

V disciplíně ochrany chodců při nehodách dosáhlo na tři hvězdičky z pěti možných 14 procent vozů v Česku, evropský průměr je přitom 44 procent. Připomínač zapnutí bezpečnostních pásů na všech sedadlech má v tuzemsku osm procent nových aut, v EU 13 procent. Připomínač pro sedadlo řidiče byl ve výbavě 56 procent vozů. Průměr v Evropě je 70 procent aut.

Ke špatnému postavení České republiky přispívá podle Vojtěcha Ekslera z ETSC zejména fakt, že téměř polovina všech vozů patří do kategorie malých a mini vozů, které obecně nabízejí méně ochrany posádce při nehodě, a dále pak fakt, že některé modely nejvíce prodávaných vozů Škoda prošly generační výměnou v loňském roce.

"Ovšem ani poslední verze Škody Superb nedosahuje v testech Euro NCAP výsledků poslední verze nejprodávanějšího vozu v Německu, VW Golf," dodal.

V Česku se od ledna do března prodalo 31 075 vozů, což je o téměř šest procent méně než loni. Nejprodávanější značkou byla Škoda s prodejem 8 512 aut.

Autoři: ,




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.