Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Bezpečnost autobusů: Chybí jim deformační zóny

Někteří cestující z autobusu, který v neděli havaroval v Rakousku, nebyli připoutaní. Jaké další faktory se podepisují na smrti lidí v dálkových autobusech?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Děsběs

22. 9. 2006 19:51
No, myslím, že.....

..například pan Krbec by o tomhle mohl dlooouuuuhooo vyprávět....8-o

0 0
možnosti

znalecvina

20. 9. 2006 9:58
s temi pasy je to jednoduche

proc se u novych autobusu neudela to, že když ja sedačka opatřená pásy za tížená, tak se cestující musí připoutat jinak autobus nenastartuje? Pak by se to vyřešilo, ne? to by ani nemuselo prijit OSN nebo to jinak blbe omlouvat.

0 0
možnosti

znalecvina

20. 9. 2006 10:01
Re: s temi pasy je to jednoduche

nenastartuje je asi blbost pro mezi mestkou dobpravu... takze psis nerozjede :)

0 0
možnosti

dcb

19. 9. 2006 17:21
A opět nikdo nechce vidět pravou příčinu těch havárií

To není o žádných deformačních zónách, důvodem je tlak zaměstnavatelů na řidiče, aby se stali kamarády cestujících.

Dokud nebude řidič neomezeným pánem té jízdy a bude se muset ohlížet na cestující a jejich přání, do té doby budou havárie a bude jich stále více.

Ten u Nažidel jel rychlostí 118 km/hod a všichni cestující mu jistě tleskali jakej je borec a jak je rychle doveze domů , aby chytili přípoje na vlaky a autobusy do svého bydliště. Jenže potom to přišlo, ta rychlost v tom úseku je smrtelná a autobus tam nelze zvládnout.

Po havárii už mu tleskat přestali a svědčili proti němu u soudu. Kdyby je mohl poslat do háje i s jejich přípoji domů , dodnes by žili.

0 0
možnosti

udolak

19. 9. 2006 17:49
Re: A opět nikdo nechce vidět pravou příčinu těch havárií

Ano. Nikdo nechce vidět.

0 0
možnosti

Performer

19. 9. 2006 14:25
nemyslím, že autobus nemá deformační zonu.....

Kolik je deformační zona osobního auta? Cca 50-70cm. Víc ne! O 70 cm se autobus zdeformuje určitě také. Autobus jistě není tank, kde by byl náraz totálně natvrdo.......

0 0
možnosti

Jirka

19. 9. 2006 17:01
Re: nemyslím, že autobus nemá deformační zonu.....

Myslim ze to nelze takto brat. Deformacni zonou se zrejme mysli prstor v pomeru k osobe. U osobaku je za deformacni zonu povazovan prostor/hmota urcena k pohlceni energie narazu. Takovyto prostor je u autobusu pouze vpredu a rozhodne nelze pomerove srovnavat deformacni zony osobaku a autobusu. Predevsim z hlediska kineticke energie ve chvili narazu. Prece jen je obrovsky rozdil pohybujicich se 1800 kg nebo 18000 kg.

0 0
možnosti

IPaolo

19. 9. 2006 12:52
ochranné rámy

Bezpečnost lidí v autobusech by ochránil alespoň jeden příčný tuhý rám (lépe dva). Pak se může celý autobus kutálet jak chce, ale nikomu se nic v podstatě nestane. Kdejaký blbý zemní stroj s jedním bigošem ten ochranný rám má a dvoupatrové autobusy pro 70 lidí ne....Pak se divíme že když se autobus jenom skutálí z náspu je tolik mrtvých. Stačí jenom vjet na nezpevněnou krajnici a následky této malé chybičky jsou katastrofální. Technické předpisy pro testování bezpečnosti autobusů jsou prostě nepochopitelně měkké a zajímalo by mne, kolik ještě desítek lidí v Čechách a tisíců v Evropě musí umřít, než se tím parlamenty začnou zabývat...

0 0
možnosti

roba21

19. 9. 2006 13:42
Re: ochranné rámy

Sice je to možná pravda, ale když nebudou cestující připoutání, je to na nic, protože nepřipoutaný cestující z autobusu vypadne a ten ho následně rozmačká, takhle také lidé v převrácených autobusech velmi často umírají.

0 0
možnosti

Moa

19. 9. 2006 12:13
já myslím, že pásy v autobusech mají smysl

protože nejčastěji se stává, že někdo při převrácení z autobusu vypadne a autobus ho zavalí.

0 0
možnosti

Martin Slovák

19. 9. 2006 12:30
Re: já myslím, že pásy v autobusech mají smysl

R^ naprosto souhlasím..povinnost používat bezpečnostní pásy v autobusech by měla být ze zákona..je to neomluvitelná chyba zákonodárců, že se na to nedostalo (pokus se nemýlím)..při pohledu na obsazení (kolikrát řidič ještě veme nějaký lidi "na stojáka" do chodbičky) a nevybavenost dálkových autobusů, špatný systém prodeje jízdenek (u řidiče-to je špatný vtip v zemi EU 21.st), tak je mi z toho špatně..ČSAD Rv(Y)

0 0
možnosti

meat

19. 9. 2006 11:53
1bod

Jednobodovým je zřejmě myšlen takový, který je napevno ukotven na jedný straně a na druhou se "zacvakává".

0 0
možnosti

jirim

19. 9. 2006 11:43
by me zajimalo, jak vypada jednobodovej pas??

Pan expert na autobusy asi myslel dvoubodovej nebo jak??:-D:-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...