Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Bezpečnost dětí: Teréňáky nejsou výhrou

Děti nejsou bezpečnější ve velkých sportovně užitkových vozidlech (SUV, off-road) než v běžných osobních automobilech, protože vyšší riziko převrácení těchto vozů vyvažuje bezpečnostní výhody vyplývající z jejich velikosti a hmotnosti. Uvádí to studie amerických lékařů, která byla v zveřejněna v odborné revue Pediatrics.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

zsml

27. 6. 2006 7:26
Prodám ...

Tak jsem dočetl diskusi a rozhodl jsem se, že prodám svoji Toyotu HiLux a koupím si nějakou maličkou plechovčičku - něco jako třeba Š. Fobia. Jenom nevím, jak budu v zimě jezdit do práce, když se u nás z "bezpečnostních" důvodů v zimě silnice neudržuje a už vůbec nic mě nenapadá, jak budu jezdit na dřevo...

0 0
možnosti

svarcino

9. 1. 2006 10:52
ale, ale
podivej se treba na Volvo XC 90, absolutne bezpecne auto. Videl jsem video roll-over testu - neuveritelny. Kazdy auto (limuzina, hatchback, sedan, combi atd.) by bylo k nepoznani. Takze je potreba rozlisovat. Neni SUV jako SUV
0 0
možnosti

Sten

8. 1. 2006 19:35
A co třeba MPV?
Když jsem kupoval auto, uvažoval jsem o SUV( právě z hledisky bezpečnosti), ale nakonec mě odradily vysoké provozní náklady a rozhodl jsem se pro MPV. Myslím, že je to rozumný kompromis z hlediska bezpečnosti, nákladů i designu.
0 0
možnosti

Murphy

7. 1. 2006 11:53
motto
"Vy v bezpečí nebudete, ale Vaše ego zcela jistě!"
0 0
možnosti

Johny265

6. 1. 2006 17:06
SUV
To je pořád o spotřebě, jak to strašně žere, kolik to váží atd. Je SUV a SUV. Jezdím s RAV4, žere mi to po 3/4 roce ježdění 7,2 dieslu přes léto (kombi spotřeba), teď na zimních gumách asi 7,5. A má to stálé 4x4, jinak by žralo ještě míň. Kolikpak asi tak žere normální běžné auto, třeba benzíňák? A kolik asi tak váží ty větší limuzíny passat, audi, bmw třeba v kombíku? Mám pocit, že asi tak stejně. Jo, to když si někdo do Prahy koupí Hummera, tak má asi něco malýho, to je fakt... ;o)
0 0
možnosti

johny55555

6. 1. 2006 12:44
zbytečné
Myslím si na ježdění v zimě na zasněžených okreskách v pohodě vystačí třeba Octavia 4x4 nebo podobně, není to předražený a nežere to (v TDI) jak teréňáky či SUVčka. SUVečka jsou pro lidi, co nevědí co s penězma
0 0
možnosti

Isbjoerna

5. 1. 2006 19:24
Teréňáky nejsou výhrou?
, Slovem "Teréňáky" oznacujete jake auto? VW-Touareg? Suzuki-Grand Vitara? Nissan-X-Trail? Volvo-XC90? BMW-X5? ------- Bezpecnost techto aut je velmi rozlisna, vetsinou v tradition jejich vyrobce. Je to asi jako "Auto-Skoda" - je velky rozdil mezi bezpecnosti Skoda 120 a Octavia II (BJ 2004). ------- Bydlim v zemi s hustou siti asphaltovych/pevnych silnic, do pole a lesa autem jezdit nesmim, desert zde take nemame, takze nemam pro takoveto auto "Teréňák" zadne vyuziti, a proto by me nenapalo ho koupit, ale kdo zije vprostred divoke prirody... --- ...preji mu blizkou Tankstelle (Benzin/Diesel), ony ty "Teréňáky" maji pomerne velkou zizen. ;-)
0 0
možnosti

Killbilly

5. 1. 2006 22:39
Re: Teréňáky nejsou výhrou?
Pamatujete nekdo toyotu tercel - to bylo dobry auto,melo to ctyrkolu,sice bez zamku ale aspon neco a jinak to byl obycejny trosku vyssi kombik.Zralo to,vazilo a jezdilo jako normalni auto jen to projelo prasanem az po kapotu.Takove auto bych bral na zimu.
0 0
možnosti

MUF

5. 1. 2006 17:16
0 0
možnosti

Zázrak

5. 1. 2006 17:39
Re: Ideální vozítko do města
No né,džemerikáni tam dali manuál??To bude přepočítanejch zoubečků.Ale jinak je to docela good!!
0 0
možnosti

majk

5. 1. 2006 17:11
Kdo si na SUV vydela at si s nim jezdi.
Ale myslim si, ze by mely byt zvyhodneny ekologicky setrnejsi auta a vsechny ty 4litry zase znevyhodneny, koneckoncu dychame ty sracky vsichni, i ti v malych autech
0 0
možnosti

MUF

5. 1. 2006 17:12
Re: Kdo si na SUV vydela at si s nim jezdi.
Jseš bolševik.
0 0
možnosti

EASY

5. 1. 2006 15:30
SUV a 4x4
Je mi celkem jedno, na co přišli odborníci z Ameriky a je mi úplně jedno, že někdo o nás, řidičích 4x4, říká, že máme nějaké komplexy, ale bydlím na Vysočině, všude jsou závěje sněhu, silničáři jsou liní a já ráno do práce musím. Jinak SUV je svým způsobem kompromis mezi terénním dělníkem a vozem na silnici už podle systému připojení druhé hnané nápravy. O pocitu bezpečí nemluvě. Už sedět půl metr nad úrovní možného střetu je dost důležité a hmotnost hraje taky v náš prospěch. Sám jezdím pomalu, protože to rychle ani nejede, ale jedu vždycky. I s dětma vzadu mám lepší pocit, protože silnice jsou plný závodníků, opilců, slepých a hluchých důchodců a zmatených žen (pardon) tak příště až potkám někoho z nich, rád je předním rámem pozdravím.
0 0
možnosti

real_goldie

5. 1. 2006 15:39
Re: SUV a 4x4
Nemam nic proti SUV, sam kdyz sem si kupoval novy auto tak sem vahal mezi SUV a limuzinou. Zajimava je jedna vec, pisete, ze mate "pocit bezpeci", a to je prave proc sem si SUV nekoupil. Je to totiz jenom pocit :-) Problem je v tom ze mnoho SUV ma nedostatecne zony pro deformaci. Vono to pak vypada tak, ze kdyz nekoho tim ramem "pozdravite" ja rikate, tak se vasemu auto nic moc nestane, ale vy budete na odpis.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami

19. dubna 2024

Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...

Kdy dát dětem první kapesné a kolik?
Kdy dát dětem první kapesné a kolik?

Kdy je vhodný čas dávat dětem kapesné a v jaké výši? To jsou otázky, které řeší snad každý rodič. Univerzální odpověď však neexistuje. Je ale...