Diskuze

Škola pro chodce: Zapomeňte na to, že máte přednost a buďte vidět

Coby chodci jsme těmi největšími otloukánky silničního provozu – při střetu s autem nemáme šanci. Dělejme vše proto, abychom se mu vyhnuli. Přinášíme užitečný manuál, který mapuje největší úskalí chodců na silnicích a v ulicích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nastesti pro chodce soudy vykladaji v pripade srazenych chodcu na prechode vinu jednoznacne, a to vinou ridice. Pokud se prokaze, ze chodec daval dostatecne najevo, ze chtel prejit, tak ridic dle paragrafu 5 musel mu to vzdy umoznit. Pokud jej srazil, paragraf 54 jej vetsinou nezachrani, i kdyz chodec vstoupil tesne pred vozidlo. Paragraf 54 slouzi jen k ochrane ridicu pro ne obzvlaste tezkych a nepredvidatelnych situaciich, ze po prechodu pro chodce bude nekdo prechazet, jako nahla vbehnuti na prechod zpoza prekazky ci nahla zmena smeru chuze a zaboceni primo z chodniku na prechod apod. Na to existuje i judikatura nejvysiho soudu v brne. Takze mili novinari a castecne i policajti, prestante svymi kecy konecne vymytat dabla o absolutni prednosti a neprednosti, kdy v nemale casti ridicu vzbuzujete dojem, ze vlastne chodce vubec poustet nemusi a zadnou prednost nemaji, jinak neubude tezce ranenych a mrtvych chodcu a na druhou stranu ridicu s mnohaletymi zakazy rizeni a podminkami.

0 0
možnosti

Také jsou ohroženi chodci, kteří přijdou k přechodu v době, kdy jsou auta daleko, počkají až auta dojedou k přechodu a pak začínají přecházet i když by místo čekání stihli přejít 3x. Takový chodec je na zabití.

1 0
možnosti

P27a76v29e88l 52K41r85a28l

31. 1. 2019 12:14

Automaticky jako chodec předpokládám, že každý řidič je idiot, takže dávám bacha. Zatím žiju.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
2 0
možnosti

J35a16n 20K53r62p13e40c

28. 1. 2019 21:41

nevim kdo jestet by mel vedet nez ten co se pasuje na dopravniho experta, ze chodec nema az na jednu vyjimku prednost nikdy. ono prednost v jizde ci chuzi nema nikdy nikdo, prednost v jizde se pouze dava, a rozhodne ne chodci (az na jednu vyjimku - § 70 pism C - coz je zprasek v zakone - kde ma ridic povinnost dat prednost). zakon (361/2000 Sb.) ani termin "ma prednost" nebo "dat prednost" nezna, pracuje vyhradne s pojmem "prednost v jizde". chodci se maximalne umoznuje prejiti. se pak nedivim ze maji lidi tak mizerne znalosti zakona kdyz sami samozvani egzperdi v tom takhle plavou.

2 2
možnosti

Zavedení stejně přísných trestů jako pro řidiče a chodci se ještě rádi naučí používat přechody. Imho, chodec je účastníkem silničního provozu, ale má při vyšším ovlivnění nehody nižší, až téměř žádné, důsledky svého jednání.

2 1
možnosti

Účastníkem je, ale jsou obrovské rozdíly mezi řidičem a chodcem. Proto nemůže dostat stejnou pokutu jako řidič. Tady jich je pár:

a) chodec nepotřebuje řidičák ani jiné školení; v provozu je tím pádem naprostý laik a není osoba odborně způsobilá pro silniční provoz;

b) chodec může být slepý;

c) chodec může být ožralý nebo zfetovaný - naprosto legálně;

d) neexistuje povinné ručení pro chodce;

e) chodec může být samostatně kdokoliv bez omezení věku (u cyklistů je to 10 let);

f) chodec nemá zakázané používat při chůzi telefon;

g) ať už chodec udělá na silnici cokoliv, nemůže dostat trestné body ani přijít o řidičák (stejně jako cyklista);

h) chodec může v případě nehody odmítnout dechovou zkoušku bez toho, aby riskoval až 50.000,- Kč pokutu jako u řidičů;

i) našlo by se toho daleko víc.

1 0
možnosti

Posledni dobou jsou to prave specialne nasvetleny prechody, ktery mi vadi. Casto na ne koukam a vidim, ze v kombinace se svetly z provozu jsou tam lidi videt snad hur nez bez nasvetleni. Nevim jestli je to uhlem, nebo barvou svetla, ale u nas jsem nenasel ani jeden nasvetlenej prechod, kterej by mi pomahal

2 0
možnosti

Kropáček

vy jste jako ten řidič, co napsal, že mu vadí potkávat ve dne auta s tlumenými světly, že ho to ruší.

Osvětlené přechody : chodci jsou na nich vidět méně, než na neosvětlených, perfektní blábol, který jsem kdy četl, k tomu není nic dodat.

0 0
možnosti

P36e81t86r 43B51á95č74a

28. 1. 2019 17:01

Konecne nejake uzitecne clanek, nechte jim ho vytetovat na celo.

Dneska po Brne kalamita jako blazen a oni lezou pred auta, ktery maji problem se pomale i rozjet jakoby nechumelilo, tohle stupidni mysleni asi nikdy nepochopim.

2 0
možnosti

Vše, co je řečeno i pocity jednotlivých aktérů provozu je pravda. Autor je zkušený řidič i chodec.R^R^R^

Vše je o blbosti a liknavosti lidí, jako vždy.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...