Diskuze
Škola pro chodce: Zapomeňte na to, že máte přednost a buďte vidět
Děkujeme za pochopení.
J63a39r46d93a 83P62r79o64c77h13á73z64k28a
Nastesti pro chodce soudy vykladaji v pripade srazenych chodcu na prechode vinu jednoznacne, a to vinou ridice. Pokud se prokaze, ze chodec daval dostatecne najevo, ze chtel prejit, tak ridic dle paragrafu 5 musel mu to vzdy umoznit. Pokud jej srazil, paragraf 54 jej vetsinou nezachrani, i kdyz chodec vstoupil tesne pred vozidlo. Paragraf 54 slouzi jen k ochrane ridicu pro ne obzvlaste tezkych a nepredvidatelnych situaciich, ze po prechodu pro chodce bude nekdo prechazet, jako nahla vbehnuti na prechod zpoza prekazky ci nahla zmena smeru chuze a zaboceni primo z chodniku na prechod apod. Na to existuje i judikatura nejvysiho soudu v brne. Takze mili novinari a castecne i policajti, prestante svymi kecy konecne vymytat dabla o absolutni prednosti a neprednosti, kdy v nemale casti ridicu vzbuzujete dojem, ze vlastne chodce vubec poustet nemusi a zadnou prednost nemaji, jinak neubude tezce ranenych a mrtvych chodcu a na druhou stranu ridicu s mnohaletymi zakazy rizeni a podminkami.
J93a92n 16P87a90v48e27l72k30a
Také jsou ohroženi chodci, kteří přijdou k přechodu v době, kdy jsou auta daleko, počkají až auta dojedou k přechodu a pak začínají přecházet i když by místo čekání stihli přejít 3x. Takový chodec je na zabití.
O67d84s32t86r77a19n55ě38n52ý 29U93ž31i84v45a36t95e69l
P27a76v29e88l 52K41r85a28l
Automaticky jako chodec předpokládám, že každý řidič je idiot, takže dávám bacha. Zatím žiju.
O61d87s42t98r69a89n90ě19n65ý 82U26ž76i57v77a98t92e27l
O35d74s74t97r83a12n54ě21n30ý 12U12ž13i90v77a42t89e10l
O59d56s66t94r53a58n13ě40n75ý 79U53ž79i92v69a98t29e95l
J35a16n 20K53r62p13e40c
nevim kdo jestet by mel vedet nez ten co se pasuje na dopravniho experta, ze chodec nema az na jednu vyjimku prednost nikdy. ono prednost v jizde ci chuzi nema nikdy nikdo, prednost v jizde se pouze dava, a rozhodne ne chodci (az na jednu vyjimku - § 70 pism C - coz je zprasek v zakone - kde ma ridic povinnost dat prednost). zakon (361/2000 Sb.) ani termin "ma prednost" nebo "dat prednost" nezna, pracuje vyhradne s pojmem "prednost v jizde". chodci se maximalne umoznuje prejiti. se pak nedivim ze maji lidi tak mizerne znalosti zakona kdyz sami samozvani egzperdi v tom takhle plavou.
R54a58d69o87v16a62n 90D48l43u66g76o49s45z
Zavedení stejně přísných trestů jako pro řidiče a chodci se ještě rádi naučí používat přechody. Imho, chodec je účastníkem silničního provozu, ale má při vyšším ovlivnění nehody nižší, až téměř žádné, důsledky svého jednání.
F25r94a53n36t74a 66T50i18m42a14n
Účastníkem je, ale jsou obrovské rozdíly mezi řidičem a chodcem. Proto nemůže dostat stejnou pokutu jako řidič. Tady jich je pár:
a) chodec nepotřebuje řidičák ani jiné školení; v provozu je tím pádem naprostý laik a není osoba odborně způsobilá pro silniční provoz;
b) chodec může být slepý;
c) chodec může být ožralý nebo zfetovaný - naprosto legálně;
d) neexistuje povinné ručení pro chodce;
e) chodec může být samostatně kdokoliv bez omezení věku (u cyklistů je to 10 let);
f) chodec nemá zakázané používat při chůzi telefon;
g) ať už chodec udělá na silnici cokoliv, nemůže dostat trestné body ani přijít o řidičák (stejně jako cyklista);
h) chodec může v případě nehody odmítnout dechovou zkoušku bez toho, aby riskoval až 50.000,- Kč pokutu jako u řidičů;
i) našlo by se toho daleko víc.
T43o51m68a27s 62K40r58o12p31a79c59e74k
Posledni dobou jsou to prave specialne nasvetleny prechody, ktery mi vadi. Casto na ne koukam a vidim, ze v kombinace se svetly z provozu jsou tam lidi videt snad hur nez bez nasvetleni. Nevim jestli je to uhlem, nebo barvou svetla, ale u nas jsem nenasel ani jeden nasvetlenej prechod, kterej by mi pomahal
J88o38s67e59f 13H78u90m28m78e73l
Kropáček
vy jste jako ten řidič, co napsal, že mu vadí potkávat ve dne auta s tlumenými světly, že ho to ruší.
Osvětlené přechody : chodci jsou na nich vidět méně, než na neosvětlených, perfektní blábol, který jsem kdy četl, k tomu není nic dodat.
P36e81t86r 43B51á95č74a
Konecne nejake uzitecne clanek, nechte jim ho vytetovat na celo.
Dneska po Brne kalamita jako blazen a oni lezou pred auta, ktery maji problem se pomale i rozjet jakoby nechumelilo, tohle stupidni mysleni asi nikdy nepochopim.
M31i24l60a11n 67S56v14i20t59á40k
Vše, co je řečeno i pocity jednotlivých aktérů provozu je pravda. Autor je zkušený řidič i chodec.
Vše je o blbosti a liknavosti lidí, jako vždy.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...