Finský magazín odhalil chybu ve svém testu u malých aut koncernu Volkswagen. Problém se tak může týkat všech modelů stojících na platformě MQB upravené pro malé modely. V ohrožení jsou pasažéři Seatů Ibiza a Arona, VW Polo nebo Volkswagenu T-Roc. Stejný technický základ bude mít také nový malý crossover Škody, který se představí koncem letošního roku (podrobnosti zde).
Spona bezpečnostního pásu levého zadního cestujícího se při testování opakovaně uvolňovala. Tekniikan Maailma zkoušel auta při vyhýbacím manévru, při testu bylo na palubě obsazeno všech pět míst.
Trio na zadních sedadlech sedí v tu chvíli v malém autě natěsno. A to se ukázalo jako potíž. Zámek levého a prostředního bezpečnostního pásu jsou totiž vedle sebe, nejsou ovšem ve stejné výšce. Ten prostřední je výš. Při vyhýbacím manévru tedy může snadno dojít k tomu, že se prostřední cestující opře o přezku svého pásu, ta zmáčkne odjišťovací červené tlačítko vedlejšího úchytu a pás levého cestujícího se odjistí.
Jak k samovolnému rozepnutí dochází, vysvětluje finský magazín animací na Twitteru.
Magazín celou věc nahlásil finským úřadům, které pravděpodobně nařídí svolání konkrétních aut do servisu.
Volkswagen na základě zjištění finského magazínu oznámila, že svolá po celém světě ke kontrole 411 000 aut. „Kontrola se týká 220 000 modelů Polo a 191 000 modelů Ibiza a Arona španělské divize Seat,“ uvedla automobilka.
Firma zámek bezpečnostního pásu upraví. Kontrola i úprava zámku budou pro dané modely bezplatné.
„Seat v samostatném prohlášení poradil zákazníkům, aby nepoužívali prostřední sedadlo u modelů, kterých se kontrola týká, dokud nebude jejich vůz překontrolován,“ uvedla agentura Reuters.