Malá auta koncernu VW mají špatně navržený zámek pásu, může se rozepnout

  18:40aktualizováno  22:00
Finský časopis Tekniikan Maailma odhalil velmi nebezpečnou chybu malých aut koncernu Volkswagen postavených na platformě MQB-A0. Zámek zadního bezpečnostního pásu se může samovolně rozepnout.

Špatné řešení úchytů zadních bezpečnsotních pasů u malých aut koncernu Volkswagen. | foto: Tekniikan Maailma

Finský magazín odhalil chybu ve svém testu u malých aut koncernu Volkswagen. Problém se tak může týkat všech modelů stojících na platformě MQB upravené pro malé modely. V ohrožení jsou pasažéři Seatů Ibiza a Arona, VW Polo nebo Volkswagenu T-Roc. Stejný technický základ bude mít také nový malý crossover Škody, který se představí koncem letošního roku (podrobnosti zde).

Spona bezpečnostního pásu levého zadního cestujícího se při testování opakovaně uvolňovala. Tekniikan Maailma zkoušel auta při vyhýbacím manévru, při testu bylo na palubě obsazeno všech pět míst. 

Trio na zadních sedadlech sedí v tu chvíli v malém autě natěsno. A to se ukázalo jako potíž. Zámek levého a prostředního bezpečnostního pásu jsou totiž vedle sebe, nejsou ovšem ve stejné výšce. Ten prostřední je výš. Při vyhýbacím manévru tedy může snadno dojít k tomu, že se prostřední cestující opře o přezku svého pásu, ta zmáčkne odjišťovací červené tlačítko vedlejšího úchytu a pás levého cestujícího se odjistí.

Jak k samovolnému rozepnutí dochází, vysvětluje finský magazín animací na Twitteru.

09.května 2018 v 11:46, příspěvek archivován: 11.května 2018 v 18:14

VIDEO: N?in toimii TM:n l?yt?m? suunnitteluvirhe VW-konsernin kolmen automalliin turvav?iss?. https://t.co/jzl9FKB3jN https://t.co/rsjkk7Jx0s

Pro zobrazen? videa mus?te m?t zapnutou podporu JavaScriptu

Näin toimii TM:n löytämä suunnitteluvirhe VW-konsernin kolmen automalliin turvavöissä. https://t.co/jzl9FKB3jN https://t.co/rsjkk7Jx0s

Magazín celou věc nahlásil finským úřadům, které pravděpodobně nařídí svolání konkrétních aut do servisu. 

Volkswagen na základě zjištění finského magazínu oznámila, že svolá po celém světě ke kontrole 411 000 aut. „Kontrola se týká 220 000 modelů Polo a 191 000 modelů Ibiza a Arona španělské divize Seat,“ uvedla automobilka.

Firma zámek bezpečnostního pásu upraví. Kontrola i úprava zámku budou pro dané modely bezplatné.

„Seat v samostatném prohlášení poradil zákazníkům, aby nepoužívali prostřední sedadlo u modelů, kterých se kontrola týká, dokud nebude jejich vůz překontrolován,“ uvedla agentura Reuters.

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

Odpovědnost za řízení zatím nese člověk. Otázka je, jak dlouho

Autonomní kabinka Volkswagen Sedric

Divoké představy o budoucí podobě silničního provozu se pomalu začínají naplňovat. Jaké problémy s provozem autonomních...

OBRAZEM: České Bugatti Chiron z Lega je v Praze. Byli jsme u vybalování

Bugatti Chiron z Lega Technik. Instalace výstavky v Alze.

Bugatti Chiron z Lega Technik je k vidění v showroomu Alza. Hypersport, který z více než milionu dílků Lega postavili v...

Ředitelka muzea Škody: Veteráni jsou dobrá investice

Andrea Frydlová vede Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi

Andrea Frydlová vede Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi a za pět let z něj vytvořila vyhledávané multifunkční kulturní...

Najdete na iDNES.cz