Namísto oken uzounké průhledy, obrovitánská mřížka chladiče, chrom kam oko pohlédne; honorace přijíždí.
Může se hoditNové i ojeté automobily Chrysler můžete koupit na www.automodul.cz |
Jste plaší a zájem ostatních vás uvádí do rozpaků? Tak na "třístovku" rovnou zapomeňte. Nemáte čisté svědomí? Ani pro vás není 300 to spravné číslo, občas vás totiž policejní hlídka zastaví jen proto, aby si auto (a následně i vás) prohlédla.
S autem se cítíte jako nefalšovaný vládce silnic, i přesto, že máte pod dlouhatánskou a téměř vodorovnou kapotou spíše línější šestiválcový tříapůllitr. Tohle auto si buď zamilujete a odpustíte mu i prohřešky, které jsou mu jeho neevropským původem geneticky dány, anebo ho nenávidíte a říkáte mu "cihlo".
|
Chrysler 300C Touring patří k tomu nejnápadnějšímu a nejosobitějšímu, co lze za půldruhého milionu pořídit.
Tenhle drobeček neoplývá zrovna nejmodernější technikou, navenek ovšem vyzařuje majestát, posádce pak dodává pocit bezpečí.
I vládci levého dálničního pruhu - stříbrné octavie s křídlem na víku kufru a turbodieselem pod kapotou, zapomínají jet, mastodonta bez okolků pouští a schovávají se za krajnici.
Nedostatek síly nahrazuje charizmatem číšícím do všech stran. Namísto lenivého šestiválce s objemem 3,5 litru je dozajista lepší volbou osmiválec HEMI, který nabídne o hodně muziky navíc a víceméně podobnou spotřebu.
Když se šinete uličkami města čtyřicítkou a užíváte si zájmu kolemjdoucích, nikdo se na třístovku neodváží byť jen koutkem oka křivě podívat.
Chryser 300C má proporce auta z pera kreslíře komiksů. Obrovská krabicovitá hmota pontonu karoserie, ze které vyrůstá záměrně malá kabina. Dojem opancéřované pevnosti je dokonalý. Na pohled působí třístovka ještě vetší, než ve skutečnosti je.
Touring není žádný drobeček, na délku má 5015 milimetrů a váží ke dvěma tunám. Od kola ke kolu (rozvor) to je 3050 milimetrů, posádka tedy nedostatkem místa trpět ani nemůže.
Protiklady se přitahují
Hlavní myšlenkou designérů byla disproporčnost, ovšem i ta se musí umět tvořit s grácií. Malá okna a obrovské tělo dveří, nekonečně dlouhá a široká příď a dynamická záď.
Všechno je na "mafiánovi" americky velké a velkorysé. Chromová zrcátka jsou sama o sobě uměleckým dílem, před osmnáctipalcovými koly se auta velikosti nákupního vozíku třesou strachy ze zašlápnutí.
INTERIÉR A KUFR: Dr. Jekyll a Mr. HydeChrysler 300C se diametrálně liší z pohledu posádky a diváka. Zvenčí honosná majestátnost, která do dáli křičí: "Podívej se na mě a obdivuj!" Usednutí do interiéru ovšem znamená návrat o několik let zpátky a o nějakou tu třídu níže.
Je třeba mít na paměti, že auto formátu třístovky je na severoamerickém trhu "masovka". Auto, kterým vozí manželka děti ráno do školy a odpoledne nákup z megamarketu.
S pohodlnými křesly, chromem a dřevem, si nerozumí lacině vyhlížející plasty, které nás popouzejí i u aut o hodně tříd níže. Některé ovladače rozhodně nevypadají na to, že by snesly hrubší zacházení.
Styl ale vnitřku auta rozhodně nechybí. Dřevěný volant s proporcemi kormidla jachty je elektricky nastavitelný, stejně tak pedály.
Retro vzhled dostaly zeleně podsvícené budíky s alabastrovým podkladem. Uprostřed středového panelu trůní ciferník analogových hodin.
Vnější rozměry, umocněné mamutím vzhledem, slibují prostorové orgie uvnitř. Pro posádku je uvnitř místa habaděj, naopak kufr má trochu jiný střih, než jsme u kombíků zvyklí.
Vysoko položená podlaha, ukrývající dvojité dno se schránkami na malé předměty, rezervu, autobaterii a mechaniku zadního pohonu, ukousla z jeho objemu velké sousto. I přesto má zavazadlový prostor velmi slušný základní objem 630 litrů, když Al Caponeho hoši sklopí zadní sedadla, nabyde o téměř tisíc litru a na rovné podlaze, která tím vznikne, odvezou 1602 litry mafiánského nádobíčka... nebo dvě mrtvoly.
Zážitkem je otevírání kufru. Jeho spodní hrana je možná příliš vysoko nad silnicí, přístup dovnitř je ale jinak maximálně komfortní, dveře totiž zasahují až hluboko do střechy. Otevřené dveře nepřesahují půdorys vozu, takže je lze otevřít i při parkování natěsno u zdi.
Za zmínku stojí parkovací asistent; i přes svou jednoduchost se ukázal lepším než sofistikovaná "udělátka" konkurence. Nad úzkým zadním oknem je namontovaná lišta s různě barevnými diodami, při parkování je řidič vidí ve zpětném zrcátku a zvuková signalizace vstupuje do hry až v konečné fázi parkování. Vynikající je nastavení citlivosti parkovacího pomocníka. Konkurenti oproti třístovce plýtvají parkovacím místem, s americkým mastodontem je možno zaparkovat s pěticentimetrovou přesností.
Čtěte test: Chrysler 300C 5,7i V8: renesance v pohybu
JÍZDNÍ VLASTNOSTI
Dvacet metráků, pět metrů délky, tělo jako vytesané z kamene a 340 plnokrevníků pod kapotou. Tak trochu americký sen, tak trochu dílo automobilové renesance. Chrysler 300C 5,7 Hemi je v segmentu vyšší třídy velmi výjimečným vozem ...VÍCE
Jako každý správný koráb se mamutí kombík rozvážně houpe, krátery, které širokánská kola 225/60 R18 na silnicích najdou, dokonale utlumí. Na dovádění v zatáčkách ale mafiánský kombík stavěný není.
Se dvěma tunami oceli si bude ve vlásenkách své řidičské umění ověřovat jen kaskadér bez pudu sebezáchovy.
Nejlépe je autu na široké dálnici, po které může nevzrušeně plout. Podvozek si žije tak trochu vlastním životem, dobře vede stopu, ovšem zpětná vazba k řidiči nepřichází, ten má tak neustále tendenci auto řídit a korigovat.
Obrovská hmota auta se v zatáčkách naklání, nenechá se ale vyvést z konceptu.
Řidič podvědomě tuší, že pro kolemprojíždějící auta zůstává měně místa, než je jim milé a šlape méně na plynový pedál.
Pro ty, kteří se necítí nejlépe, když je tlačí vpřed kola zadní nápravy, chrysler nabízí za sedmdesátitisícový příplatek verzi s pohonem všech kol.
Daní za extravagantní vízáž je mizerný výhled z vozu. Za "Áčkový" sloupek se bez problémů schová maminka s kočárkem, je proto třeba být stále ve střehu. Naopak pro dokonalý přehled za vozem řidič ocení obrovská zrcátka.
Tříapůllitrový motor třístovce zrovna sprinterské schopnosti nepropůjčuje. Do zákonných rychlostí je schopen obrovi nadělit slušnou dynamiku, pohánění ručičky tachometru k vyšším hodnotám je složitější.
Dvousetpadesátikoňový šestiválec se ukázal jako motor pro umírněné řidiče, kteří si dokáží majestát vychutnávat jinak než rychlou jízdou. Projevu agregátu nepřidává ani čtyřstupňový automat, se kterým je nucen spolupracovat. Což o to, řazení je plynulé, posádka se o přeřazení dozví pouze poslechem, na dynamickou jízdou s podřazováním o dva stupně si ale řidič musí nechat zajít chuť.
S nohou jako pírko a respektem k vyhlášce je možné jezdit s 300C Touring pod dvanáct litrů spotřeby. Normální jízda odčerpá z nádrže každých sto kilometru kolem 13,5 litru. Nutno podotknout, že mnohem zuřivější a ke svezení zajímavější osmiválec HEMI má při vlídném zacházení spotřebu téměř stejnou.
Zosobnění americké megalomanie vyjde v základním výbavě s šestiválcem 3,5 litru pod kapotou na 1 369 000 korun. K připlácení toho v ceníku už moc nezbývá. Necelých 60 tisíc stojí kožené čalounění, střešní okno vyjde na 39 tisíc, za navigaci, která ovšem prozatím nezná Českou republiku, si u Chryslera naúčtují 86 200.
Al Caponeho služebák tak ve srovnání se vzhledově mnohem umírněnějíší konkurencí vychází o něco výhodněji. Konvenční technika neslibuje zázraky, zato se za vámi každý/každá ohlédne.
Chrysler 300C Touring 3,5l V6 |
Audi A6 Avant 3,2 FSI |
BMW 530i Touring |
|
objem motoru (cm3) | 3518 | 3123 | 2979 |
výkon (kW/k) | 183/250 | 188/256 | 190/258 |
max.toč. moment (Nm) |
340 | 330 | 300 |
počet válců/ventilů | 6/24 | 6/24 | 6/24 |
typ motoru/poháněná náprava | zážehový/zadní | zážehový/přední | zážehový/zadní |
max. rychlost (km/h) | 219 | 250 | 250 |
zrychlení 0-100 km/h (s) | 9,2 | 6,9 | 6,5 |
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) | 16,1/ 8,4/ 11,2 |
14,3/ 7,1/ 9,7 |
12,6/ |
objem kufru skl./neskl. zadní sedadla(l) | 630/1602 | 546/1660 | 500/1650 |
rozměry d/š/v (mm) | 5015/ 1880/ 1475 |
4933/ 1855/ 1463 |
4843/ 1846/ 1491 |
rozvor (mm) | 3050 | 2843 | 2886 |
objem nádrže (l) | 68 | 70 | 70 |
pneumatiky |
225/60 R18 |
22/55 R16 |
225/55 R16 |
pohotovostní hmotnost (kg) | 1900 | 1540 | 1700 |
Airbagy řidiče/spolujezdce/boční/hlavové | ano/ano/ ano/ano |
ano/ano/ ano/ano |
ano/ano/ ano/ano |
ABS/ESP | ano/ano | ano/ano |
ano/ano |
střešní ližiny/xenony | 8 900/ano | ano/33 848 |
7 950/ano |
automatická klimatizace/tempomat | ano/ano | ano/8185 | ano/ano |
záruka (roky) | 2 | 2 | 2 |
cena v Kč | 1 369 000 | 1 417 200 | 1 451 500 |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |
Chrysler 300C Touring |