Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bílá barva je nejbezpečnější

aktualizováno 
Nejméně bourají bílá auta, nejvíce černá. Vyplývá to ze studie australské Univerzity Monash, která sídlí ve státě Victoria.

Riziko nehody je u bíleho auta o 12 procent nižší než u černého | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Australští vědci spočítali, že riziko nehody černého auta je o 12 procent vyšší než bílého vozu.

Vedle bílé obstály ve studii také žlutá a béžová barva. Naopak překvapivě zklamala v současnosti u zájemců o nové i jeté auto nejoblíbenější stříbrná metalíza. Ve srovnání s bílou zvyšuje riziko nehody o 10 procent.

Stříbrné vozy splývají s okolím a stávají se pro ostatní řidiče snadněji přehlédnutelnými. Ještě hůře jsou na tom šedé vozy s rizikem o 11 procent vyšším než připadá na bílé.

Ani červená nebo modrá auta nejsou zvláště bezpečná. Riziko kolize je o sedm procent větší než u bílých aut.

Vědci z australské univerzity zkoumali nehody, které se staly mezi lety 1987 a 2004. Zajímali je jen vážné střety, při nichž docházelo k úmrtí, zranění nebo muselo být z místa nehody auto odtaženo.

"Když řídíte tmavé auto, je riziko nehody vyšší. Ale nelze zapomínat, že to není jediný bezpečnostní faktor. Tím nejdůležitějším vůbec je styl vašeho řízení,“ uvedl k výsledkům testu Michael Case, šéfinženýr autoklubu australského státu Victoria.

Podle výsledků studie je zcela jedno, jakou barvu má auto, jakmile se začne stmívat. Ve tmě jsou si všechny barvy rovny.

Autoři:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.