Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Ropu nahradí odpadky. Umíme z nich vyrobit naftu i plyn

Z přibližně sta kilogramů použitých plastů je speciální zařízení ve vídeňské rafinérii schopno během hodiny vyrobit asi sto litrů syntetické ropy. V Barceloně by zase víc než deset tisíc taxíků, které jsou ve městě registrované, mohlo jezdit na plyn vyrobený z městského odpadu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

no zrovna organický odpad by se pálit neměl. To je totiž přesně to co chybí na polích, která se pak musí hnojit chemicky.

U té výroby ropy by byla zajímavá čísla. Nakolik je ten proces energeticky soběstačný. Nebo zda je ho třeba dotovat z jiných energetických zdrojů.

1 0
možnosti
JR

Pálí se metan produkovaný při rozkladu odpadu na humus, který se pak vozí na pole.

0 0
možnosti
JK

J13a10k40u70b 72K31o33s

16. 5. 2019 22:46

Na výrobě roby z plastů je zajímavé především to, že ekonomicky nedává smysl. Potřeba čistoty vstupního materiálu je vysoká, Ale pokud už plast takové čistoty máme, je lepší ho prodat na materiálovou recyklaci.

0 0
možnosti
VK

V52í79t 98K29o87u59b63a

16. 5. 2019 20:25

Je otázkou, kolik na takové syntetické svinstvo najede motor než definitivně klikne. Dnešní diesely s filtry jsou extrémně háklivé na jakékoliv změny ve složení paliva a oleje.

0 0
možnosti
JV

Jen fašistická propaganda v roušku ekologismu, která nás má odvést od ruské ropy. My Češi to ale máme dávno prokouknuté :-P

0 2
možnosti
MR

Proces nazvaný Pyrolýza je znám již přes 30 let. Naposledny v minulém roce byl výkon 80l ze 100 kg plastů. Jestliže společnost výkon zlepšíla tím lépe. Myslím, že by se mohla iDNES zajímat o to, proč, přesto že v zemích na západ a jih od našich hranic již několik let pyrolýzní stanice fungují, není v tuzemsku ani jedna.

Protože však vím, že se nezeptá, odpovím sám. Důvodem jsou dvě lobby . odpadová a ropná. Obě by totiž pčicházeli o peníze a s ohledem na to že platí politiky a úředníky, přišli by o všimné i oni a to přeci nemůže stát dopustit. Nemám pravdu?

2 1
možnosti
MD

M42a33x 16D16e88v40a90i86n79e

15. 5. 2019 21:40

A nebude to spíše tím, že je to šíleně nerentabilní a bez dotací by to nemohlo fungovat?

Nebo vy byste dobrovolně tankoval do auta za 200Kč/l z odpadků?

Náznak toho, jak je to náročné viz třeba toto na výrobu oleje :

https://www.plastoil.eu/technologie

Ale ne, máte pravdu, je to určitě tím lobby.

Zdar Max

PS: jinak se jedná o starou zprávu, v roce 2011 se mluvilo o výrobě v Číně, předminulý rok o Polsku a průběžně se podobné zprávy objevují, asi se čeká na dotace ...

3 0
možnosti
MK

Pokud by tomu státy snížily nebo to osvobodily od spotřební daně, (počítám, že výroba bude dražší než klasická) tak by to mohlo být super.R^

3 0
možnosti
LK

Kdyby se nepoužil odpad, tak by se na ty nové plasty nebo palivo použila nově vytezeni ropa místo té z odpadu. Nevím, kolik energie je potřeba na zpracování toho odpadu, ale jednoznačně to bude mnohem méně, než kolik by bylo potřeba na její vytezeni

2 0
možnosti
PHH

No, hlavně jde o to, že se nebude zamořovat planeta dalšími odpady. Úplně levné to ale nebude. Hlavně třídění a znečištění cizorodými látkami bude problém.

3 0
možnosti
JS

Nj. Ale ve článku se jedná o plastový odpad.

Až to bude surovina (několik krát přeprodávaný plastový odpad)

to už ta nová nafta bude 2x dražší než stávající ;-)

2 0
možnosti
RR

Když podobný článek vyšel před pěti lety byl jsem nadšený. Dneska mě tyto zázračné transmutace z odpadu na naftu a nové superakumulátory nechávají opravdu, ale opravdu chladným.

3 0
možnosti
MK

Naftu už kdysi vyráběla experimentálně jedna továrna v USA z drůbežích zbytků (myslím že se jednalo o krůty). Energetické náklady na litr nafty byly větší než se z ní dalo získat. To se dopředu vědělo a šlo o financovaný experiment zda je možné to dělat ve větším než laboratorním měřítku. Šlo to. Obávám se že s těmi odpadky to bude hodně podobné.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!