Diskuze
Ropu nahradí odpadky. Umíme z nich vyrobit naftu i plyn
Děkujeme za pochopení.
J12i96ř33í 45Ř34e47h77o61ř
no zrovna organický odpad by se pálit neměl. To je totiž přesně to co chybí na polích, která se pak musí hnojit chemicky.
U té výroby ropy by byla zajímavá čísla. Nakolik je ten proces energeticky soběstačný. Nebo zda je ho třeba dotovat z jiných energetických zdrojů.
J62a25r40d60a 53R50e41i83t43s87c52h41l98a27g18e15r
Pálí se metan produkovaný při rozkladu odpadu na humus, který se pak vozí na pole.
J13a10k40u70b 72K31o33s
Na výrobě roby z plastů je zajímavé především to, že ekonomicky nedává smysl. Potřeba čistoty vstupního materiálu je vysoká, Ale pokud už plast takové čistoty máme, je lepší ho prodat na materiálovou recyklaci.
V52í79t 98K29o87u59b63a
Je otázkou, kolik na takové syntetické svinstvo najede motor než definitivně klikne. Dnešní diesely s filtry jsou extrémně háklivé na jakékoliv změny ve složení paliva a oleje.
J38a60n 73V90á54c52l61a81v58í24k
Jen fašistická propaganda v roušku ekologismu, která nás má odvést od ruské ropy. My Češi to ale máme dávno prokouknuté
M68i62c98h93a44e16l 93R84a87d28a
Proces nazvaný Pyrolýza je znám již přes 30 let. Naposledny v minulém roce byl výkon 80l ze 100 kg plastů. Jestliže společnost výkon zlepšíla tím lépe. Myslím, že by se mohla iDNES zajímat o to, proč, přesto že v zemích na západ a jih od našich hranic již několik let pyrolýzní stanice fungují, není v tuzemsku ani jedna.
Protože však vím, že se nezeptá, odpovím sám. Důvodem jsou dvě lobby . odpadová a ropná. Obě by totiž pčicházeli o peníze a s ohledem na to že platí politiky a úředníky, přišli by o všimné i oni a to přeci nemůže stát dopustit. Nemám pravdu?
M42a33x 16D16e88v40a90i86n79e
A nebude to spíše tím, že je to šíleně nerentabilní a bez dotací by to nemohlo fungovat?
Nebo vy byste dobrovolně tankoval do auta za 200Kč/l z odpadků?
Náznak toho, jak je to náročné viz třeba toto na výrobu oleje :
https://www.plastoil.eu/technologie
Ale ne, máte pravdu, je to určitě tím lobby.
Zdar Max
PS: jinak se jedná o starou zprávu, v roce 2011 se mluvilo o výrobě v Číně, předminulý rok o Polsku a průběžně se podobné zprávy objevují, asi se čeká na dotace ...
M53i31c53h33a79e59l 90K66o18n71e65č52n30ý
Pokud by tomu státy snížily nebo to osvobodily od spotřební daně, (počítám, že výroba bude dražší než klasická) tak by to mohlo být super.
L51u25k11á19š 32K39ř18í72ž
Kdyby se nepoužil odpad, tak by se na ty nové plasty nebo palivo použila nově vytezeni ropa místo té z odpadu. Nevím, kolik energie je potřeba na zpracování toho odpadu, ale jednoznačně to bude mnohem méně, než kolik by bylo potřeba na její vytezeni
P15e43t98r 41H31a14r53i66p11r24a61s74a11d 14H92a25j39i29č
No, hlavně jde o to, že se nebude zamořovat planeta dalšími odpady. Úplně levné to ale nebude. Hlavně třídění a znečištění cizorodými látkami bude problém.
J52o48z85e22f 32S74t21e81b90i14l79a
Nj. Ale ve článku se jedná o plastový odpad.
Až to bude surovina (několik krát přeprodávaný plastový odpad)
to už ta nová nafta bude 2x dražší než stávající
R18o61b77i17n 48R86e53h90a57n54e46k
Když podobný článek vyšel před pěti lety byl jsem nadšený. Dneska mě tyto zázračné transmutace z odpadu na naftu a nové superakumulátory nechávají opravdu, ale opravdu chladným.
M16a57r14t77i28n 46K31r85o78u12p94a
Naftu už kdysi vyráběla experimentálně jedna továrna v USA z drůbežích zbytků (myslím že se jednalo o krůty). Energetické náklady na litr nafty byly větší než se z ní dalo získat. To se dopředu vědělo a šlo o financovaný experiment zda je možné to dělat ve větším než laboratorním měřítku. Šlo to. Obávám se že s těmi odpadky to bude hodně podobné.
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...