Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bláznivý Brit poslepu překonal 225 km/h

  8:25aktualizováno  8:25
"Doleva, doprava, rovně." Tyto tři slova přenášená pomocí telefonu do sluchátek Alistaira Weavera byly pro 24letého novináře jediným kontaktem se světem. Oslepen přelepeným průhledem helmy řídil na uzavřeném letišti auto rychlostí 225 km/h, čímž se zapsal do Guinessovy knihy rekordů. Co všechno musel udělat, aby se mu podařilo bláznivý záměr realizovat?

Nejdůležitější prý bylo se odhodlat a vybrat auto. "Potřeboval jsem stabilní a zároveň hodně ryhlý vůz," říká Alistair. Letecká dráha královského RAF byla totiž poměrně krátká, zrychlení proto bylo naprosto klíčové. "Do půl míle jsem musel nabrat rychlost okolo 190 km/h, aby mi bylo dvoumílové letiště dostatečně dlouhé," počítá odvážný Brit. Zmíněné dvě míle jsou přibližně 3,2 km.

Volba nakonec padla na Audi S8 quattro. Alistar byl s vozem spokojen, ale přesto se mu předem stanoveného cíle nepodařilo uskutečnit. Zpočátku měl totiž "velké oči" a doufal, že se mu podaří překonat rychlostní hranici 250 kilometrů za hodinu. I s dosaženými 225 km/h však může být spokojen, neboť přítomní komisaři potvrdili zapsání odvážného výkonu do Guinessovy knihy rekordů. Pokus musel na jejich pokyn absolvovat dvakrát. 

Alistair, který byl několikrát akterém podobně bláznivých kousků, na závěr vyjádřil poděkování svému kolegovi. Ten totiž jel v Audi S6 na dráze paralelně s rekordmanem a pomocí pouhých třech strohých slov přenášených telefonem se snažil Alistaira navigovat.

Bláznivým rekordem se zapsal 24letý Alistair Weaver do Guinessovy knihy rekordů: řídil auto rychlostí 225 km/h se zakrytýma očima.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.