Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Blesk z čistého nebe: nový golf

  16:06aktualizováno  16:06
Nejneočekávanější novinka konce letošního roku se jmenuje Golf Plus. U VW si asi přiznali, že s tvary nového golfu šlápli trochu vedle a rozhodli se jednat. Ze zakladatele automobilového živočišného druhu je najednou jakýsi MPVdorostenec.

Má chytřejší interiér a usedlejší vzhled ála VW Touran.

VW vlastně postavil úplně nové auto, které ale bude pravděpodobně nejvíce konkurovat temperamentní sestřenici ze Španělska.

Golf Plus a altea se budou přetahovat o stejného zákazníka, záležet bude jen na tom, jak naladěný přijde do autosalonu: ti rozjařenější sáhnou po altee, usedlejší a ospalejší zase po "plusku".

Na boloňský autosalon poslal šéfdesignér Murat Günak a jeho tým auto, které sice pod oblečením skrývá do puntíku stejnou techniku jako golf, kabát má ale docela jiný.

Automobilovému světu se točí hlava, protože neví kam zařadit jednotlivá auta a VW vnáší do automobilových tříd a kategorií ještě více nepořádku. Je to nový model, nebo verze?

Automobilka zdůrazňuje, že s mateřským modelem nesdílí Golf Plus ani jeden viditelný karosářský panel, jiná jsou světla, kapota, nárazníky... prostě všechno.

Oproti "klasice" je o necelých 10 centimetrů (95 mm) vyšší, pro pořádek dodejme, že touran je vyšší o dalších 54 mm.

Jak si kdo ustele, tak si sedne
Hlavní odlišností proti "klasice" jsou posuvná zadní sedadla. Mají originální konstrukci a lze je posouvat v rozsahu 160 mm. Při sklopení dělených opěradel se zároveň sníží výška sedáků, takže po překlopení opěradel vzniká rovná ložná plocha.

Cestují-li vzadu jen dva, mohou střední díl opěradla sklopit. V interiéru lze v závislosti na stupni výbavy najít až 43 různých odkládacích schránek a prostor. Kromě toho nacpete do kufru 395 až 505 litrů zavazadel, v závislosti na posunutí sedadel. Nejvíce golf plus odveze 1450 litrů zavazadel. Kufr má dvojité dno

Další rozdíl oproti obyčejnému "nízkému" golfu je v poloze sedadel, v "plusku" sedí pasažéři výše a vzpřímeněji. K dispozici mají 1007 mm volného prostoru nad předními a 976 mm nad zadními sedadly, takže ani čahouni by neměli trpět nedostatkem místa.

Čtyři motory
Pro nový Golf Plus budou k dispozici dva zážehové a dva vznětové motory TDI. Základem je zážehový čtyřválec, který z objemu 1,4 l dává výkon 55 kW/75 k. Čtyřválec 1.6 FSI s přímým vstřikováním benzinu (s oktanovým číslem 95) do válců nabízí výkon 85 kW/115 k.

Dva turbodiesely TDI nabízejí výkony 77 kW/105 k a 103 kW/140 k.  V průběhu příštího roku do nabídky přibudou zážehové motory 1.6/75 kW (102 k) a 2.0 FSI/110 kW (150 k) a turbodiesel TDI o výkonu 66 kW/90 k.

Vedle manuálních pěti- a šestistupňových převodovek jsou k dispozici pro vybrané motory také automatická šestistupňová převodovka tiptronic (pro zážehové motory) a dvouspojková automatická převodovka DSG (pro vznětové motory).

Uvedení na český trh je plánováno na jaro 2005. Známa je už základní cena pro německý trh: 16 700 euro.

VW Golf Plus - variabilní zadní sedadla

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.