Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW 1 - premiéra, která nebyla

  10:20aktualizováno  10:20
V oficiálních přehledech ženevských novinek sice BMW řady 1 nefigurovalo, celý motoristický svět ale očekával, že právě v Ženevě se mnichovská automobilka s malým BMW vytasí. Inženýři automobilky však stále ještě vychytávají mouchy a manažeři slavnostní odhalení oddálili.

Čekání na novou "malou" řadu je konečně u konce. Fotografií, jak by mnichovský konkurent VW Golf nebo Fordu Focus měl vypadat, už nějaký pátek mezi automobilovými weby a časopisy kolovalo požehnaně. Mnichovští se tedy rozhodli vyjít s pravdou ven.

***

BMW 1 přichází v "tichu po boji", který panuje po skončení ženevského autosalonu, aby všechnu pozornost strhlo jen na sebe.

***

Automobiloví fanoušci se ještě nestačili pořádně vzpamatovat z ženevského autosalonu a BMW už přináší lákadlo na ten podzimní - pařížský. Nový kombík pětkové řady BMW ve Švýcarsku rozhodně ostudu neudělal, to letošní nej- BMW na sebe ale ještě nechává čekat.

Co od novinky očekávat?
I ti, kteří nechtějí utrácet za velké "bavoráky" a přesto chtějí zadní náhon, výkonné motory, excelentní jízdní vlastnosti a sportovního "ducha", budou konečně mít možnost v garáži parkovat BMW.

Druhou stranou mince je, že BMW řady 1 možná trochu "poleze do zelí" trojkovému compactu. Jako hlavní konkurenty netrpělivě očekávaného modelu lze označit Audi A3 či Alfu Romeo 147 - tedy to sportovnější, co se v této kategorii dá pořídit.

Neoficiální informace, které v materiálech automobilky nenajdeme:

Jako první přijde na trh pětidveřový hatchback. Později by měly následovat sedan a kombi. Těšit se můžeme i na kupé a kabriolet (nebo kupé-kabriolet?) tyto verze však budou označovány jako série 2. Nadšení kalí údajné datum uvedení - rok 2007.

Počkat si budeme muset i na supersportovní svezení s 185 kW motorem ve verzi M1 (některé zdroje mluví o označení M2).

BMW řady 1 je 4,23 metru dlouhé, rozvor je 2,66 metru. Ostatní rozměry zůstávají prozatím v utajení. Víme naopak, že do kufru nacpeme 330 až 1150 litrů bagáže. 

Vpředu uložený motor bude, jak "BMW-zákon káže", pohánět kola zadní nápravy. Inženýrům z Mnichova se podařilo ideálně rozložit hmotnost celého vozu mezi nápravy v poměru 50:50.

Startování neprobíhá pomocí klasického klíčku, ale knoflíkem na přístrojové desce. Po jeho zmáčknutí se k životu probere jedna ze čtyř pohonných jednotek, které budou pro začátek v nabídce. Do startu dostane BMW 1 dva benzínové a dva naftové motory.

Nabídka bude začínat na 85 kilowattové 1,6. Následovat bude 110 kW dvoulitr. Milovníci dieselů budou vybírat z 89 nebo 120 kilowattového dvoulitru.

Silnější "benzín" a oba "nafťáky" budou spřaženy s šestistupňovou převodovkou. Nejslabší "jedna-šestka" pak dostane pětistupňovou převodovku. Šestistupňový automat bude možné pořídit se silnějšími ze zážehových a vznětových jednotek.

Chybět nebude maximální bezpečnostní výzbroj, v interiéru najdeme zjednodušenou verzi kontroverzního iDrivu (ovládací rozhraní audiosoustavy, klimatizace apod.). Samozřejmostí je také "plná polní" v oblasti bezpečnosti. (Tisková zpráva  BMW hovoří o ambicích vydobýt 5 hvězdiček v crashtestech EuroNCAP.)

Z "extra výbavy" prozatím zaslouží pozornost  Bluetooth rozhraní nebo bezklíčkové odemykání vozu. Najít vhodnou sportovní pozici v sedadlech napomůže regulovatelná šířka opěradla. Parkovací senzory vpředu a vzadu a bixenony také nejsou standardní výbavou vozu třídy golf-astra-focus. Později se můžeme těšit kupříkladu na hlasem ovládanou audiosoustavu a navigaci.

Oficiální ceny se dozvíme až koncem letošního léta. Prozatím se šeptá o "startovací částce" 18 000 euro (600 000 Kč).

Modely BMW řady 1:

116i

120i

118d

120d

Objem (l)

1,6

2,0

2,0

2,0

Max. výkon  (kW/koní) 

85/115 
při  6000 ot./min

110/150
 při 6200 ot.min

90/112
při 4000 ot.min

120/163 
při 4000 ot.min

Max. točivý moment (Nm) / ot.min

150 / 4300

200 / 3600

280 / 2000

340 / 2000

Max. rychlost (km/h)

200

217

201

220

Zrychlení 0-100 km/h (s)

10,8

8,7

10,0

7,9

Kombinovaná spotřeba (l/100 km)

7,5

7,4

5,6

5,7

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.