Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW 1 - premiéra, která nebyla

  10:20aktualizováno  10:20
V oficiálních přehledech ženevských novinek sice BMW řady 1 nefigurovalo, celý motoristický svět ale očekával, že právě v Ženevě se mnichovská automobilka s malým BMW vytasí. Inženýři automobilky však stále ještě vychytávají mouchy a manažeři slavnostní odhalení oddálili.

Čekání na novou "malou" řadu je konečně u konce. Fotografií, jak by mnichovský konkurent VW Golf nebo Fordu Focus měl vypadat, už nějaký pátek mezi automobilovými weby a časopisy kolovalo požehnaně. Mnichovští se tedy rozhodli vyjít s pravdou ven.

***

BMW 1 přichází v "tichu po boji", který panuje po skončení ženevského autosalonu, aby všechnu pozornost strhlo jen na sebe.

***

Automobiloví fanoušci se ještě nestačili pořádně vzpamatovat z ženevského autosalonu a BMW už přináší lákadlo na ten podzimní - pařížský. Nový kombík pětkové řady BMW ve Švýcarsku rozhodně ostudu neudělal, to letošní nej- BMW na sebe ale ještě nechává čekat.

Co od novinky očekávat?
I ti, kteří nechtějí utrácet za velké "bavoráky" a přesto chtějí zadní náhon, výkonné motory, excelentní jízdní vlastnosti a sportovního "ducha", budou konečně mít možnost v garáži parkovat BMW.

Druhou stranou mince je, že BMW řady 1 možná trochu "poleze do zelí" trojkovému compactu. Jako hlavní konkurenty netrpělivě očekávaného modelu lze označit Audi A3 či Alfu Romeo 147 - tedy to sportovnější, co se v této kategorii dá pořídit.

Neoficiální informace, které v materiálech automobilky nenajdeme:

Jako první přijde na trh pětidveřový hatchback. Později by měly následovat sedan a kombi. Těšit se můžeme i na kupé a kabriolet (nebo kupé-kabriolet?) tyto verze však budou označovány jako série 2. Nadšení kalí údajné datum uvedení - rok 2007.

Počkat si budeme muset i na supersportovní svezení s 185 kW motorem ve verzi M1 (některé zdroje mluví o označení M2).

BMW řady 1 je 4,23 metru dlouhé, rozvor je 2,66 metru. Ostatní rozměry zůstávají prozatím v utajení. Víme naopak, že do kufru nacpeme 330 až 1150 litrů bagáže. 

Vpředu uložený motor bude, jak "BMW-zákon káže", pohánět kola zadní nápravy. Inženýrům z Mnichova se podařilo ideálně rozložit hmotnost celého vozu mezi nápravy v poměru 50:50.

Startování neprobíhá pomocí klasického klíčku, ale knoflíkem na přístrojové desce. Po jeho zmáčknutí se k životu probere jedna ze čtyř pohonných jednotek, které budou pro začátek v nabídce. Do startu dostane BMW 1 dva benzínové a dva naftové motory.

Nabídka bude začínat na 85 kilowattové 1,6. Následovat bude 110 kW dvoulitr. Milovníci dieselů budou vybírat z 89 nebo 120 kilowattového dvoulitru.

Silnější "benzín" a oba "nafťáky" budou spřaženy s šestistupňovou převodovkou. Nejslabší "jedna-šestka" pak dostane pětistupňovou převodovku. Šestistupňový automat bude možné pořídit se silnějšími ze zážehových a vznětových jednotek.

Chybět nebude maximální bezpečnostní výzbroj, v interiéru najdeme zjednodušenou verzi kontroverzního iDrivu (ovládací rozhraní audiosoustavy, klimatizace apod.). Samozřejmostí je také "plná polní" v oblasti bezpečnosti. (Tisková zpráva  BMW hovoří o ambicích vydobýt 5 hvězdiček v crashtestech EuroNCAP.)

Z "extra výbavy" prozatím zaslouží pozornost  Bluetooth rozhraní nebo bezklíčkové odemykání vozu. Najít vhodnou sportovní pozici v sedadlech napomůže regulovatelná šířka opěradla. Parkovací senzory vpředu a vzadu a bixenony také nejsou standardní výbavou vozu třídy golf-astra-focus. Později se můžeme těšit kupříkladu na hlasem ovládanou audiosoustavu a navigaci.

Oficiální ceny se dozvíme až koncem letošního léta. Prozatím se šeptá o "startovací částce" 18 000 euro (600 000 Kč).

Modely BMW řady 1:

116i

120i

118d

120d

Objem (l)

1,6

2,0

2,0

2,0

Max. výkon  (kW/koní) 

85/115 
při  6000 ot./min

110/150
 při 6200 ot.min

90/112
při 4000 ot.min

120/163 
při 4000 ot.min

Max. točivý moment (Nm) / ot.min

150 / 4300

200 / 3600

280 / 2000

340 / 2000

Max. rychlost (km/h)

200

217

201

220

Zrychlení 0-100 km/h (s)

10,8

8,7

10,0

7,9

Kombinovaná spotřeba (l/100 km)

7,5

7,4

5,6

5,7

Autoři: ,


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Další z rubriky

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Hyundai i30 1.0 T-GDI 2017 ·...
Hyundai i30 1.0 T-GDI 2017 ·...

r.v. 2017, naj. 74 km, benzín, 1. majitel
350 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz