BMW 1 - premiéra, která nebyla

  10:20
V oficiálních přehledech ženevských novinek sice BMW řady 1 nefigurovalo, celý motoristický svět ale očekával, že právě v Ženevě se mnichovská automobilka s malým BMW vytasí. Inženýři automobilky však stále ještě vychytávají mouchy a manažeři slavnostní odhalení oddálili.

Čekání na novou "malou" řadu je konečně u konce. Fotografií, jak by mnichovský konkurent VW Golf nebo Fordu Focus měl vypadat, už nějaký pátek mezi automobilovými weby a časopisy kolovalo požehnaně. Mnichovští se tedy rozhodli vyjít s pravdou ven.

***

BMW 1 přichází v "tichu po boji", který panuje po skončení ženevského autosalonu, aby všechnu pozornost strhlo jen na sebe.

***

Automobiloví fanoušci se ještě nestačili pořádně vzpamatovat z ženevského autosalonu a BMW už přináší lákadlo na ten podzimní - pařížský. Nový kombík pětkové řady BMW ve Švýcarsku rozhodně ostudu neudělal, to letošní nej- BMW na sebe ale ještě nechává čekat.

Co od novinky očekávat?
I ti, kteří nechtějí utrácet za velké "bavoráky" a přesto chtějí zadní náhon, výkonné motory, excelentní jízdní vlastnosti a sportovního "ducha", budou konečně mít možnost v garáži parkovat BMW.

Druhou stranou mince je, že BMW řady 1 možná trochu "poleze do zelí" trojkovému compactu. Jako hlavní konkurenty netrpělivě očekávaného modelu lze označit Audi A3 či Alfu Romeo 147 - tedy to sportovnější, co se v této kategorii dá pořídit.

Neoficiální informace, které v materiálech automobilky nenajdeme:

Jako první přijde na trh pětidveřový hatchback. Později by měly následovat sedan a kombi. Těšit se můžeme i na kupé a kabriolet (nebo kupé-kabriolet?) tyto verze však budou označovány jako série 2. Nadšení kalí údajné datum uvedení - rok 2007.

Počkat si budeme muset i na supersportovní svezení s 185 kW motorem ve verzi M1 (některé zdroje mluví o označení M2).

BMW řady 1 je 4,23 metru dlouhé, rozvor je 2,66 metru. Ostatní rozměry zůstávají prozatím v utajení. Víme naopak, že do kufru nacpeme 330 až 1150 litrů bagáže. 

Vpředu uložený motor bude, jak "BMW-zákon káže", pohánět kola zadní nápravy. Inženýrům z Mnichova se podařilo ideálně rozložit hmotnost celého vozu mezi nápravy v poměru 50:50.

Startování neprobíhá pomocí klasického klíčku, ale knoflíkem na přístrojové desce. Po jeho zmáčknutí se k životu probere jedna ze čtyř pohonných jednotek, které budou pro začátek v nabídce. Do startu dostane BMW 1 dva benzínové a dva naftové motory.

Nabídka bude začínat na 85 kilowattové 1,6. Následovat bude 110 kW dvoulitr. Milovníci dieselů budou vybírat z 89 nebo 120 kilowattového dvoulitru.

Silnější "benzín" a oba "nafťáky" budou spřaženy s šestistupňovou převodovkou. Nejslabší "jedna-šestka" pak dostane pětistupňovou převodovku. Šestistupňový automat bude možné pořídit se silnějšími ze zážehových a vznětových jednotek.

Chybět nebude maximální bezpečnostní výzbroj, v interiéru najdeme zjednodušenou verzi kontroverzního iDrivu (ovládací rozhraní audiosoustavy, klimatizace apod.). Samozřejmostí je také "plná polní" v oblasti bezpečnosti. (Tisková zpráva  BMW hovoří o ambicích vydobýt 5 hvězdiček v crashtestech EuroNCAP.)

Z "extra výbavy" prozatím zaslouží pozornost  Bluetooth rozhraní nebo bezklíčkové odemykání vozu. Najít vhodnou sportovní pozici v sedadlech napomůže regulovatelná šířka opěradla. Parkovací senzory vpředu a vzadu a bixenony také nejsou standardní výbavou vozu třídy golf-astra-focus. Později se můžeme těšit kupříkladu na hlasem ovládanou audiosoustavu a navigaci.

Oficiální ceny se dozvíme až koncem letošního léta. Prozatím se šeptá o "startovací částce" 18 000 euro (600 000 Kč).

Modely BMW řady 1:

116i

120i

118d

120d

Objem (l)

1,6

2,0

2,0

2,0

Max. výkon  (kW/koní) 

85/115 
při  6000 ot./min

110/150
 při 6200 ot.min

90/112
při 4000 ot.min

120/163 
při 4000 ot.min

Max. točivý moment (Nm) / ot.min

150 / 4300

200 / 3600

280 / 2000

340 / 2000

Max. rychlost (km/h)

200

217

201

220

Zrychlení 0-100 km/h (s)

10,8

8,7

10,0

7,9

Kombinovaná spotřeba (l/100 km)

7,5

7,4

5,6

5,7

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Poptávka po elektromobilech minulý týden stoupla, firmy lákají dotace

27. března 2024

Prodejci nových aut a zprostředkovatelé finančních služeb zaznamenali v minulém týdnu v Česku...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...