Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přelomové BMW se představuje. Skalní fanoušci značky nadšeni nebudou

  8:43aktualizováno  8:43
Je to jedna z nejdůležitějších premiér v historii BMW. Na autosalonu v Ženevě mnichovská automobilka představí produkční provedení modelu Řady 2 Active Tourer. Je to první BMW s pohonem předních kol. A navíc je to MPV.

Postavit MPV už si BMW zkusilo na modelech 5 GT a 3 GT, u kterých prostorný interiér s variabilními sedačkami obalili liftbackovou karoserií posazenou na technice tradičních řad 7 a 3. "Dvojka" už je však MPV se vším všudy, má bachratou karoserii a pro BMW netradiční pohon předních kol. Nejvíc bude konkurovat Mercedesu třídy B.

BMW 2 Active Tourer

V označení modelů dělá BMW trochu zmatky. Do řady 2 totiž patří také kupé a chystané kabrio, ale ty vycházejí z řady 1 s tradiční architekturou s motorem vepředu a pohonem zadních kol. To Active Tourer je úplně jiné auto. BMW na něm představuje novou platformu z vysokopevnostní oceli, kterou využijí i další chystané modely. Přední náprava je typu McPherson, zadní víceprvková. Zajímavé je použití elektrohydraulického posilovače řízení.

Novinka je dlouhá 434 centimetrů, vysoká 155 cm a široká 180 cm, rozvor je 267 cm. Na mohutné tělo se designérům podařilo nenásilně přidat typické prvky mnichovských aut.

BMW 2 Active Tourer

Může se hodit

Hledáte nové auto a líbí se vám BMW? Vyberte si z nabídky více než 500 vozů této značky na Automodul.cz.

Urostlý pětidveřový hatchback usedlých tvarů a proporcí má pětimístnou kabinu. BMW vyzdvihuje, že se vepředu sedí ve stylu MPV výš než v tradičních modelech. Sedadla zadní řady jsou dělená na tři díly (40:20:40). Každý je samostatně posuvný a má opěradlo s nastavitelným sklonem. Do kufru se vejde 468 až 1 510 litrů nákladu. Za příplatek bude sklopné opěradlo spolujezdce. Podle neoficiálních zpráv se plánuje ještě sedmimístné provedení. Pro otvírání kufru bude stačit mávnout špičkou nohy pod zadním nárazníkem.

Mercedesům tříd A a B se také zpočátku divili. I druhý německý zastánce ortodoxních aut s pohonem zadních kol přidělil svým rodinně zaměřeným modelům pohon přední nápravy. A ujalo se to tak, že zrovna třída B patří k nejžádanějším.

Fotogalerie

Pro začátek bude pro exota v nabídce BMW na výběr ze tří motorů. Všechny jsou přeplňované, uložené vepředu napříč, mají přímé vstřikování paliva a splňují ekonormu Euro 6, která vstoupí v platnost letos v září.

Provedení 218i je základní nabídkou, pod kapotou bude mít benzinový tříválec 1,5 litru s výkonem 136 koní a 220 točivými newtonmetry, který se nedávno představil pod v novém Mini. Motor má pro vyhlazení nerovnoměrného běhu speciální závaží na setrvačníku.

Verze 225i dostane dvoulitrový zážehový čtyřválec s přeplňováním, který má 231 koní a 350 Nm. K mání bude výhradně s osmistupňovým automatem. Jediný turbodiesel ve startovací nabídce dostane verze 218d, s dvoulitrovým čtyřválcem 150 koní a 330 Nm. 

Na podzim se chystá provedení s pohonem všech kol (první s motorem uloženým napříč) a také sportovní "M paket".

Samozřejmostí jsou všemožné asistenty, třeba adaptivní tempomat nebo pomocník pro jízdu v koloně, který v případě nepozornosti řidiče nejen umí sám brzdit, ale také zasáhne do řízení. Nechybí komunikační centrum iDrive, barevný head-up displej a další rozmazlovadla, třeba sportovně tvarované sedačky.





Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Další z rubriky

Kia Proceed
OBRAZEM: Nejparádnější studii autosalonu postavili přímo ve Frankfurtu

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Studie jsou kořením autosalonů, bez nich by to nebylo ono. Designéři se při nich mohou rozmáchnout a popustit uzdu fantazii. Často tak také naznačují, jakým...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

BMW Concept X7 iPerformance
BMW chce být luxusní, pro řady X7 a 8 zakládá novou divizi

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Mnichovská automobilka si pro autosalon ve Frankfurtu nachystala překvapivé odhalení. Chce lépe cílit na náročné zákazníky, proto přichází s novou značkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.