Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW 2 Cabrio: malý velký bavorák nahoře bez

aktualizováno 
Nástupce jedničkového kabrioletu je jedním z nejhezčích BMW dneška. Vedle nafouklých sourozenců, které už má problém od sebe rozeznat i znalec, vypadá křehce a sexy a to i přesto, že mezigeneračně taky dost přibral.

BMW řady 2 kabriolet | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Může se hodit

Také byste chtěli mít doma BMW? Vyberte si ho na Automodul.cz.

Dvojkový kabriolet se oficiálně představil už před několika týdny, ale na autosalonu pod Eiffelovkou se v plné parádě předvádí poprvé i veřejnosti. A budí tu zaslouženou pozornost i přesto, že jeho sezona pro letošní už rok definitivně končí, tedy alespoň na evropském trhu. Ale přinejmenším snílky, romantické duše a dobrodružné povahy lákají otevřené modely za každého počasí.

BMW řady 2 kabriolet

Kabriolet řady 2 vychází konstrukčně i technicky z provedení kupé, které se představilo na přelomu letošního roku. Vzhled otevřené verze tedy není žádným velkým překvapením. I tentokrát dala automobilka přednost lehké elektricky ovládané plátěné střeše. Ta bude nabízena ve třech barevných provedeních (černá, antracitová, hnědá) a manipulace s ní v obou směrech trvá dvacet sekund.

Podobně jako kupé i malý kabriolet s modrobílou vrtulí na kapotě mezigeneračně povyrostl a v některých směrech dost výrazně. Na délku se protáhl o 72 milimetrů, o 26 milimetrů je širší a o 30 milimetrů se zvětšil i jeho rozvor. To se odrazilo i na hmotnosti. Mezigeneračně přibral celých 80 kilogramů, proti současnému kupé je těžší o výrazných 160 kg.

Naštěstí opticky se jeho větší rozměry a kila navíc zase tak moc neprojevily. Mohou za to hlavně jednoduché nekomplikované tvary karoserie a vyvážené proporce. Svým vzhledem „dvojka“ jasně zapadá do rodiny současných bavoráků a zároveň dává vzpomenout na některé starší modely.

Vlastně nejen vzhledem. Pohled do technických parametrů dává jasně najevo, jak modely BMW generaci od generace rostou a zrychlují. Nový dvojkový kabriolet je totiž skoro stejně velký jako třináct let starý kabriolet M3 (E46) a dokonce rychlejší. Ve vrcholném provedení M235i dokáže jednu z legend mnichovské automobilky pokořit ve sprintu z nuly na 100 km/h téměř o půl sekundy.

Fotogalerie

Také interiér je spíš klasický než stylově úchvatný, ale v provedení s kontrastním červeným čalouněním vypadá skvěle a kromě prostoru na zadních sedadlech se mu vlastně nedá nic vytknout. Provedení je precizní, materiály na pohled i dotek jakostní a ergonomie ovládání tradičně špičková. Výrobce se poučil i z kritiky, takže uvnitř přibyly i odkládací přihrádky a kapsy a o solidních 35 litrů si polepšil i kufr. Ten nyní nabízí až 335 litrů objemu, se složenou střechou pak 280 litrů. Díky tunelu v zadních sedačkách lze nově převážet i dlouhé předměty jako surfová prkna nebo snowboardy.

Dvojkový kabriolet bude nabízen se čtyřmi pohonnými jednotkami, z nichž tři spalují benzin. Základem je přeplňovaný čtyřválcový dvoulitr 220i s výkonem 184 koní. Stejný agregát se ukrývá i za označením 228i, ale díky úpravám a modifikovanému softwaru nabízí 245 koní. Vrcholem je přeplňovaný řadový šestiválec v modelu M235i, který na zadní, případně na všechna čtyři kola posílá mohutných 326 koní a 450 Nm. Nároky zákazníků, kteří před kultivovaností provozu upřednostňují provozní náklady, bude uspokojovat výhradně dvoulitrový turbodiesel s výkonem 190 koní.

Všechny pohonné jednotky jsou standardně spřaženy s manuální šestistupňovou převodovkou, za příplatek 55 tisíc korun je k dispozici i osmistupňový automat. Pohon všech kol xDrive bude výsadou pouze nejvýkonnější motorizace.

O cenách pro český trh se ještě licituje, dá se nicméně předpokládat, že oproti předchůdci se výrazně lišit nebudou. Jedničkový kabriolet byl v průměru asi o 70 tisíc dražší než kupé a stál v základním provedení (118i) 787 500 korun. Provedení 120i se prodávalo za 872 500 korun a nové kupé 220i bylo naceněno na 806 tisíc korun. Pokud by tedy platila podobná cenová diference jako v případě dvoudveřových jedniček, pak by motoricky shodný kabriolet mohl být v prodeji za zhruba 880 tisíc korun.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.