Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když se frajer usadí: Sedmimístné BMW s předním pohonem

aktualizováno 
Svět se převrátil, BMW už má v nabídce i auta s předním pohonem. A bude jich přibývat. Kabát tomu nejnovějšímu ušila žena.

Může vás zajímat

BMW

BMW

Cena 165.000,-Kč s DPH.

Více na Automodul.cz.

BMW 2 doplněné o označení „tourer“ je v nabídce mnichovské značky exot. Má totiž poháněná přední kola, motor napříč a je to MPV, to u mnichovské automobilky vyhlášené sportovně laděnými „zadokolkami“ nikdy nebylo. „Dvojka nás taky připravuje na to, že podobné modely budou v nabídce BMW přibývat. Active Tourer se teď protáhl o dvě místa na Grand Tourer.

Tradicionalista se chytá za hlavu, výrobci navíc tvrdí, že MPV jsou na ústupu. BMW jde ale proti tomu, sedmimístná varianta doplňuje půl roku prodávanou krátkou verzi, které už se prodalo přes 35 tisíc kusů. Zdá se tedy, že mnichovským odvážný tah vyšel. Šéf projektu Peter Krist se chlubí, že kratší Active Tourer si ze 70 procent pořídili ti, kteří BMW dosud neměli.

BMW 2 Gran Tourer

I sportsmani odrostlí řádění za volanty dravých BMW potřebují odvézt rodinu na dovolenou. Nově se model, který je na poměry BMW stále velmi netradiční, protáhl o 21 centimetrů. Auto nabylo na zádi, zvětšil se totiž kufr, ve kterém mohou být za příplatek dvě sedadla pro děti. Je z něj takový MPV-kombík.

Auto pro sportovní rodinu

Po prostřední (B) sloupek je přední část téměř identická s krátkým Active Tourerem. Rozdíl je ale ve vrchní části. Gran Tourer je totiž o pět centimetrů vyšší. „Jsou protažené přední sloupky, spodní část předních dveří je stejná, ale rám okna a prosklení je vyšší,“ popisuje mladá designérka Anne Forschnerová, která je autorkou karoserie Grand Toureru. Sama uznává, že na BMW má tohle auto hodně nezvyklou siluetu a proporce. Krabicovitost se projevuje hlavně na zádi, se zašpičatělým čumákem to ale ladí dobře.

„Je to auto pro mladé rodiny s dětmi a nářadím na jejich koníčky. Zároveň je ale praktičtější pro manévrování ve městě než kombík,“ popisuje Anne. Jednoprostorová karoserie, ve které se sedí výš než v klasickém autě umožňuje podle mladé talentované designérky udělat interiér variabilní a praktičtější.

Kufr se otvírá a zavírá nohou

Na palubě je všechno jako v BMW, můžete mít sportovní Mpaket s černým čalouněním střechy nebo parádní sportovní sedačky, i když to k rodinnému MPV zrovna moc nepasuje.

BMW 2 Gran Tourer
BMW 2 Gran Tourer
BMW 2 Gran Tourer

Kufr prodloužené verze má v základní pětimístné konfiguraci vozu objem 645 litrů, při dvoumístném obsazení a naložení po střechu pojme 1 905 litrů, sedmimístné provedení naloží 560-1 820 litrů. Auto pobere až 2,6 metru dlouhé věci. Víko kufru se otevírá máchnutím nohou pod nárazník a stejným způsobem se i zavírá, což jinde nenajdete. Vše obstarají servomotorky. Jen pozor na hlavu, když stojíte moc blízko.

Druhé MPV v historii automobilky narostlo na 4,55 metru, šířka zůstala stejná jako u „kraťase“ (1,80 metru), ale je o pět centimetrů vyšší. Rozvor se protáhl o 11 centimetrů na 278 cm. A přibyla třetí řada sedadel do kufru, pro zajímavost: sedadla pro dvojková MPV od BMW se vyrábějí v Plzni.

Druhá řada sedadel je dělená v poměru 40:20:40, sklápí se stiskem jednoho tlačítka. Sedadla se mohou posouvat v rozmezí 13 centimetrů a opěradlo umožňuje plynulé polohování sklonu. Hlavně se tam ale vejdou vedle sebe tři dětské sedačky!

Místa třetí řady se schovají do podlahy kufru. V sedmimístném provedení je malý schůdek, který zvedá podlahu kufru oproti nákladové hraně nárazníku.

V nabídce bude mimo jiné sportovněji laděný, o centimetr snížený podvozek, adaptivní tlumiče a až 18palcové ráfky. S příchodem Gran Toureru přichází možnost objednat pohon všech kol xdrive provedený lamelovou spojkou, kterou ovládá počítač. Kromě provedení s pohonem všech kol je základní nabídkou Gran Toureru šestistupňová manuální převodovka; pro čtyřválce (220i, 218d a 220d) bude za příplatek osmistupňový měničový automat, tříválce (216i, 218i a 216d) dostanou šestistupňový. Dvoulitrový diesel je příjemný, dost silný a střídmý, verze s pohonem všech kol vystačila při svižné jízdě po okreskách a dálnicích se 7,5 litry nafty.

Okouzlí praktické odkládací prostory, v přístrojovce je geniální polička, kde je telefon a všechno další po ruce a nevypadává to. Dětem na zadních sedadlech se bude líbit polohovatelný stoleček. Dospělým zas odkládací schránky pod sedadly.

BMW 2 Gran Tourer

To bachraté BMW je hezky odhlučněné a má velmi slušně utlumený podvozek. Vyšší karoserie je samozřejmě slyšet na dálnici, to je bolest všech vysokých aut. Dvojka má zašpičatělý čumák, takže se s aerodynamikou popere ještě velmi slušně. Jede hezky hladce.

Řízení nenadchne

Některým šoférům může vadit ve výhledu do zatáčky přední sloupek, který je hodně vepředu a hodně tlustý. Pocit z řízení je vzdálený tomu, na co je milovník BMW zvyklý, rodinné dvojky jsou prostě klasická MPV. Jízdou neuhranou, ale ani nezklamou. Gran Tourer je suverénní předokolka, které ani tříramenný volant z M-paketu nepomůže ke sportovním zážitkům.

Auto nemá run-flat pneumatiky (mají zesílené bočnice, na kterých je možno dojet i při ztrátě tlaku v pneu), na kterých většina moderních BMW drncá. Podvozek má tuhé ladění, aby se auto s vysokou karoserií nehoupalo a dobře drželo stopu. Na drncácích rány do podvozku slyšíte, ale cítíte jak pracují tlumiče.

BMW 2 Gran Tourer

Nejméně se mi líbilo řízení. Je hodně tuhé kolem středové polohy, takže dává jistotu na dálnici, posilovač ale při vychýlení volantu změkne a řidič tak trochu v oblouku volantem loví stopu. Uvolněná geometrie přední nápravy (je to kvůli zmenšení jízdních odporů vedoucího k úspoře paliva) navíc moc nechce vracet kola do přímého směru. Dělá to tedy posilovač a je to hodně nepřirozený pocit.

Prodej kombi-MPV Gran Tourer odstartuje BMW podle Veroniky Jakubcové z českého zastoupení mnichovské značky 6. června. Základní cena je 676 tisíc (verze 218i).





Nejčtenější

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Další z rubriky

Opel Crossland X
Opel Crossland X je velké auto za malé peníze

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahrazuje v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.