Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW 3 jede z plastiky, má nový motor a dvě spojky

aktualizováno 
Aktuální generaci BMW řady tři už potkáváme na silnicích tři čtyři roky, přišel tedy čas na oživení vzhledu a techniky. Facelift se dotkl karoserie i interiéru, pod kapotou brumlají nové - samozřejmě ekologičtější - motory a na zadní nápravu posílá newtonmetry a koně nový dvouspojkový automat.

U kormidla designérského oddělení BMW je nyní Adrian van Hooydonk, stále na něj z trůnu šéfa stylistů celého mnichovského koncernu ale dohlíží charizmatický Chris Bangle.

Moc se tedy neměnilo, trochu jiné tvarování dostaly nárazníky a kapota. Nejvíc připomínek měli fanoušci značky k tvarování zádi sedanovité verze trojky. Hlavně zadní světla jim nebyla po chuti, možná i proto je na nich zásah nejpatrnější. Právě podle nich poznáte faceliftovanou verzi nejlépe, a to jak v případě sedanu, tak u kombíku. Nové tvarování mají také zrcátka.

Uvnitř najdeme inovované rozhraní iDrive, se kterým bude ovládání zábavných a komfortních funkcí trojky jednodušší. Přibylo pár ovladačů, displej má teď 8,8 palce, mapové podklady navigace a hudbu bude možné ukládat na 80GB harddisk a hlavně je díky připojení přes EDGE na palubě internet.

Nejvýraznější novinku v inovované trojce najdeme v příplatkové výbavě. Asi nejoblíbenější BMW teď bude totiž k mání s novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která se loni představila v ostré verzi M3.

Prozatím bude k mání pouze ke kupé a kabrioletovým verzím 335i. Nafťáky jsou ke vzduchu přívětivější díky systému BluePerformance, který zachytává oxidy dusíku, a připravuje tak motory na chystanou ekonormu Euro 6.

Technika zůstala beze změn, pouze kola na zadní nápravě jsou od sebe u některých verzí o 24 milimetrů dál.

Novinkou mezi motory je nový - samozřejmě řadový common-railový - šestiválec 330d. Oproti předchůdci má koně navíc (celkem 245) a o dvacet newtonmetrů lepší kroutící moment (520 Nm). Objem 2 993 kubických centimetrů zůstal nezměněný, vše ostatní bylo patřičně vylepšeno, mimo jiné je motor o pět kilo lehčí než předchůdce. S novým třílitrovým nafťákem teď bude trojka vypouštět míň emisí, zato bude z nuly na stovce o pár desetin sekundy dřív.

Všech deset motorů v nabídce dostane systém EfficientDynamics, ve kterém je funkce Start-Stop vypínající motor při čekání na křižovatce. Zahrnuje také inteligentní elektroniku vypínající nepotřebné příslušenství, které zbytečně "žere" (elektřinu i palivo).

Zákazníci také ocení nové možnosti kombinace motorizací, převodovek a pohonů. Nově je tak k mání nejslabší turboiesel 318d s automatem a třeba pohon všech kol x-drive bude možné pořídit i k naftovému dvoulitrovému čtyřválci 177 koní.

Inovovaná trojka se předvede poprvé na autosalonu v Paříží letos v říjnu.

Autor:


Témata: BMW


Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.