Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW 4 je tady. Nové kupé opustilo trojkovou řadu

aktualizováno 
Přesná a jasná pravidla označování svých modelů už BMW nectí několik sezon. Ale tradiční řady 3, 5 a 7, které jsou základem nabídky mnichovské značky byly nedotknutelné. Byly. Ovšem stále bohatší nabídka modelů dovedla mnichovské k rozdělení trojkové řady.

Tradiční kupé už nepatří do řady 3, teď bude na zádi vozit trojčíslí začínající čtyřkou. A to se dočkáme i kultovního modelu M. Už to nebude "em-trojka", ale M4.

Trojka při přerodu na čtyřku povyrostla do délky a šířky, trochu se přikrčila a zhubla o 45 kg. BMW řady 6 je jí už na dohled.

BMW 428i, 435i e 420d má být stále atletickým modelem, dražší šestka dorůstá ve stále větší a majestátnější GT (kupé Gran Turismo pro rychlé dálniční přesuny napříč Evropou).

Nové kupé BMW řady 4

Může se hodit

Spolehlivost, pohodlí, rychlost, kvalitu, prostor. To vše a mnohem víc nabízí vozy značky BMW. Kupte si ho na Automodul.cz/BMW.

BMW řady 4 je do sériové podoby dotažený koncept, který automobilka představila letos na autosalonu v Detroitu.

BMW 4 je o 26 milimetrů delší než předchůdce, má tedy 4 638 mm. Šířka je 1 825 mm a výška 1 362 mm. Rozvor je stejně jako u řady 3 velkorysých 2 810 mm a kufr pobere 455 litrů. Novinka jde ve stopách trojky, která do nové generace také pořádně povyrostla. Na šarmu, obratnosti a rychlosti jí to však neubralo. U čtyřky se dá čekat to samé.

Fotogalerie

Rozložení hmotnosti mezi nápravy je opět v ideálním poměru 50 : 50 a těžiště se oproti předchozímu modelu posunulo o půl metru níže.

BMW 428i Coupè pohání dvoulitrový přeplňovaný benziňák s výkonem 245 koní a 350 Nm točivého momentu. Maximálka je 250 km/h a zrychlení z nuly na stovku zvládne za 5,9 sekundy.

BMW 453i Coupè dostane pod kapotu tradiční šestiválec. I ten má přeplňování, které ze tří litrů objemu vyrazí 306 koní a 400 Nm. Zrychlení z nuly na stovku zvládne ještě o 0,8 sekundy rychleji než čtyřválec.

Turbodieselové BMW 420d má 184koňový dvoulitr s 380 točivými newtonmetry. Na stovce je za 7,5 sekundy a oproti ostatním s maximálkou elektronicky omezenou na 250 km/h umí jet jen o 10 km/h pomaleji.

Šestistupňová manuální převodovka je pro všechny motory základní nabídkou, za příplatek je osmistupňový automat. Benzinové verze budou v nabídce i s pohonem všech kol xDrive. Časem dorazí i další provedení 420i, 430d a 435d. Příští rok přiburácí M4 se 450koňovým přeplňovaným třílitrovým šestiválcem.

Oproti trojkovému sedanu má čtyřka snížený podvozek a překalibrované nápravy (stabilizátory, tlumiče, pružiny). 

Nové kupé BMW řady 4
Nové kupé BMW řady 4

Ceník bude opět postavený na čtyřech liniích výbav Sport Line, Modern Line, Luxury Line a M Sport a k tomu několik stránek příplatkové výbavy.

Autosalonová premiéra je naplánovaná na září do Frankfurtu, prodeje odstartují chvíli poté.

Do čtyřkové řady přijede časem i kabriolet, který také opustí řadu 3. Mluví se rovněž o čtyřdveřovém Gran Coupé, tedy o jakémsi dynamicky tvarovaném přikrčeném sedanu, stejně jako je to u BMW řady 6.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.