Tradiční kupé už nepatří do řady 3, teď bude na zádi vozit trojčíslí začínající čtyřkou. A to se dočkáme i kultovního modelu M. Už to nebude "em-trojka", ale M4.
Trojka při přerodu na čtyřku povyrostla do délky a šířky, trochu se přikrčila a zhubla o 45 kg. BMW řady 6 je jí už na dohled.
BMW 428i, 435i e 420d má být stále atletickým modelem, dražší šestka dorůstá ve stále větší a majestátnější GT (kupé Gran Turismo pro rychlé dálniční přesuny napříč Evropou).
BMW řady 4 je do sériové podoby dotažený koncept, který automobilka představila letos na autosalonu v Detroitu.
BMW 4 je o 26 milimetrů delší než předchůdce, má tedy 4 638 mm. Šířka je 1 825 mm a výška 1 362 mm. Rozvor je stejně jako u řady 3 velkorysých 2 810 mm a kufr pobere 455 litrů. Novinka jde ve stopách trojky, která do nové generace také pořádně povyrostla. Na šarmu, obratnosti a rychlosti jí to však neubralo. U čtyřky se dá čekat to samé.
Rozložení hmotnosti mezi nápravy je opět v ideálním poměru 50 : 50 a těžiště se oproti předchozímu modelu posunulo o půl metru níže.
BMW 428i Coupè pohání dvoulitrový přeplňovaný benziňák s výkonem 245 koní a 350 Nm točivého momentu. Maximálka je 250 km/h a zrychlení z nuly na stovku zvládne za 5,9 sekundy.
BMW 453i Coupè dostane pod kapotu tradiční šestiválec. I ten má přeplňování, které ze tří litrů objemu vyrazí 306 koní a 400 Nm. Zrychlení z nuly na stovku zvládne ještě o 0,8 sekundy rychleji než čtyřválec.
Turbodieselové BMW 420d má 184koňový dvoulitr s 380 točivými newtonmetry. Na stovce je za 7,5 sekundy a oproti ostatním s maximálkou elektronicky omezenou na 250 km/h umí jet jen o 10 km/h pomaleji.
Šestistupňová manuální převodovka je pro všechny motory základní nabídkou, za příplatek je osmistupňový automat. Benzinové verze budou v nabídce i s pohonem všech kol xDrive. Časem dorazí i další provedení 420i, 430d a 435d. Příští rok přiburácí M4 se 450koňovým přeplňovaným třílitrovým šestiválcem.
Oproti trojkovému sedanu má čtyřka snížený podvozek a překalibrované nápravy (stabilizátory, tlumiče, pružiny).
Ceník bude opět postavený na čtyřech liniích výbav Sport Line, Modern Line, Luxury Line a M Sport a k tomu několik stránek příplatkové výbavy.
Autosalonová premiéra je naplánovaná na září do Frankfurtu, prodeje odstartují chvíli poté.
Do čtyřkové řady přijede časem i kabriolet, který také opustí řadu 3. Mluví se rovněž o čtyřdveřovém Gran Coupé, tedy o jakémsi dynamicky tvarovaném přikrčeném sedanu, stejně jako je to u BMW řady 6.