Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z kupátka BMW řady 3 je fešná čtyřka

aktualizováno 
Tradiční modely BMW mají označení lichými čísly. V Mnichově však musí držet krok s dobou a rozšiřují nabídku do každé skuliny modelové řady. Ke klasické "trojce", "pětce" a "sedmičce" teď přibude čtyřka. Znalci vytuší, že to bude kupé.

BMW 4 Coupé | foto: BMW

Slibuje to koncept BMW Concept 4 Coupe a jak samo označení naznačuje, bude patřit k řadě 3. Chystanému modelu může automobilka říkat jak chce, znalec ale pozná, že je to klasické kupé řady 3, které k modelové nabídce neodmyslitelně patří.

BMW 4 Coupé

Posun o číslo pasuje do nové nomenklatury BMW: lichá čísla mají vozit na zádi modely, které jsou klasické, racionální a "rodinné"; sudé číslo označí sportovnější modely, které mají vzbuzovat emoce.

Fotogalerie

Pro BMW to není úplná novinka, roadster Z4 je klasický hravý sporťák a X6 je zase emoce (velmi pozitivní i velmi negativní) vzbuzující kupé-SUV.

A kupátka mají sudé číslo v názvu už tradičně: znalci přísahají na úžasné BMW 8 z devadesátých let a dnes pilotují velké gran turismo řady 6. Na obě velká kupé se také BMW při představování čtyřky odvolává.

BMW 4 Coupé

BMW 4 Coupe je 4,64 metru dlouhé, 1,83 m široké a 1,36 m vysoké. Rozvor, tedy vzdálenost mezi dvacetipalcovými koly, je 2,810 mm. Pár centimetrů oproti předchozímu kupátku tedy nabralo, ale vzhledem k tomu, jak narostlá je stávající trojka, to není tak výrazné (tři centimetry na délku, pět centimetrů u rozvoru). Tvary se koncept hlásí k již prodávané trojce, která je teď v nabídce jako sedan a kombík. Jak jezdí BMW 3 čtěte zde

BMW 4 Coupé

Bližší informace o "čtyřce" BMW zatím tají, čeká se, že bude k vidění naživo na autosalonu v Detroitu, který se koná v půlce ledna.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.