Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW 5 Gran Turismo: schizofrenie v business class

  12:00aktualizováno  12:00
Chris Bangle právě odřekl oficiální účast na autosalonu v Ženevě, prý tam vyrazí jenom jako návštěvník. Jeho poslední dítě BMW 5 Gran Turismo už odprezentuje někdo jiný. A nečeká ho vůbec lehká práce, tohle auto je totiž od každého něco. A ke všemu má ještě víko kufru jako Škoda Superb...

BMW 5 Gran Turismo | foto: BMW

Když Bangle tohle auto představil světu, zdůraznil, že nic takového tu ještě nebylo. Pravda, pětkové BMW, jehož nové generace je tenhle koncept předobrazem, ještě nikdy nebylo hatchbackem. Do dneška se o něm psalo jako o konceptu PAS (progressive activity sedan). O moc jasněji, kam tohle auto patří, ale nemáte, ani když si ho prohlédnete.

BMW 5 Gran Turismo

Mnichovská automobilka nadělila splývavou otevírací záď prozatím jen nejmenší "jedničce". Větší bavoráky si úzkostlivě drží klasický střih sedanu. A kdo si chce nejen užívat za volantem, ale také něco odvézt, může sáhnout po kombíku.

Po Bangleovi to ale možná u BMW bude jinak. Budoucí pětka totiž může být hatchbackem a světe, div se, dokonce má dvojité otevírání kufru, které proslavilo před rokem superb. Na diplomatku stačí malé víko, ledničku naložíte, když otevřete celou záď.

BMW 5 Gran TurismoBMW 5 Gran Turismo

Bangle ve formě

Kontroverzní Američan opouští BMW v nejlepším. Právě BMW 5 GT je pravděpodobně vrcholem jeho filozofie "proti všem". Možná je škoda, že se připravil o možnost světu tuhle, pro mnohé možná trochu nepochopitelnou, novinku vysvětlit.

Nejnovější kreace designcentra BMW vám dokonale ukazuje, co znamená označení "crossover". Je v ní od každého něco: 5 GT je tak trochu kombík, trochu liftback, má v sobě špetku sportovního SUV, je v něm prý vidět i trochu kupé...

Schizofrenie pokračuje: chce být luxusní, praktické, sportovní, agresivní, elegantní, prostorné - jako by se mu u BMW rozhodli dát úplně všechny vlastnosti, které může auto mít.

BMW 5 Gran Turismo

"Je to auto, které míchá charakteristiky klasického auta typu Gran Turismo s těmi, které jsou vlastní sedanům vyšší střední třídy a k tomu praktické a prostorné jako SUV," řekl o novém konceptu Bangle.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily BMW můžete koupit na www.automodul.cz

"Je to pětková řada BMW, ovšem prostornější než řada 7," dodal pro znalce. Je dlouhé přesně 499,8 centimetru, což je na dosah sedmičkovému BMW, je ale vyšší než jakékoliv jiné klasické BMW, víc než jeho 155,5 centimetru mají jen mnichovská SUV (X3, X5 a X6).

Bangle se ohrazuje proti označení crossover. "Je to auto, které má přitáhnout klienty, ne je přetahovat od dalších modelů značky," vysvětluje.

"Zatímco na X6 je koncept evropského auta použit na autě amerického ražení, Gran Turismo reprezentuje to, co si Američané přejí od evropského auta," říká Američan Bangle. Prozrazuje tak, že novinka míří hlavně dobýt zámořský trh.

BMW 5 Gran Turismo

Až bude Gran Turismo stát na autosalonu, máme si prý všimnout třeba speciálního tvarování výplní dveří - přední navazují na zadní. Bangle prozrazuje, že při navrhování 5 GT také uvažovali o dveřích otevíraných proti sobě (přední vpřed, zadní vzad). Líbit se budou bezrámová okna dveří.

Pod ladně klesajícím obloukem střechy se ale skrývá i praktické já nového konceptu. Zadní sedadla jsou posuvná v rozsahu 10 centimetrů a místa na hlavu je tam prý víc než v X5. Do kufru se vejde minimálně 430 litrů věcí, při velkém stěhování pobere až 1 650 litrů.

Tohle podivné BMW (podivné proporcemi, nezaměnitelné detaily typickými pro BMW) se po ženevské přehlídce zase odebere do vývojových center a na podzim se na autosalonu ve Frankfurtu představí ve své sériové podobě.

Autor:






Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kupujete dvě nové zimní gumy? Podívejte se, proč je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.