Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW 6 s plátěnou střechou

  14:51aktualizováno  14:51
Na začátek nového roku připravuje BMW premiéru velkého kabrioletu. Nové šestkové kupé, které bylo poprvé k vidění na autosalonu ve Frankfurtu, dostalo s podzimem ceník. Na detroitský autosalon mnichovská automobilka přiveze otevřenou verzi convertible, na léto ji bude možné pořídit za ceny od cca 2,6 mil. Kč.

Vývoj kabrioletu probíhal souběžně s vývojem verze kupé. I proto se inženýrům od BMW podařilo dosáhnout ideálního rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50.

Ostatní automobilky oslovují zákazníky praktičností kabrioletů a dávají jim kovovou skládací střechu. U BMW naopak sází na plátěnou klasiku v béžovém, nebo černém provedení. Vše samozřejmě obstarává elektrohydraulický mechanismus, kterému trvá přibližně 20 sekund než střechu složí do prostoru za zadním párem sedadel. Není bez zajímavosti, že na rozdíl od ostatních kabrií, není třeba při skládání střechy zastavovat. Šlápnout na brzdu ale stejně musíte - kouzla se střechou se dají provádět maximálně do rychlosti 32  km/h.

Další "vychytávkou" je zadní sklo oddělené od střechy, je skleněné a je možné jej zasouvat a vysouvat nezávisle na střeše. Kufr pojme (podle tiskové zprávy) dvě sady golfových holí. Praktičtější je však přeci jen údaj v jednotkách SI: 0,35 m3 (350 litrů) s nataženou střechou a 300 litrů se střechou složenou.  Interiér byl pečlivě odhlučněn, posádka ale není ochuzena o zvuk osmiválcového motoru předoucího pod kapotou.

Osmiválcový agregát  V8 Valvetronic, známý již z kupátka, o výkonu 333 koní  (245

BMW 6 (645Ci) kupé u tuzemských dealerů pořídíte prozatím s jediným motorem, kterým je 4,4 litrový osmiválec o výkonu 245 kW (333 koní). S manuální šestistupňovou převodovkou vyjde na 2 468 000 Kč. S šestistupňovým automatem, pak za něj u BMW budou chtít 2 557 000 korun. Více se  dočtete ZDE.
kW) dokáže 1815 kilogramové BMW 6 Convertible rozhýbat z nuly na stovku za 6,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je standardně omezena na 250 km/h. Doplňme, že špičkového výkonu dosáhne motor při 6100 ot/min. Maximálního kroutícího momentu 450 Nm si může řidič užívat při 3700 ot/min.

Stejně jako u verze kupé bude na výběr ze dvou šestistupňových převodovek. Varianta s klasickým manuálem vyjde na 55 355 liber (cca 2 620 00 Kč), za automat Steptronic pak zájemce připlatí 1350 liber (asi 64 000 korun) - prozatím byly stanoveny ceny pouze pro britský trh. V nabídce by měla být i sekvenční automatická "M" převodovka SMG s "pádly" pod volantem jako ve formuli 1.

Z dalších technických lahůdek vyjmenujme alespoň průhledový displej (Head-Up-Display), adaptivní světlomety, které vidí za roh, systém jízdní stability (DSC) a trakce (DTC), v interiéru pak nesmí chybět iDrive ovládání komfortních funkcí vozu.

Do prodeje by se nový kabriolet od BMW měl dostat během jara 2004. Ti kteří to opravdu nebudou moci vydržet a budou chtít první jarní paprsky přivítat v "šestkovém kabriu", si budou muset udělat výlet do anglie, kde bude v prodeji již od března.

Ostatní automobilky oslovují zákazníky praktičností kabrioletů a dávají jim kovovou skládací střechu. U BMW naopak sází na plátěnou klasiku v béžovém, nebo černém provedení.

Do prodeje by se nový kabriolet od BMW měl dostat během jara 2004.

Interiér byl pečlivě odhlučněn, posádka ale není být ochuzena o zvuk osmiválcového motoru předoucího pod kapotou.

Kufr pojme (podle tiskové zprávy) dvě sady golfových holí.

Vývoj kabrioletu probíhal souběžně s vývojem verze kupé. I proto se inženýrům od BMW podařilo dosáhnout ideálního rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50.

Autoři:






Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.