Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW 7: luxus a komfort za přijatelnou cenu

aktualizováno 
15. 9. 1999 - Superluxus a komfort za přijatelnou cenu? Jednu z možných odpovědí na zdejším trhu ojetin představuje BMW sedmé řady v první generaci z let 1986 až 1994. Nejstarší vozy lze pořídit za částky už kolem 70 tisíc a vozy z roku 1990 stojí zhruba 130 tisíc korun. Ale pozor: jestli obecně v obchodu se staršími auty neplatí pohádky o tom, že zrovna nabízený exemplář je mimořádně zachovalý a ušetřený, neboť ho měl děda, který s ním prakticky nejezdil, tak u nejvyšší třídy bavoráků to zaslouží odmítnutí dvojnásob.
Potenciální kupec by si měl uvědomit, že se zajímá o vozidlo z velké většiny dovezené jako vysloužilé ze západní Evropy a s 300 tisíci až 400 tisíci kilometry na kontě. Až auta z doby těsně před nástupem druhé generace v roce 1994 se cenou pohybují kolem třistatisícové hranice. Také v jejich případě je na místě počítat s tím, že za sebou mohou mít pernou službu nebo těžkou havárii. A že velké opravy v tomto případě žádají velké peníze. Leč na druhé straně mince jsou kromě tradičně výborných jízdních vlastností výrobků mnichovské firmy také nevšedně kultivované motory se šesti, osmi i dvanácti válci, s obsahy od 2,5 do pěti litrů, výkony od 105 do 220 kilowattů a s maximální rychlostí až 250 kilometrů v hodině. Průměrná spotřeba se u starších benzinových vozů pohybuje s ohledem na charakter cestování mezi deseti a patnácti litry na 100 kilometrů. V hodnocení německého TÜV jsou starší největší bavoráky ve výskytu technických závad lehce pod průměrem hodnocených vozů. Stojí si hůř než pětková řada z produkce mnichovské firmy, ale lépe než nejmenší, trojková řada. Technici kritizují u špičkových limuzín vadné řídicí elementy, korodující výfuky, málo trvanlivé brzdové destičky a k nerovnoměrnému působení náchylnou ruční brzdu, zatímco provozní brzdy jsou u vozů všech ročníků bezproblémové. Dále TÜV velmi oceňuje i u vozů starších deseti roků vynikající antikorozní ochranu a vskutku minimální korozi nosných částí karoserie. Praxe ukazuje na problémy s úniky kapaliny z chladiče, čerpadla i hadic,u hodně jetých vozů bývají hlučné převody. Výhrady jsou i ke startérům a ke vstřikování. Starší a hodně jetá vozidla jsou nadprůměrně náchylná k únikům oleje z motoru a převodovky. Při zájmu o jetý BMW sedmičkové řady je důležitější než rok výroby skutečný technický stav, který opravdově posoudí jen odborný servis či znalec značky. Pokud potenciální kupec dospěje k názoru, že nevystačí s menším, praktičtějším a obecně oblíbenějším BMW pětkové řady a musí z produkce mnichovské firmy mít největší limuzínu, tak mu odborníci doporučují některou z osmiválcových verzí. Dvanáctiválec, jeden z mála na trhu, snad ocení opravdový fanda. Značkoví prodejci nabízejí náhradní díly pro BMW řady 7 v následujících cenách - čelní sklo: 15 000, přední nárazník bez výztuhy: 13 000, dvojitý přední světlomet: 12 000, alternátor: 19 500, přední blatník: 7500 a brzdové destičky: 2700 korun.

BMW 7: luxus za přijatelnou cenu.

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

Najdete na iDNES.cz