Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW 7: luxus a komfort za přijatelnou cenu

aktualizováno 
15. 9. 1999 - Superluxus a komfort za přijatelnou cenu? Jednu z možných odpovědí na zdejším trhu ojetin představuje BMW sedmé řady v první generaci z let 1986 až 1994. Nejstarší vozy lze pořídit za částky už kolem 70 tisíc a vozy z roku 1990 stojí zhruba 130 tisíc korun. Ale pozor: jestli obecně v obchodu se staršími auty neplatí pohádky o tom, že zrovna nabízený exemplář je mimořádně zachovalý a ušetřený, neboť ho měl děda, který s ním prakticky nejezdil, tak u nejvyšší třídy bavoráků to zaslouží odmítnutí dvojnásob.
Potenciální kupec by si měl uvědomit, že se zajímá o vozidlo z velké většiny dovezené jako vysloužilé ze západní Evropy a s 300 tisíci až 400 tisíci kilometry na kontě. Až auta z doby těsně před nástupem druhé generace v roce 1994 se cenou pohybují kolem třistatisícové hranice. Také v jejich případě je na místě počítat s tím, že za sebou mohou mít pernou službu nebo těžkou havárii. A že velké opravy v tomto případě žádají velké peníze. Leč na druhé straně mince jsou kromě tradičně výborných jízdních vlastností výrobků mnichovské firmy také nevšedně kultivované motory se šesti, osmi i dvanácti válci, s obsahy od 2,5 do pěti litrů, výkony od 105 do 220 kilowattů a s maximální rychlostí až 250 kilometrů v hodině. Průměrná spotřeba se u starších benzinových vozů pohybuje s ohledem na charakter cestování mezi deseti a patnácti litry na 100 kilometrů. V hodnocení německého TÜV jsou starší největší bavoráky ve výskytu technických závad lehce pod průměrem hodnocených vozů. Stojí si hůř než pětková řada z produkce mnichovské firmy, ale lépe než nejmenší, trojková řada. Technici kritizují u špičkových limuzín vadné řídicí elementy, korodující výfuky, málo trvanlivé brzdové destičky a k nerovnoměrnému působení náchylnou ruční brzdu, zatímco provozní brzdy jsou u vozů všech ročníků bezproblémové. Dále TÜV velmi oceňuje i u vozů starších deseti roků vynikající antikorozní ochranu a vskutku minimální korozi nosných částí karoserie. Praxe ukazuje na problémy s úniky kapaliny z chladiče, čerpadla i hadic,u hodně jetých vozů bývají hlučné převody. Výhrady jsou i ke startérům a ke vstřikování. Starší a hodně jetá vozidla jsou nadprůměrně náchylná k únikům oleje z motoru a převodovky. Při zájmu o jetý BMW sedmičkové řady je důležitější než rok výroby skutečný technický stav, který opravdově posoudí jen odborný servis či znalec značky. Pokud potenciální kupec dospěje k názoru, že nevystačí s menším, praktičtějším a obecně oblíbenějším BMW pětkové řady a musí z produkce mnichovské firmy mít největší limuzínu, tak mu odborníci doporučují některou z osmiválcových verzí. Dvanáctiválec, jeden z mála na trhu, snad ocení opravdový fanda. Značkoví prodejci nabízejí náhradní díly pro BMW řady 7 v následujících cenách - čelní sklo: 15 000, přední nárazník bez výztuhy: 13 000, dvojitý přední světlomet: 12 000, alternátor: 19 500, přední blatník: 7500 a brzdové destičky: 2700 korun.

BMW 7: luxus za přijatelnou cenu.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.