Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW 7: luxus a komfort za přijatelnou cenu

aktualizováno 
15. 9. 1999 - Superluxus a komfort za přijatelnou cenu? Jednu z možných odpovědí na zdejším trhu ojetin představuje BMW sedmé řady v první generaci z let 1986 až 1994. Nejstarší vozy lze pořídit za částky už kolem 70 tisíc a vozy z roku 1990 stojí zhruba 130 tisíc korun. Ale pozor: jestli obecně v obchodu se staršími auty neplatí pohádky o tom, že zrovna nabízený exemplář je mimořádně zachovalý a ušetřený, neboť ho měl děda, který s ním prakticky nejezdil, tak u nejvyšší třídy bavoráků to zaslouží odmítnutí dvojnásob.
Potenciální kupec by si měl uvědomit, že se zajímá o vozidlo z velké většiny dovezené jako vysloužilé ze západní Evropy a s 300 tisíci až 400 tisíci kilometry na kontě. Až auta z doby těsně před nástupem druhé generace v roce 1994 se cenou pohybují kolem třistatisícové hranice. Také v jejich případě je na místě počítat s tím, že za sebou mohou mít pernou službu nebo těžkou havárii. A že velké opravy v tomto případě žádají velké peníze. Leč na druhé straně mince jsou kromě tradičně výborných jízdních vlastností výrobků mnichovské firmy také nevšedně kultivované motory se šesti, osmi i dvanácti válci, s obsahy od 2,5 do pěti litrů, výkony od 105 do 220 kilowattů a s maximální rychlostí až 250 kilometrů v hodině. Průměrná spotřeba se u starších benzinových vozů pohybuje s ohledem na charakter cestování mezi deseti a patnácti litry na 100 kilometrů. V hodnocení německého TÜV jsou starší největší bavoráky ve výskytu technických závad lehce pod průměrem hodnocených vozů. Stojí si hůř než pětková řada z produkce mnichovské firmy, ale lépe než nejmenší, trojková řada. Technici kritizují u špičkových limuzín vadné řídicí elementy, korodující výfuky, málo trvanlivé brzdové destičky a k nerovnoměrnému působení náchylnou ruční brzdu, zatímco provozní brzdy jsou u vozů všech ročníků bezproblémové. Dále TÜV velmi oceňuje i u vozů starších deseti roků vynikající antikorozní ochranu a vskutku minimální korozi nosných částí karoserie. Praxe ukazuje na problémy s úniky kapaliny z chladiče, čerpadla i hadic,u hodně jetých vozů bývají hlučné převody. Výhrady jsou i ke startérům a ke vstřikování. Starší a hodně jetá vozidla jsou nadprůměrně náchylná k únikům oleje z motoru a převodovky. Při zájmu o jetý BMW sedmičkové řady je důležitější než rok výroby skutečný technický stav, který opravdově posoudí jen odborný servis či znalec značky. Pokud potenciální kupec dospěje k názoru, že nevystačí s menším, praktičtějším a obecně oblíbenějším BMW pětkové řady a musí z produkce mnichovské firmy mít největší limuzínu, tak mu odborníci doporučují některou z osmiválcových verzí. Dvanáctiválec, jeden z mála na trhu, snad ocení opravdový fanda. Značkoví prodejci nabízejí náhradní díly pro BMW řady 7 v následujících cenách - čelní sklo: 15 000, přední nárazník bez výztuhy: 13 000, dvojitý přední světlomet: 12 000, alternátor: 19 500, přední blatník: 7500 a brzdové destičky: 2700 korun.

BMW 7: luxus za přijatelnou cenu.

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Plány Seatu: růst urychlí sportovní značka Cupra, nový Leon a SUV

Seat zakládá novou značku Cupra zaměřenou na sportovní modely.

Seat letos oficiálně představil svou novou sportovní značku Cupra. Ta nově bude vystupovat samostatně a bude přinášet...

VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

Jan Kopecký spotřebuje na Rallye Šumava maximálně 25 pneumatik

Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v...

Najdete na iDNES.cz