BMW 7: luxus a komfort za přijatelnou cenu

15. 9. 1999 - Superluxus a komfort za přijatelnou cenu? Jednu z možných odpovědí na zdejším trhu ojetin představuje BMW sedmé řady v první generaci z let 1986 až 1994. Nejstarší vozy lze pořídit za částky už kolem 70 tisíc a vozy z roku 1990 stojí zhruba 130 tisíc korun. Ale pozor: jestli obecně v obchodu se staršími auty neplatí pohádky o tom, že zrovna nabízený exemplář je mimořádně zachovalý a ušetřený, neboť ho měl děda, který s ním prakticky nejezdil, tak u nejvyšší třídy bavoráků to zaslouží odmítnutí dvojnásob.
Potenciální kupec by si měl uvědomit, že se zajímá o vozidlo z velké většiny dovezené jako vysloužilé ze západní Evropy a s 300 tisíci až 400 tisíci kilometry na kontě. Až auta z doby těsně před nástupem druhé generace v roce 1994 se cenou pohybují kolem třistatisícové hranice. Také v jejich případě je na místě počítat s tím, že za sebou mohou mít pernou službu nebo těžkou havárii. A že velké opravy v tomto případě žádají velké peníze. Leč na druhé straně mince jsou kromě tradičně výborných jízdních vlastností výrobků mnichovské firmy také nevšedně kultivované motory se šesti, osmi i dvanácti válci, s obsahy od 2,5 do pěti litrů, výkony od 105 do 220 kilowattů a s maximální rychlostí až 250 kilometrů v hodině. Průměrná spotřeba se u starších benzinových vozů pohybuje s ohledem na charakter cestování mezi deseti a patnácti litry na 100 kilometrů. V hodnocení německého TÜV jsou starší největší bavoráky ve výskytu technických závad lehce pod průměrem hodnocených vozů. Stojí si hůř než pětková řada z produkce mnichovské firmy, ale lépe než nejmenší, trojková řada. Technici kritizují u špičkových limuzín vadné řídicí elementy, korodující výfuky, málo trvanlivé brzdové destičky a k nerovnoměrnému působení náchylnou ruční brzdu, zatímco provozní brzdy jsou u vozů všech ročníků bezproblémové. Dále TÜV velmi oceňuje i u vozů starších deseti roků vynikající antikorozní ochranu a vskutku minimální korozi nosných částí karoserie. Praxe ukazuje na problémy s úniky kapaliny z chladiče, čerpadla i hadic,u hodně jetých vozů bývají hlučné převody. Výhrady jsou i ke startérům a ke vstřikování. Starší a hodně jetá vozidla jsou nadprůměrně náchylná k únikům oleje z motoru a převodovky. Při zájmu o jetý BMW sedmičkové řady je důležitější než rok výroby skutečný technický stav, který opravdově posoudí jen odborný servis či znalec značky. Pokud potenciální kupec dospěje k názoru, že nevystačí s menším, praktičtějším a obecně oblíbenějším BMW pětkové řady a musí z produkce mnichovské firmy mít největší limuzínu, tak mu odborníci doporučují některou z osmiválcových verzí. Dvanáctiválec, jeden z mála na trhu, snad ocení opravdový fanda. Značkoví prodejci nabízejí náhradní díly pro BMW řady 7 v následujících cenách - čelní sklo: 15 000, přední nárazník bez výztuhy: 13 000, dvojitý přední světlomet: 12 000, alternátor: 19 500, přední blatník: 7500 a brzdové destičky: 2700 korun.

BMW 7: luxus za přijatelnou cenu.