Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

BMW pouští informace o nové řadě 7: vystoupíte a auto samo zaparkuje

Nová generace BMW řady 7 má těsně před premiérou, tak se mnichovská automobilka chlubí prvními informacemi. Krom snímků zamaskovaného vozu zveřejnila množství technických detailů. Že bude sedmička technickou špičkou, nikoho nepřekvapí, i tak ovšem některé inovace budí údiv.
Technika připravovaného BMW 7

Technika připravovaného BMW 7 | foto: BMW

Sedmičkovým BMW chce tradiční výrobce prémiových automobilů ukázat, jak moc se vyplatila investice do revolučních modelů řady „i“ (test BMW i8 zde). Právě po jejich boku bude nové BMW 7 nositelem pokroku, kombinace špičkových technických prvků tu bude zatím největší z jakýchkoli sériových automobilů. Cílem je udělat z BMW 7 nejlepší vůz ve své třídě, který přitom techniku nebude dávat zbytečně na odiv.

Nové BMW 7 by se mělo světu představit již toto léto, světová premiéra je naplánovaná na podzimní autosalon do Frankfurtu.

V Mnichově jsou na svou novinku náležitě hrdí. Základem je například snížení hmotnosti až o 130 kilogramů, což by mělo novou sedmičku dostat mezi nejlehčí modely segmentu. Dosluhující sedmička je zhruba o 60 kilogramů lehčí než odpovídající Audi A8 (které se ovšem také chystá v nové generaci), ale také asi o 100 kilogramů těžší než rekordman třídy, Jaguar XJ.

Nové sedmičkové BMW dostane standardně vzduchové odpružení a bude umět parkovat úplně samo. A to tak, že řidič vystoupí a auto samo zajede do garáže.

Uhlíková vlákna v čele pokroku

Jednou z největších technických novinek sedmičkového BMW bude využití plastů vyztužených uhlíkovými vlákny v konstrukci automobilu. Materiál CFRP, který zažil svou premiéru u vozů i3 a i8, se tak dostane do dalšího modelu. Sedmička by měla být ukázkou toho, že s CFRP má BMW opravdu velké plány. Z materiálu s uhlíkovými vlákny je postavena velká část struktury karoserie. CFRP je tu kombinován s vysokopevnostní ocelí i dalšími materiály. Ocel a CFRP například kombinují sloupky karoserie. Hybridní konstrukce karoserie má přinést výrazně vyšší tuhost, lepší ochranu posádky a to vše při hodně snížené hmotnosti.

Použití hliníku nebo plastů na dalších částech karoserie i šasi najednou zní trochu jako obyčejný postup, ale i tyto materiály pomáhají spolu s novými pojivy snížit hmotnost vozu až o 130 kilogramů oproti stávající generaci. K odlehčení ovšem došlo i v dalších oblastech, například masa neodpružených hmot se snížila o 15 %, což znamená kompletně přepracované odpružení, brzdy nebo i samotná kola. BMW přitom nezapomíná na výborné odhlučnění kabiny, i tady ovšem pomohla práce s materiály, díly jsou často konstruovány s ohledem na to, aby hluk co nejméně přenášely nebo generovaly.

Komfort i zábava za volantem

Nová sedmička se bude moci pochlubit rozdělením hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru 50 : 50. To by mělo přinést snadnou ovladatelnost vozu, BMW opět bude chtít nabídnout ty nejlepší jízdní zážitky v dané třídě. A to třeba i díky vylepšení u systémů Dynamic Drive nebo nově zlepšeného aktivního řízení. To bude k dispozici za příplatek, lepší odezvu od kol by řidiči mělo zprostředkovat hřebenové řízení namísto doposud používaného řešení s planetovým soukolím.

Noční můra řidičů

Parkování je největší problém pro řidiče napříč Evropou. Nejhorší jsou Italové, ukázal průzkum

Parkovací kameru má dnes většina luxusních aut, připlatit si za ni můžete i do

Vozy s pohonem všech kol xDrive navíc dostanou i aktivní řízení zadní nápravy, takže jejich stabilita i ochota vrhat se do zatáček by měla být zase o něco lepší. Systém Dynamic Drive by zase měl díky elektromechanicky řízeným stabilizátorům snížit náklony vozu v zatáčkách. Krom ovladatelnosti by se tak měl vylepšit i jízdní komfort.

O lepší komfort by se mělo postarat také standardně montované vzduchové odpružení s funkci automatického udržování světlé výšky. Díky tomu, že vzduch bude dodáván ke každému kolu zvlášť, bude systém umět vyrovnávat i nerovnoměrné zatížení auta. Podvozek také půjde pro pomalou jízdu zvýšit až o 20 mm, naopak při rychlé jízdě ve sportovním módu může o 10 mm poklesnout.

Chování podvozku auta půjde detailně nastavovat díky standardnímu systému Driving Experience Control. Ten bude krom přednastavených režimů umět i reagovat na aktuální situaci díky novému adaptivnímu módu.

Kouzla nejen přes obrazovku

Systémy vozu se budou ovládat opět skrze o něco vylepšený systém iDrive s novým velkým dotykovým displejem. Krom tradičního ovladače půjde některé funkce auta ovládat i jednoduchými gesty a také dotykem na displeji. Pomocí gest, která bude snímat nový 3D senzor před středovou konzolou, půjde například ovládat hlasitost audiosystému, přijmout nebo odmítnout hovor a podobně. Uživatelé si také budou moci nastavit gesta, která budou spouštět vybrané aplikace, například navigaci.

Jednou z velkých specialit nového BMW 7 bude schopnost automatického parkování a to zcela bez přičinění řidiče. Vůz prostě bude umět vyjet nebo zajet do parkovacího místa úplně sám, řidič vlastně ani nebude muset být uvnitř. Stejně tak auto zaparkuje třeba do garáže u domu. Jediným omezením pro tyto automatické samostatné manévry bude ujetá vzdálenost. Ta nesmí přesáhnout 1,5 násobek délky auta, tedy odhadem něco přes 7,5 metru.

Nové BMW bude mít klasickou sestavu jízdních asistentů, nově nabídne třeba varování před možností kolize zezadu. Chybět nebude asistent udržování v jízdním pruhu či adaptivní tempomat se schopností automaticky „poskakovat“. Zdá se, že cesta k autům bez řidiče je volná.

  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...