Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW, Audi a Mercedes chtějí další nové modely

aktualizováno 
Velcí konkurenti vyrábějící špičkové automobilové produkty mají velké plány. Chtějí prodávat stále více aut, k čemuž potřebují nové modely. V Německu vycházející magazín Auto motor und sport uvedl, že Mercedes má připravenu pro nejbližší dobu až 30 novinek, Audi chce rozšířit svou nabídku z 22 různých verzí na 40 a BMW plánuje obohatit své modelové řady o dvě nové, čímž jeho nabídka v tomto ohledu dosáhne tuctu.

Co chystá BMW, Mercedes a Audi | foto: Auto, Motor und Sport

Viděno očima finančního zisku za loňský rok, nejlepší startovací pozici má BMW. Bavorská značka za rok 2005 před zdaněním vykázala výdělek 3,3 miliardy eur, Audi přesně o dvě miliardy méně a trápící se Mercedes hospodařil se ztrátou 500 milionů eur.

Audi se dotáhlo na konkurenty
Auto motor und sport chválí ingolstadtskou automobilku Audi za to, jakým způsobem se v posledních letech dokázala dotáhnout na tradičnější výrobce z prémiového segmentu, jakými jsou BMW a Mercedes. Ale zároveň ukazuje na mezery v nabídce Audi.

Kde jsou konkurenti pro BMW X3, Mini nebo Mercedesy CLK a CLS? Táže se německý magazín.

A vzápětí si částečně odpovídá: Audi připravuje model A5, který se má představit příští rok. Půjde o dvoudveřové kupé s délkou okolo 4,5 metru. V roce 2007 se na trhu objeví i ve variantě kabriolet.

BMW svou konkurenční novinku představí ještě letos. Bude jí BMW řady 3 Coupé, jež se také může těšit na otevřenou verzi – ale se skládací plechovou střechou. Doslova záplavu nabídne motorová paleta pro dvoudveřové BMW se sedmi motory a s možností pohonu všech kol xDrive. Stane se tak prvním kupé své velikosti s pohonem 4x4.

I drahá auta šetří
Auto motor und sport v případě pro BMW konkurenčního Audi A5 a připravovaného nového Mercedesu CLK (představí se v roce 2008) upozorňuje na změněnou výrobní filozofii obou automobilek. Nové modely Audi A4, A5 i A8 dostanou řadu společných dílů. Počínaje nápravami až po klimatizaci a elektroniku starající se o jízdní dynamiku. Častěji využité součástky mají snižovat ceny.

Mercedes zase docílí poklesu výrobních nákladů o 30 procent tím, že nápravy nové třídy C (premiéra v roce 2007), nového CLK i připravovaného modelu C-SUV (2008) budou velmi příbuzné nápravám z většího modelu třídy E. Nový Mercedes třídy A se pak vzdá dvojité sendvičové podlahy. Je příliš drahá a Mercedes asi sáhne po podvozku z nabídky sesterského Chrysleru.

BMW podle magazínu Auto motor und sport řeší podobné problémy u vozů, které dostávají nástupce. Bude například BMW X3 v příštím provedení vycházet technicky z řady 3 nebo z většího BMW X5? To se ještě neví.


Nové modely BMW
Zdravý potenciál mnichovské značky dokazuje vytíženost jejich výrobních linek. Jedou na maximum a navíc se dají v rámci továren vyrábět právě ty modely, o které je právě větší zájem.

BMW navíc přiznává přípravu dvou nových modelů. Jedním bude vůz mísící v sobě podobu více tříd. Půjde o čtyřdveřové auto se zvýšenou karoserií a zákazníky nejméně ze třetiny ve Spojených státech. V Americe se bude toto X-Coupé vyrábět po boku BMW X5.

V německých vývojových centrech se zároveň připravuje výroba tak zvaného prostorově-funkčního konceptu. Jeho konkurentem bude nedávno uvedený obří kombík Mercedes třídy R. Ten se ve Spojených státech podle německého magazínu Auto motor und sport zatím prodává hůř, než se čekalo. Zákazníci si auto tohoto druhu, jež svým pojetím připomíná velkoprostorový vůz, spojují s nižší cenou a ještě větším prostorem.

Kdo dožene Mini?
Novinky lze očekávat i u úplně nejmenších modelů z pod křídel renomovaných německých výrobců. S velkými problémy stále soupeřící Smart se má zaměřit jen na dvousedadlový model ForTwo, který dostane v roce 2007 motory Mitsubishi.

S využitím informací
Auto Motor a Sport


Králem mezi malými auty luxusních značek je nadále Mini. Až se jeho modelová paleta rozšíří o větší verzi na způsob kombi, chce automobilka vyrábět skoro čtvrt milionů vozů Mini ročně. A Audi do této kategorie hodlá nasadit svého favorita s pracovním názvem A2 Shooting Brake.

Záplava novinek u trojice výrobců luxusních vozů tím však neskončí. Audi podle informací německého motoristického časopisu nabídne i model A7 – čtyřdveřové kupé velikostně mezi A6 a A8. Přes tuto modelovou ofenzivu analytici moc nevěří prognózám vedení firmy, které říkají, že Audi v roce 2015 bude prodávat 1,4 milionů vozů ročně. Nejstrměji stoupá křivka prodejů u BMW.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.