Co chystá BMW, Mercedes a Audi

Co chystá BMW, Mercedes a Audi | foto: Auto, Motor und Sport

BMW, Audi a Mercedes chtějí další nové modely

  • 31
Velcí konkurenti vyrábějící špičkové automobilové produkty mají velké plány. Chtějí prodávat stále více aut, k čemuž potřebují nové modely. V Německu vycházející magazín Auto motor und sport uvedl, že Mercedes má připravenu pro nejbližší dobu až 30 novinek, Audi chce rozšířit svou nabídku z 22 různých verzí na 40 a BMW plánuje obohatit své modelové řady o dvě nové, čímž jeho nabídka v tomto ohledu dosáhne tuctu.

Viděno očima finančního zisku za loňský rok, nejlepší startovací pozici má BMW. Bavorská značka za rok 2005 před zdaněním vykázala výdělek 3,3 miliardy eur, Audi přesně o dvě miliardy méně a trápící se Mercedes hospodařil se ztrátou 500 milionů eur.

Audi se dotáhlo na konkurenty
Auto motor und sport chválí ingolstadtskou automobilku Audi za to, jakým způsobem se v posledních letech dokázala dotáhnout na tradičnější výrobce z prémiového segmentu, jakými jsou BMW a Mercedes. Ale zároveň ukazuje na mezery v nabídce Audi.

Kde jsou konkurenti pro BMW X3, Mini nebo Mercedesy CLK a CLS? Táže se německý magazín.

A vzápětí si částečně odpovídá: Audi připravuje model A5, který se má představit příští rok. Půjde o dvoudveřové kupé s délkou okolo 4,5 metru. V roce 2007 se na trhu objeví i ve variantě kabriolet.

BMW svou konkurenční novinku představí ještě letos. Bude jí BMW řady 3 Coupé, jež se také může těšit na otevřenou verzi – ale se skládací plechovou střechou. Doslova záplavu nabídne motorová paleta pro dvoudveřové BMW se sedmi motory a s možností pohonu všech kol xDrive. Stane se tak prvním kupé své velikosti s pohonem 4x4.

I drahá auta šetří
Auto motor und sport v případě pro BMW konkurenčního Audi A5 a připravovaného nového Mercedesu CLK (představí se v roce 2008) upozorňuje na změněnou výrobní filozofii obou automobilek. Nové modely Audi A4, A5 i A8 dostanou řadu společných dílů. Počínaje nápravami až po klimatizaci a elektroniku starající se o jízdní dynamiku. Častěji využité součástky mají snižovat ceny.

Mercedes zase docílí poklesu výrobních nákladů o 30 procent tím, že nápravy nové třídy C (premiéra v roce 2007), nového CLK i připravovaného modelu C-SUV (2008) budou velmi příbuzné nápravám z většího modelu třídy E. Nový Mercedes třídy A se pak vzdá dvojité sendvičové podlahy. Je příliš drahá a Mercedes asi sáhne po podvozku z nabídky sesterského Chrysleru.

BMW podle magazínu Auto motor und sport řeší podobné problémy u vozů, které dostávají nástupce. Bude například BMW X3 v příštím provedení vycházet technicky z řady 3 nebo z většího BMW X5? To se ještě neví.


Nové modely BMW
Zdravý potenciál mnichovské značky dokazuje vytíženost jejich výrobních linek. Jedou na maximum a navíc se dají v rámci továren vyrábět právě ty modely, o které je právě větší zájem.

BMW navíc přiznává přípravu dvou nových modelů. Jedním bude vůz mísící v sobě podobu více tříd. Půjde o čtyřdveřové auto se zvýšenou karoserií a zákazníky nejméně ze třetiny ve Spojených státech. V Americe se bude toto X-Coupé vyrábět po boku BMW X5.

V německých vývojových centrech se zároveň připravuje výroba tak zvaného prostorově-funkčního konceptu. Jeho konkurentem bude nedávno uvedený obří kombík Mercedes třídy R. Ten se ve Spojených státech podle německého magazínu Auto motor und sport zatím prodává hůř, než se čekalo. Zákazníci si auto tohoto druhu, jež svým pojetím připomíná velkoprostorový vůz, spojují s nižší cenou a ještě větším prostorem.

Kdo dožene Mini?
Novinky lze očekávat i u úplně nejmenších modelů z pod křídel renomovaných německých výrobců. S velkými problémy stále soupeřící Smart se má zaměřit jen na dvousedadlový model ForTwo, který dostane v roce 2007 motory Mitsubishi.

S využitím informací
Auto Motor a Sport


Králem mezi malými auty luxusních značek je nadále Mini. Až se jeho modelová paleta rozšíří o větší verzi na způsob kombi, chce automobilka vyrábět skoro čtvrt milionů vozů Mini ročně. A Audi do této kategorie hodlá nasadit svého favorita s pracovním názvem A2 Shooting Brake.

Záplava novinek u trojice výrobců luxusních vozů tím však neskončí. Audi podle informací německého motoristického časopisu nabídne i model A7 – čtyřdveřové kupé velikostně mezi A6 a A8. Přes tuto modelovou ofenzivu analytici moc nevěří prognózám vedení firmy, které říkají, že Audi v roce 2015 bude prodávat 1,4 milionů vozů ročně. Nejstrměji stoupá křivka prodejů u BMW.