Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW chystá ostrou verzi 1. Jeli jsme v maskovaném prototypu M Coupé

aktualizováno 
BMW se spekulacím o nejostřejší verzi svého momentálně nejmenšího modelu dlouho bránilo. Při příležitosti oslav 25 let legendárního modelu M3 se ale nakonec s novým M Coupé pochlubilo. I když jen částečně. Prozatím bylo zamaskované, ohromí ale i na sedadle spolujezdce.

BMW M Coupé | foto: BMW

BMW přivezlo svůj prototyp, na kterém se ještě stále horečně pracuje, na jeden z nejzajímavějších evropských okruhů. Leží u andaluské Marbelly a nese jméno Ascari.

Může se hodit

Nadčasová radost BMW! Prohlédněte si tyto luxusní vozy na obřím portálu
v ČR www.automodul.cz

Prototyp nejostřejší jedničky odhodí maskování na počátku příštího roku, představit by se mělo na lednovém autosalonu v Detroitu. Za volant prototypu v ceně mnoha milionů nás prozatím nepustili, místo spolujezdce bylo ale volné.

K dalším detailům BMW M coupé, které doplní řadu 1, nepadlo ani slovo, zbytek bylo potřeba "vycítit" během jediného kola na okruhu.

Tak tedy zatím neoficiálně: Pod kapotou je přeplňovaný šestiválec, který točí až sedm tisíc otáček za minutu. Výkon odhadem přesahuje 350 koní. Pro znalce řekněme, že dynamikou pocitově stojí mezi M3 E46 (předposlední generace) a M3 E92 (stávající "trojka"), přičemž blíže má osmiválci aktuálního modelu.

Na zadní nápravě nechybí samosvorný diferenciál. Standardem bude manuální šestistupňová převodovka. K mání bude dvouspojková převodovka a na přání také aktivní tlumiče.

"Budete ho milovat, ale musíte na něj počkat," láká v oficiální upoutávce na nové M Coupé. Kay Segler, šéf divize Motorsport u BMW. "Nikdy z tohoto auta nevystoupíte a nebudete dát klíče nikomu," slibuje. Jeden okruh na Ascari dává tušit, že nemluví jen tak do větru...

A proč se chystaná novinka nejmenuje M1, jak by velela logika označení ostatních ostrých modelů BMW? M1 je totiž bájný supersport, kterým mnichovská automobilka ohromovala na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.