Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW G 650 Xcountry: lehce ovladatelná motorka na pole i silnice

aktualizováno 
Pokud se nechcete na motorce vydávat na dlouhé cesty, ale hledáte spíš stroj pro zábavu, pořiďte si BMW G 650 Xcountry. Potěší vás nejen na silnici, ale i v lehčím terénu.

BMW G 650 Xcountry | foto: Dan MaternaMF DNES

Synonymem motocyklu BMW jsou odjakživa motory s protilehlými válci, takzvané boxery. S novou jednoválcovou řadou G 650 tak BMW prokázala velkou odvahu, protože motorky s tímto typem motoru nebyly u firmy nikdy velkým šlágrem.

To by se však mělo změnit s nástupem tří krasavců s označením G 650 Xcountry, Xmoto a Xchallenge.

Xcoutry je pro dva
Zatímco xmoto je klasický supermotard s drzým designem, který se sice tváří jako stroj do terénu, ale díky menším kolům si dobře vede i na silnici či v tvrdším terénu, xchallenge je zase akční motocykl, který si poradí i s hlubším bahnem. Ideální kombinací obou je model Xcountry.

BMW G 650 Xcountry

Širšímu okruhu zájemců vyhovuje už jen proto, že jako jediný nabízí v sériové verzi sedlo a stupačky pro spolujezdce. Testovaný xcountry měl kapalinou chlazený čtyřdobý jednoválec o obsahu 652 ccm.

Výkon 53 koní a téměř muší váha 160 kilogramů dělá z motocyklu malého, avšak lehce ovladatelného divocha.

Je to znát hned po nasednutí - motor citlivě reaguje na plyn, bez velkého cukání si poradí i v nízkých otáčkách. Nic se tedy nestane, když zapomenete včas podřadit, ale přesto doporučuji plně využívat všech pěti převodových stupňů.

Byla jsem také zvědavá, jestli výrobcem uváděná maximální rychlost 170 km/h není nadsazená. Rozjela jsem tedy motorku na plno a s uspokojením sledovala, jak číslice na digitálním tachometru rychle stoupají - a dokonce hranici stosedmdesátky překonávají!

Musím však přiznat, že jízda v této rychlosti je už díky konstrukci motocyklu a zejména absenci větrného štítu velmi nepříjemná. Daleko lépe a komfortněji jsem se cítila za řídítky při rychlosti kolem 120 km/h.

Pro vyznavače svižnější jízdy mám užitečný tip: pro zvýšení bezpečnosti si stroj nechte vylepšit příplatkovým brzdovým systémem ABS za 19 tisíc korun.

Nejvíc ho oceníte na asfaltovém povrchu, kde silničáři zapomněli uklidit štěrk.

BMW G 650 Xcountry

Motorka pak na takovém povrchu hned nejde do smyku. A při dobrodružnější jízdě v terénu pak můžete ABS vypnout stisknutím tlačítka.

Nádrž jen jako atrapa
Co jsem při jízdě s xcountry opravdu ocenila, je jeho pohodlné sedlo, v oblasti stehen úzké a dobře polstrované. Výška sezení je asi 88 centimetrů a dá se ručním kolečkem ještě snížit až o tři centimetry.

Vyhovovala mi také vysoká řídítka, díky kterým na motorce "neležíte“, ale víceméně vzpřímeně sedíte.

BMW G 650 Xcountry

Špatně se nepojede ani spolujezdci, pro kterého jsou v zadní části motorky namontovány dvě madla na držení.

Co mi naopak přišlo trochu nepraktické, je umístění jinak velmi pohodlných stupaček s pryžovou vložkou. Osobně bych je posunula o pár centimetrů směrem dopředu.

Xcountry se prodává v černé barvě s trochou stříbrné metalízy na bocích atrapy nádrže. Skutečná nádrž je totiž netypicky posazena na pravém boku motocyklu a tvoří tak jakousi velkou boční tabulku.

Řekla bych, že skromný objem palivové nádrže 9,5 litru je jednou z největších slabostí tohoto motocyklu. Při svižnější jízdě spořádá rovných pět litrů na sto kilometrů, což znamená nijak oslnivý dojezd s rezervou kolem 150 kilometrů.

Hlavně pro zábavu
BMW G 650 Xcountry není motocykl pro žádné dlouhé cestování, ale bude příjemným a atraktivním společníkem pro zábavu a jízdu po okolní krajině.

Opatrně se vznáší nad hrbolatým asfaltem nebo nerovnou polní cestou. Menší nerovnosti ani nepoznáte. Můžete se s ním vydat i na čerstvě povláčené pole, pokud vás však někdo nevyžene...

Vierka Kaštanová

Novinářka, zúčastnila se i řady motocyklových závodů.

Narozena: 4. 5. 1978 ve Velkém Meziříčí

Úspěchy: 1. místo v kategorii ženy a 9. místo v absolutním pořadí Rallye del Cellina 2003, 1. místo v kategorii ženy Italian Baja 2003. Od roku 2002 se jako doprovod účastní Rallye Dakar.


BMW G 650 Xcountry v číslech

motor

čtyřdobý kapalinou chlazený jednoválec, mechanicky ovládaná vícekotoučová spojka v olejové lázni, pětistupňová převodovka

zdvihový objem

652 ccm
výkon 39kW/53 koní
startér elektrický
nádrž 9,5 l
hmotnost 160 kg
základní cena 219 400 Kč

Autoři:






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Obrácená přední vidlice upside-down a ostřejší úhel řízení, který spolu s...
Extravagantní divoch se změnil. Drsňák Fat Bob má novou techniku i sílu

Zachoval si svoji charakteristickou siluetu a pořádně tlustou přední pneumatiku. Jinak ale s předchozím modelem nemá prakticky nic společného.  celý článek

Indian Roadmaster Classic
Skutečný Pán silnic: indiánskému náčelníkovi se ulice klaní

Na první pohled je tahle mašina jednoduše kolosální. Jedna jediná dominanta Indiana Roadmaster Classic se hledá opravdu těžko.  celý článek

Triumph Bonneville Bobber Black
Temný rytíř a hot rod: prozkoumali jsme novinky Triumphu na příští rok

Tradiční britský výrobce motocyklů Triumph usoudil, že klasiky není prostě nikdy dost a na silnice posílá další dva přírůstky do rodiny Bonneville. Svou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.