Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

BMW hlásí do Ženevy: Budeme zelení, čtyřkolkoví a máme fajnový roadster

aktualizováno 
BMW prozradilo, jaké novinky chystá na nadcházející 81. autosalon do Ženevy. Hlavní hvězdou expozice by měl být nový malý roadster BMW Vision Connected Drive. Příznivce značky ale méně potěší nová zelená strategie výrobce. Motorům ubudou válce a dostanou turbo.

BMW Vision Connected Drive | foto: BMW

Klasické BMW, vyjma nejslabších modelů, to byly řadové šestiválcové motory s výborným výkonem a pohonem zadních kol. Dnes má už 47 modelů BMW inteligentní pohon všech kol a další budou přibývat. A šestiválce? Těm ve středním segmentu zazvonila hrana. Ve výkonové kategorii do 200 kW, kam se vejde většina modelů řady 1, 3 a 5, nahradí šestiválce čtyřválcové motory s přeplňováním.

BMW Vision Connected Drive

Dobrým příkladem je ženevská novinka BMW X1 xDrive28i. Z dřívější logiky značení BMW by to vypadalo na motor o objemu 2,8 litru, nebo později alespoň dvou a půl litru a zcela jistě na šestiválec. Jenže novinka bude mít dvoulitrový čtyřválec s turbem a výkonem 180 kW. Motor má twin-scroll turbo a vstřikování High Precision Injection spolu s plně variabilním ovládáním ventilů Valvetronic.

Autosalon Ženeva 2011

BMW ustupuje z dlouholetých tradic, protože v módě je zelená a nový motor s osmistupňovým automatem bude mít o litr a půl nižší spotřebu než předchozí motory se stejným výkonem. A ovšemže bude mít i nižší emise. Komu se to nelíbí, bude si muset pořádně připlatit za vyšší modely značky nebo se poohlédnout jinde. Dodejme, že mnoho dalších modelů BMW dostane automatický systém start-stop ve spojení s automatickou převodovkou. Těšit se mohou zájemci o trojkové, pětkové i šestkové modely automobilky. A fanoušci nejmenší jedničkové řady se zase dočkají aerodynamických doplňků – jak jinak než pro úsporu spotřeby.

BMW Vision Connected Drive

Ještě zelenější je další novinka BMW pro ženevský autosalon. Čistě elektrický model BMW ActiveE, postavený na základě kupé jedničkové řady, už sice automobilka ukázala loni, ale v Ženevě bude vystavena produkční verze auta, jehož elektromotor nabídne 125 kW a 250 Nm. S Li-Ion akumulátory pak výrobce slibuje dojezd až 160 kilometrů. Přes finální podobu auta ale není jasné, kdy se doopravdy začne prodávat a kolik bude stát. Snad se to dozvíme právě v Ženevě.

Poslední zelený závan pro ženevský autosalon představuje kombík 320d EfficientDynamics Touring Edition. Má motor se sníženým výkonem na 120 kW, elektrický posilovač řízení, speciální pneumatiky, drobné aerodynamické úpravy karoserie, alternátor s rekuperací brzdné energie a samozřejmě i automatický start-stop systém. Odměnou za všechna vylepšení je průměrná spotřeba 4,3 litru nafty na sto kilometrů.

BMW Vision Connected Drive

Pro tradiční příznivce mnichovské značky máme nakonec jednu dobrou zprávu. BMW v Ženevě představí malý roadster, který by měl konkurovat třeba legendární Mazdě MX-5. Auto s nesériovým označením Vision Connected Drive vypadá velmi povedeně, přestože vyobrazený kus je prozatím jen studií, která má ukázat představu BMW o moderním autě budoucnosti. Všeobecně se ale předpokládá, že sériová podoba roadsteru bude taktéž velmi atraktivní.

Studie Vision Connected Drive má především ukázat propojení auta s moderními informačními technologiemi s důrazem na oddělené informačně/zábavné systémy pro řidiče a spolujezdce. Auto je samozřejmě trvale napojeno na internet. Má například head-up displej, který sleduje cestu a pomocí technologie rozšířené reality dokáže aktivně zobrazovat informace k aktuální situaci na silnici.  

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.