Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

  8:40aktualizováno  8:40
Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude pravděpodobně označen jako BMW i5, bude vycházet ze studie uvedené ve Frankfurtu.

Nové elektrické BMW budoucnosti bude třetím příspěvkem do řady i. K městskému vozu i3 a sporťáku i8 přibude v blízké budoucnosti i klasický sedan určený pro delší cestování. Ten má být čistým elektromobilem, takových bude do roku 2025 v nabídce BMW celkem dvanáct, elektrifikovaných modelů (tedy i plug-in hybridů) bude celkem 25.

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...

Studie i Vision Dynamics naznačuje především budoucí design, na konkrétní technické údaje bylo BMW skoupé. Automobilka se jen chlubí tím, že vůz ujede na jedno nabití 600 kilometrů, maximální rychlost leží za hranicí 200 km/h a stovku zvládne studie za méně než čtyři sekundy. Tím je prakticky jasné, kam tím BMW míří, budoucí sériové i5 se vydá na zteč s „velkým“ modelem Tesla Model S.

Fotogalerie

Design BMW označuje za čtyřdveřové Grand Coupé, můžeme se tedy nechat překvapit, jestli finální vůz dostane označení i5 nebo zvolí sudou číslici, která je pro tyto verze u BMW v poslední době obvyklejší. Design studie je hodně výrazný a ve světle konceptu velkého SUV X7 i méně kontroverzní, nicméně BMW si na i Vision Dynamics zcela jasně zkouší, kam až může ve změně charakteru svých vozů zajít. Jisté je, že vozy divize i se budou vzhledově nadále více odlišovat od klasických modelových řad.

Čtěte také

Vzhled vozu se nese v duchy filosofie „méně je někdy více“. Prim tu hrají velké souvislé plochy a auto se snaží maximálně maskovat spáry a přechod mezi prosklenými plochami a plechy karoserie je co nejplynulejší. Výsledek ale i přes tuto snahu působí poměrně divoce.





Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.