Diskuze
Řídili jsme elektromobil BMW i3. Je zábavný a mění dosavadní návyky
Děkujeme za pochopení.
J19a88r79o95s80l83a54v 79Z70a74h56r66a90d24n54í77č32e79k
Neznám nic lepšího, než elektromobil.
P45e76t24r 44Z77d88e44n36ě72k
Všechno by bylo ok, jen ty "zatracené baterky". Je to jako s transformátory - přes všechen technologický pokrok je trafo obludné zařízení, které se ani o polovinu (pro daný přenos) nepodařilo zmenšit. Tak babo raď.
P19e92t97r 61M91i48c98h41a10l
Souhlas. Na baterkách zatím každý elektromobil "vyhořel".
J67i94ř74í 19V50o72t54o37u75p67a95l
Energie na dobíjení se musí někde vyrobit. Nejčastěji se bude dobíjet v noci, tedy mimo provoz fotovoltaiky. Když vezmu v potaz spotřebu energie na výrobení tuny uhlí, účinnost tepelných elektráren a spotřebu energie na výrobu bateríí, tak mi vychází ne efektivnost celého systému. Je to slepá ulička.
P35e51t20r 25Z83a85s94k22o11č86i77l
"baterie s kapacitou 22 kW" je blábol, autor asi chtěl říct "22 kWh". BMW i3 má při 22kWh NEDC dojezd 190km, zatímco Tesla Model S má při 85 kWh NEDC dojezd 500 km. Model S je velmi optimializovaný na aerodynamiku, což se o i3 říct nedá. S baterkou z Tesly by i3 mělo mít NEDC dojezd 734km, asi na spotřebě energie dost hraje roli váha té baterky.
R61a16d60e36k 13H49o47d75a56ň
85 kWh akumulátory do Tesly S mají kolem 600 kg, tohle má 22 kWh a 230 kg. U elektromobilu musíte prostě volit kompromis mezi dojezdem a cenou akumulátoru protože zatím co u spalovacího motoru potřebujete na 100 km zhruba 7 kg paliva, u elektromobilu potřebujete na tutéž vzdálenost zhruba metrák s tím, že samozřejmě přijde problém efektivního dojezdu (protože zatím co 7 kg benzínu nehraje moc roli, u elektromobilu potřebujete na 100 km čím dál víc, protože musíte kompenzovat i poměrně citelné zvýšení hmotnosti).
J11a53n 69F66r72o70l32í60k
Nějak jsem autora nepochopil co je na tom autě zábavného. Jestli vystupování nebo skutečnost, že na neplánované objížďce dojde šťáva a můžu si zábavně zavolat odtahovku. Na téma akcelerace bych autora rád upozornil, že vlastnosti stejnosměrných motorů jsou notoricky známy víc než 100 let.
P67e68t76r 83K51r86a46t17o62c14h29v97í42l
Dostat zadara tak proč ne
O58d23s69t14r89a10n21ě78n81ý 91U18ž70i24v29a32t50e77l
J35a19n 92F39r75o84l25í13k
Citroen v tomto směru dost pokročil. Frantíci považují bateriový pohon za slepou uličku a delší dobu vyvíjejí pohon na stlačený vzduch. Prototyp má dvě nádrže. Jedna na olej a druhá na vzduch. Tak jsem zvědav jak uspějí.
J53o26z21e19f 11K18o58s10t28e70l67a56n97s11k58ý
Viem si predstaviť aj nabíjanie elektromobilov. V prvom rade by malo byť automatické. Vodič príde na miesto vybavené nabíjačkou a jediné čo musí urobiť, je nastaví nabíjanie na ON. Všetko ostatné sa už robí automaticky. Nabíjačka si overí identifikačné údaje auta a majiteľa (napr. pomocou vodičského preukazu s čipom zasunutého do prístrojovej dosky), Vyhľadanie zásuvky a spojenie sa s ňou by mal na starosti automobil - a nie nabíjačka. Aby náklady na nabíjačky boli minimálne.
Pred supermarketmi by tak nemal byť problém inštalovať aj 100 nabíjacích staníc na bežných parkovacích miestach. Rovnako aj v centrách miest. A tí, čo by nabíjali auto, by mali parkovanie zdarma. Mestá by tak zarábali aj na predaji elektrickej energie.
A keď by sa masovo používal nejaký univerzálny jednoduchý "port" či systém na nabíjanie, náklady na nabíjacie stanice by výrazne klesli.
Ak náklady na čerpaciu stanicu u nás sú 1 až 1,5 mil. €, tak za túto sumu by sa mohlo dať postaviť aj 1.000 jednoduchých nabíjacích staníc. Stačí na parkovisku rozviesť káble a na parkovacích miestach inštalovať port na nabíjanie.
M74a91r43c80e77l 30P17a79v50l37í81k
celé nemecké nabíjanie je nezmysel.
správne to malo byť tak, že na parkovisku (v práci) sú nad placom strechy s foto, batérie sa za (osem?) hodín nabijú, doma sa auto pripojí na sieť a dodáva elektrinu ...
tak sú "elektrárne" ostrovné, nepotrebujú zálohu, ...
D85a67v80i38d 74R95y60c22h20e72t50s59k64ý
Jako fanoušek BMW (i když pohasínající) musím ocenit že pořád dělají věci lépe než ostatní, ale elektromobil je elektromobil je elektromobil. Všechno máme - motory máme, měniče máme, rekuperaci máme, prostě ale NEMÁME BATERIE. Dokud ujede auto (bez klimy, bez topení a bez jízdy dálniční rychlostí) "něco jako" 100 km s novými a nabitými bateriemi a potom se promění v patník zralý na odtah, nikdo to chtít nebude. Samotné baterie stojí stovky tisíc a jejich kapacita se věkem brutálně snižuje. Navíc i elektřina vychází na cca 1Kč/km, což by byly náklady na normální spalovací auto kdyby na benzín nebyla 60% daň A pořizovat s i auto čistě na městské jezdění v době kdy zdivočelí ekofanatici uzavírají centra měst bez ohledu na jakoukoli logiku je taky blbost.
D51a45v41i74d 35R45y37c46h79e70t29s33k19ý
BMW i3:
náklady na palivo cca 1Kč/km
cena 1.000.000,- (z toho půlku stojí baterie s několikaletou životností), dojezd v perfektní kondici 130-160km bez topení, poté odtah
Fiat Punto LPG
náklady na palivo cca 1Kč/km
cena 210.000,- vč. tování přestavby, dojezd neomezený, nízké servisní náklady, topí, chladí...
L40i68b72o35r 30W55a26l21a80c88h
Pokud by to auto bylo nižší, proč myslíš, že by bylo těžší. Bylo by lehčí. Aerodynamika má vliv na spotřebu už od nějakých 50-60 km/h. A velice pochybuji, že i když je určeno do města, nikdo s ním nebude jezdit rychleji než 60km/h, takže lepší aerodynamika by se určitě vyplatila
J26a71k82u81b 23Š79a32f18a36n69d51a
Protože by to auto bylo delší. A to do města není výhodné. Auto je vyšší protože má tlustou podlahu ve které jsou akumulátory.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Prodej bytu 3+kk, 81 m2
Činěves, okres Nymburk
3 250 000 Kč