Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Řídili jsme elektromobil BMW i3. Je zábavný a mění dosavadní návyky

Jako jediní z České republiky jsme mohli poprvé okusit chystaný elektromobil BMW i3. Automobilka nás pozvala k prvnímu krátkému svezení do svého testovacího centra v německém Maisachu. Tam jsme zjistili, že i3 je překvapivě zábavné a důkladně promyšlené auto, které ukazuje budoucnost osobní přepravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Neznám nic lepšího, než elektromobil. :-)

0 0
možnosti

P43e65t89r 27Z91d69e34n68ě43k

20. 7. 2013 11:13

Všechno by bylo ok, jen ty "zatracené baterky". Je to jako s transformátory - přes všechen technologický pokrok je trafo obludné zařízení, které se ani o polovinu (pro daný přenos) nepodařilo zmenšit. Tak babo raď.

0 0
možnosti

Souhlas. Na baterkách zatím každý elektromobil "vyhořel".

0 0
možnosti

Energie na dobíjení se musí někde vyrobit. Nejčastěji se bude dobíjet v noci, tedy mimo provoz fotovoltaiky. Když vezmu v potaz spotřebu energie na výrobení tuny uhlí, účinnost tepelných elektráren a spotřebu energie na výrobu bateríí, tak mi vychází ne efektivnost celého systému. Je to slepá ulička.

2 4
možnosti

"baterie s kapacitou 22 kW" je blábol, autor asi chtěl říct "22 kWh". BMW i3 má při 22kWh NEDC dojezd 190km, zatímco Tesla Model S má při 85 kWh NEDC dojezd 500 km. Model S je velmi optimializovaný na aerodynamiku, což se o i3 říct nedá. S baterkou z Tesly by i3 mělo mít NEDC dojezd 734km, asi na spotřebě energie dost hraje roli váha té baterky.

0 0
možnosti

R36a22d96e83k 80H90o92d26a56ň

20. 7. 2013 14:18

85 kWh akumulátory do Tesly S mají kolem 600 kg, tohle má 22 kWh a 230 kg. U elektromobilu musíte prostě volit kompromis mezi dojezdem a cenou akumulátoru protože zatím co u spalovacího motoru potřebujete na 100 km zhruba 7 kg paliva, u elektromobilu potřebujete na tutéž vzdálenost zhruba metrák s tím, že samozřejmě přijde problém efektivního dojezdu (protože zatím co 7 kg benzínu nehraje moc roli, u elektromobilu potřebujete na 100 km čím dál víc, protože musíte kompenzovat i poměrně citelné zvýšení hmotnosti).

0 0
možnosti

J57a84n 55F15r37o54l38í25k

19. 7. 2013 18:06

Nějak jsem autora nepochopil co je na tom autě zábavného. Jestli vystupování nebo skutečnost, že na neplánované objížďce dojde šťáva a můžu si zábavně zavolat odtahovku. Na téma akcelerace bych autora rád upozornil, že vlastnosti stejnosměrných motorů jsou notoricky známy víc než 100 let.

1 0
možnosti
Foto

Dostat zadara tak proč ne ;-D

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
2 0
možnosti

J23a63n 71F59r78o63l39í84k

20. 7. 2013 12:35

Citroen v tomto směru dost pokročil. Frantíci považují bateriový pohon za slepou uličku a delší dobu vyvíjejí pohon na stlačený vzduch. Prototyp má dvě nádrže. Jedna na olej a druhá na vzduch. Tak jsem zvědav jak uspějí.

0 0
možnosti

Viem si predstaviť aj nabíjanie elektromobilov. V prvom rade by malo byť automatické. Vodič príde na miesto vybavené nabíjačkou a jediné čo musí urobiť, je nastaví nabíjanie na ON. Všetko ostatné sa už robí automaticky. Nabíjačka si overí identifikačné údaje auta a majiteľa (napr. pomocou vodičského preukazu s čipom zasunutého do prístrojovej dosky), Vyhľadanie zásuvky a spojenie sa s ňou by mal na starosti automobil - a nie nabíjačka. Aby náklady na nabíjačky boli minimálne.

Pred supermarketmi by tak nemal byť problém inštalovať aj 100 nabíjacích staníc na bežných parkovacích miestach. Rovnako aj v centrách miest. A tí, čo by nabíjali auto, by mali parkovanie zdarma. Mestá by tak zarábali aj na predaji elektrickej energie. 

A keď by sa masovo používal nejaký univerzálny jednoduchý "port" či systém na nabíjanie, náklady na nabíjacie stanice by výrazne klesli.

Ak náklady na čerpaciu stanicu u nás sú 1 až 1,5 mil. €, tak za túto sumu by sa mohlo dať postaviť aj 1.000 jednoduchých nabíjacích staníc. Stačí na parkovisku rozviesť káble a na parkovacích miestach inštalovať port na nabíjanie.

0 0
možnosti

celé nemecké nabíjanie je nezmysel.

správne to malo byť tak, že na parkovisku (v práci) sú nad placom strechy s foto, batérie sa za (osem?) hodín nabijú, doma sa auto pripojí na sieť a dodáva elektrinu ...

tak sú "elektrárne" ostrovné, nepotrebujú zálohu, ...

0 0
možnosti

Jako fanoušek BMW (i když pohasínající) musím ocenit že pořád dělají věci lépe než ostatní, ale elektromobil je elektromobil je elektromobil. Všechno máme - motory máme, měniče máme, rekuperaci máme, prostě ale NEMÁME BATERIE. Dokud ujede auto (bez klimy, bez topení a bez jízdy dálniční rychlostí) "něco jako" 100 km s novými a nabitými bateriemi a potom se promění v patník zralý na odtah, nikdo to chtít nebude. Samotné baterie stojí stovky tisíc a jejich kapacita se věkem brutálně snižuje. Navíc i elektřina vychází na cca 1Kč/km, což by byly náklady na normální spalovací auto kdyby na benzín nebyla 60% daň;-OEU!! A pořizovat s i auto čistě na městské jezdění v době kdy zdivočelí ekofanatici uzavírají centra měst bez ohledu na jakoukoli logiku je taky blbost.

7 1
možnosti

BMW i3:

náklady na palivo cca 1Kč/km

cena 1.000.000,- (z toho půlku stojí baterie s několikaletou životností), dojezd v perfektní kondici 130-160km bez topení, poté odtah

Fiat Punto LPG

náklady na palivo cca 1Kč/km

cena 210.000,- vč. tování přestavby, dojezd neomezený, nízké servisní náklady, topí, chladí...

5 0
možnosti

Pokud by to auto bylo nižší, proč myslíš, že by bylo těžší. Bylo by lehčí. Aerodynamika má vliv na spotřebu už od nějakých 50-60 km/h. A velice pochybuji, že i když je určeno do města, nikdo s ním nebude jezdit rychleji než 60km/h, takže lepší aerodynamika by se určitě vyplatila

0 0
možnosti

Protože by to auto bylo delší. A to do města není výhodné. Auto je vyšší protože má tlustou podlahu ve které jsou akumulátory.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!