Diskuze
Řídili jsme elektromobil BMW i3. Je zábavný a mění dosavadní návyky
Děkujeme za pochopení.
J51a27r11o95s95l55a68v 75Z64a46h83r94a56d36n78í31č78e51k
Neznám nic lepšího, než elektromobil.
P43e65t89r 27Z91d69e34n68ě43k
Všechno by bylo ok, jen ty "zatracené baterky". Je to jako s transformátory - přes všechen technologický pokrok je trafo obludné zařízení, které se ani o polovinu (pro daný přenos) nepodařilo zmenšit. Tak babo raď.
P70e90t83r 55M90i78c98h78a92l
Souhlas. Na baterkách zatím každý elektromobil "vyhořel".
J73i23ř87í 36V74o74t42o51u28p13a80l
Energie na dobíjení se musí někde vyrobit. Nejčastěji se bude dobíjet v noci, tedy mimo provoz fotovoltaiky. Když vezmu v potaz spotřebu energie na výrobení tuny uhlí, účinnost tepelných elektráren a spotřebu energie na výrobu bateríí, tak mi vychází ne efektivnost celého systému. Je to slepá ulička.
P52e70t42r 49Z64a41s30k33o34č41i70l
"baterie s kapacitou 22 kW" je blábol, autor asi chtěl říct "22 kWh". BMW i3 má při 22kWh NEDC dojezd 190km, zatímco Tesla Model S má při 85 kWh NEDC dojezd 500 km. Model S je velmi optimializovaný na aerodynamiku, což se o i3 říct nedá. S baterkou z Tesly by i3 mělo mít NEDC dojezd 734km, asi na spotřebě energie dost hraje roli váha té baterky.
R36a22d96e83k 80H90o92d26a56ň
85 kWh akumulátory do Tesly S mají kolem 600 kg, tohle má 22 kWh a 230 kg. U elektromobilu musíte prostě volit kompromis mezi dojezdem a cenou akumulátoru protože zatím co u spalovacího motoru potřebujete na 100 km zhruba 7 kg paliva, u elektromobilu potřebujete na tutéž vzdálenost zhruba metrák s tím, že samozřejmě přijde problém efektivního dojezdu (protože zatím co 7 kg benzínu nehraje moc roli, u elektromobilu potřebujete na 100 km čím dál víc, protože musíte kompenzovat i poměrně citelné zvýšení hmotnosti).
J57a84n 55F15r37o54l38í25k
Nějak jsem autora nepochopil co je na tom autě zábavného. Jestli vystupování nebo skutečnost, že na neplánované objížďce dojde šťáva a můžu si zábavně zavolat odtahovku. Na téma akcelerace bych autora rád upozornil, že vlastnosti stejnosměrných motorů jsou notoricky známy víc než 100 let.
O38d89s93t50r57a11n55ě32n66ý 25U37ž21i19v12a15t80e73l
J23a63n 71F59r78o63l39í84k
Citroen v tomto směru dost pokročil. Frantíci považují bateriový pohon za slepou uličku a delší dobu vyvíjejí pohon na stlačený vzduch. Prototyp má dvě nádrže. Jedna na olej a druhá na vzduch. Tak jsem zvědav jak uspějí.
J78o77z13e27f 21K12o51s79t10e34l57a19n69s15k19ý
Viem si predstaviť aj nabíjanie elektromobilov. V prvom rade by malo byť automatické. Vodič príde na miesto vybavené nabíjačkou a jediné čo musí urobiť, je nastaví nabíjanie na ON. Všetko ostatné sa už robí automaticky. Nabíjačka si overí identifikačné údaje auta a majiteľa (napr. pomocou vodičského preukazu s čipom zasunutého do prístrojovej dosky), Vyhľadanie zásuvky a spojenie sa s ňou by mal na starosti automobil - a nie nabíjačka. Aby náklady na nabíjačky boli minimálne.
Pred supermarketmi by tak nemal byť problém inštalovať aj 100 nabíjacích staníc na bežných parkovacích miestach. Rovnako aj v centrách miest. A tí, čo by nabíjali auto, by mali parkovanie zdarma. Mestá by tak zarábali aj na predaji elektrickej energie.
A keď by sa masovo používal nejaký univerzálny jednoduchý "port" či systém na nabíjanie, náklady na nabíjacie stanice by výrazne klesli.
Ak náklady na čerpaciu stanicu u nás sú 1 až 1,5 mil. €, tak za túto sumu by sa mohlo dať postaviť aj 1.000 jednoduchých nabíjacích staníc. Stačí na parkovisku rozviesť káble a na parkovacích miestach inštalovať port na nabíjanie.
M60a14r23c93e25l 44P72a73v92l30í48k
celé nemecké nabíjanie je nezmysel.
správne to malo byť tak, že na parkovisku (v práci) sú nad placom strechy s foto, batérie sa za (osem?) hodín nabijú, doma sa auto pripojí na sieť a dodáva elektrinu ...
tak sú "elektrárne" ostrovné, nepotrebujú zálohu, ...
D24a24v59i36d 63R64y89c32h76e29t49s13k34ý
Jako fanoušek BMW (i když pohasínající) musím ocenit že pořád dělají věci lépe než ostatní, ale elektromobil je elektromobil je elektromobil. Všechno máme - motory máme, měniče máme, rekuperaci máme, prostě ale NEMÁME BATERIE. Dokud ujede auto (bez klimy, bez topení a bez jízdy dálniční rychlostí) "něco jako" 100 km s novými a nabitými bateriemi a potom se promění v patník zralý na odtah, nikdo to chtít nebude. Samotné baterie stojí stovky tisíc a jejich kapacita se věkem brutálně snižuje. Navíc i elektřina vychází na cca 1Kč/km, což by byly náklady na normální spalovací auto kdyby na benzín nebyla 60% daň A pořizovat s i auto čistě na městské jezdění v době kdy zdivočelí ekofanatici uzavírají centra měst bez ohledu na jakoukoli logiku je taky blbost.
D68a39v12i79d 32R64y52c58h61e31t27s58k26ý
BMW i3:
náklady na palivo cca 1Kč/km
cena 1.000.000,- (z toho půlku stojí baterie s několikaletou životností), dojezd v perfektní kondici 130-160km bez topení, poté odtah
Fiat Punto LPG
náklady na palivo cca 1Kč/km
cena 210.000,- vč. tování přestavby, dojezd neomezený, nízké servisní náklady, topí, chladí...
L89i52b43o15r 39W33a89l63a37c64h
Pokud by to auto bylo nižší, proč myslíš, že by bylo těžší. Bylo by lehčí. Aerodynamika má vliv na spotřebu už od nějakých 50-60 km/h. A velice pochybuji, že i když je určeno do města, nikdo s ním nebude jezdit rychleji než 60km/h, takže lepší aerodynamika by se určitě vyplatila
J49a97k93u53b 79Š82a41f19a21n11d87a
Protože by to auto bylo delší. A to do města není výhodné. Auto je vyšší protože má tlustou podlahu ve které jsou akumulátory.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Prodej rodinného domu 120m2, pozemek 259 m2, Horní Litvínov
K Loučkám, Litvínov - Horní Litvínov, okres Most
5 000 000 Kč