Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O krok blíž k sériové výrobě. Prapodivné BMW i3 přišlo o zadní dveře

  14:00aktualizováno  14:00
Obdivovatelům aut mnichovské automobilky musí při pohledu na koncept BMW i3 Coupe významně poškubávat obočí. Zavalité kupé připomíná spíš malé MPV a nebýt přední masky, tak by nezaujatý pozorovatel spíš čekal novinku od Citroënu. Technika pod kapotou je ovšem veskrze zajímavá.

BMW i3 Concept Coupe | foto: BMW

Ač se BMW snaží, jako ostatně i jiné značky, využít každou skulinu na automobilovém trhu, drží se na rozdíl od konkurence pověsti výrobce dynamických a sportovních aut. Nemá v nabídce rodinné MPV, i nejmenší model si zachovává klasickou koncepci s pohonem zadní nápravy a jedinou úlitbou trhu jsou modely SUV, které prostě mít musí.

Fotogalerie

Jenže v rámci těchto mantinelů už nezbývá BMW příliš mnoho prostoru, a tak pokukuje po segmentech trhu, kde by auto s vrtulí ve znaku čekal málokdo. Prostor pro rozšiřování portfolia má BMW především směrem dolů. Třída 1 je stále relativně dost velká a drahá. Konkurenční Audi má ještě níž model A1 s délkou pod čtyři metry a cenou začínající na zhruba 420 000 korunách, nejmenší BMW je o 150 000 korun dražší.

A právě do stejného segmentu Audi A1 má namířeno BMW i3. Jenže k přímému konkurentovi pro malinké audi je cesta dlouhá a BMW se zatím chlubí čistě elektrickým kupé. Automobilka však již testuje sériové provedení a podle všeho nabídne jak čistý elektromobil, tak i hybridní variantu. A pravděpodobně i model s klasickým spalovacím motorem.

První koncept i3 ukázalo BMW už před rokem. Pětidveřový model v podobě kompaktního hatchbacku vynikal výrazně prosklenou karoserií včetně průhledných bočních panelů. Po jejich odstranění ovšem působil hatchback vcelku sériovým dojmem.

BMW i3 Concept Coupe

Nejnovější i3 Concept Coupe ukazuje třídveřovou verzi modelu a přestože ji automobilka hrdě prohlašuje za kupé, je to opět spíš klasický malý hatchback. Auto si odbylo veřejnou premiéru na nedávném autosalonu v Los Angeles a podrobnosti o sériové výrobě si zatím výrobce nechává pro sebe. Připustil ale, že vedle pětidveřové verze přijde na řadu i tato sportovnější varianta.

Oproti prvnímu konceptu přišlo kupé o průhledné panely karoserie. Výrazné prosklení tak reprezentuje netradičně zalomené zadní boční okno, které přechází, stejně jako u pětidveřového konceptu, do navazující úzké lišty v C sloupku. Místo až k nárazníku prosklených pátých dveří má kupé ve spodní části dveří lesklý černý plast. Opět řešení, které je blíž sériové produkci.

BMW i3 Concept Coupe

Oproti loňskému konceptu i3 se příliš nezměnil interiér, respektive palubní deska. Opět má velmi čisté tvary s dvojicí dominantních displejů. Multimediální uprostřed opět působí výrazně sériovějším dojmem než v předchozím případě. To samé platí o vcelku konvenčním panelu ovládání audiosoupravy a klimatizace. Tradiční je orientace středové části palubní desky směrem k řidiči. Výrobce navíc slibuje snadné propojení systému auta s mobily na platformě Android a s iPhony. To je praktické u elektrického pohonu auta, kdy si z domova bude možné naplánovat trasu a ověřit dojezd či možnosti dobíjení. Aby to fungovalo, je v BMW trvale vložena SIM pro komunikaci auta na dálku.

Co se za rok nezměnilo, je pohon auta. BMW u konceptu stále ukazuje čistě elektrický pohon. Elektromotor s výkonem 125 kW a točivým momentem 250 Nm pohání přes jednostupňovou převodovku zadní kola. Energii mu dodávají v podlaze uložené lithium-iontové akumulátory. Výrobce slibuje dojezd až 160 kilometrů, v praxi ale bude nižší. Ze tří jízdních režimů ten nejúspornější nedovolí překročení devadesátikilometrové rychlosti. Pro ekonomickou jízdu má auto nezvykle velká a úzká kola: 155/60 R20 vpředu a 175/55 R20 vzadu.

Rozměry BMW i3 jsou opravdu kompaktní. Na délku měří 3,95 metru, což je překvapivě o deset centimetrů víc než loňský pětidveřový koncept. Šířka 1,77 metru je pro daný segment obvyklá, výška 1,55 metru je naopak někde mezi klasickými hatchbacky a MPV. Rozvor 2,57 metru je na daný segment velkorysý.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Najdete na iDNES.cz