Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Nejpokrokovější supersport k vidění v Praze

aktualizováno 
BMW i8 má sice v útrobách "jen" tříválec, i tak je to ale jedno z moderní technikou nejnabitějších aut. Hybridní supersport s udávanou spotřebou 2,5 litru je k vidění v Praze. Vůz budoucnosti za více než tři miliony se právě začíná vyrábět.

BMW i8 v pražském showroomu | foto: Lukáš Hron, Mobil

Tak vypadá budoucnost sportovních aut v podání automobilky BMW. Spolupracovník redakce se už svezl s jeho téměř sériovým provedením - jízdní dojmy čtěte ZDE.

Použitými technologiemi se BMW i8 značně vymyká všemu, co se dosud vyrábělo nebo se v dohledné době začne vyrábět. Supersport budoucnosti, který zavítal koncem loňska do Česka ještě v podobě testovacího prototypu, je teď v plné parádě k vidění v pražském dealerství BMW. Originál za téměř čtyři miliony korun parkuje do 25. dubna v pražském showroomu společnosti Invelt.

Kupé s kabinou pro dva dospělé a dvě děti (uspořádání 2+2) má kabinu z lehkých, ale tuhých uhlíkových kompozitů a u zadní nápravy přeplňovaný benzinový tříválec 1,5 litru s výkonem 170 kW, u přední elektromotor o výkonu 96 kW. BMW i8 je tedy vybaveno elektronicky řízeným pohonem všech kol bez mechanického spojení obou náprav. Baterie, kterou je možné dobít ze zásuvky, je umístěna na výšku mezi předními sedadly.

BMW i8 v pražském showroomu

BMW i8 v pražském showroomu

Supersport od BMW má celkový výkon má 266 kW (362 koní) a zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 4,5 sekundy. V normovaném cyklu má dosáhnout jen 2,5 litru paliva na sto kilometrů. V reálném provozu to samozřejmě bude víc. Další informace o moderních technologiích i8 najdete v našich souvisejících článcích.

Vůz půjde na trh v červnu

Nové BMW se už od svého představení může těšit z velkého zájmu zákazníků a nejinak je tomu i v České republice. "BMW i8 budí, nejen svým vzhledem, značný rozruch," říká Jiří Jirovec, generální ředitel společnosti Invelt. "Můžeme říci, že poptávka a samozřejmě i realizované objednávky překonávají naše očekávání. Ke konkrétnímu číslu bychom se neradi vyjadřovali, můžeme však říci, že je v řádech desítek závazných objednávek," dodal.

Fotogalerie

Pražská firma začala přijímat rezervace výrobních slotů už v srpnu loňského roku, první závazná objednávka v ČR pak byla podepsána přesně v den, kdy BMW oficiálně zahájilo prodej i8.

Oficiální uvedení na evropský trh, tedy i v České republice, je naplánováno na červen letošního roku, kdy svůj vůz obdrží také první zájemci. "Cena základního modelu této novinky byla pro český trh stanovena na 3 310 000 korun včetně DPH," doplňuje Jirovec.

Model BMW i8 vystavený v pražském showroomu se podařilo zapůjčit pouze na časově omezenou dobu a koncem měsíce opět změní lokaci. Další podobnou příležitost prohlédnout si i8 pořádně zblízka budu mít zájemci v České republice až v polovině tohoto roku, kdy bude prodejce nabízet i zkušební jízdu.





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.