Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autodědečci jedou závodit Evropou. Krásné BMW je potká v Monte Carlu

  18:23aktualizováno  18:23
K padesátinám, které slavil před rokem, dostal kroměřížský automobilový závodník Michal Sum od kamarádů dárek. Model vozu BMW 2002 TI ve verzi Rallye Monte Carlo.

Kroměřížský závodník Michal Sum vyrazí na historickou verzi slavné automobilové soutěže Rallye Monte Carlo s BMW 2002 TI | foto: Jan Karásek, MAFRA

Vzal to jako výzvu. Proto nechybí mezi 329 účastníky, kteří se zúčastní verze Rally Monte Carlo pro historické vozy. Navigátora mu bude dělat olomoucký závodník Jaroslav Mikulenka. Oba dva se zúčastní 14. ročníku, který začíná už ve čtvrtek, jen necelý týden po závodě současných vozů.

"Ještě že mi nedali model Mount Everestu. To bych musel šplhat do Himálají," pousmál se Sum, který je v motoristickém světě známý jako velký šprýmař.

Kroměřížský závodník Michal Sum vyrazí na historickou verzi slavné automobilové soutěže Rallye Monte Carlo s BMW 2002 TI

Na Azurové pobřeží se vydává z Kroměříže oklikou přes Varšavu. Pořadatelé totiž dodržují pravidla úvodních ročníků včetně hvězdicové jízdy z různých koutů Evropy. Sum to měl nejblíž do polské metropole, odkud vyrazí vstříc prvním kilometrům 60 posádek. Dalšími startovacími místy jsou Marakéš, Glasgow, Barcelona a Remeš.

"Auto jsme chystali tři týdny, pomohli mi synové a kamarádi," ocenil Sum. Doprovodný vůz bude řídit jeho syn Michal. Ve voze BMW 2002 TI bude kroměřížského pilota navigovat Jaroslav Mikulenka. Olomoucký závodník sám jezdí. "Potřebuju vedle sebe řidiče, protože nás čeká spousta kilometrů. Budeme se střídat,“ vysvětlil Sum.

Hřeby do pneumatik z roku 1977

Soutěž má trošku jiný model, než bývá zvykem dnes. Cestou ze startovacích míst musí účastníci dodržet předepsaný rychlostní průměr a přitom projet kontrolními body. Moravská dvojice ujede téměř dva tisíce kilometrů. "Máme na to nějakých čtyřicet hodin," připomněl Sum.

Kroměřížský závodník Michal Sum vyrazí na historickou verzi slavné automobilové soutěže Rallye Monte Carlo s BMW 2002 TI

Všichni účastníci se sjedou v sobotu před Monakem, odkud vyrazí do proslulého knížectví. Pak následuje třídenní závod po klasických rychlostních zkouškách. Stejně jako současné vozy budou závodit u města Valence i nad Monakem, nechybí Noc dlouhých ohňů i průjezd průsmykem Col de Turini.

"Znovu musíme dodržet časový limit. Kdo bude pomalejší, dostane penalizaci," popsal Sum systém hodnocení. "Vypsané rychlostní průměry přitom neumožňují výletní tempo. Musíme jet naplno." Mezi účastníky nechybí ani hvězdy minulosti Bruno Saby, Rauno Aaltonen či Jean Ragnotti. Češi mají přesto vysoké ambice.

Kroměřížský závodník Michal Sum vyrazí na historickou verzi slavné automobilové soutěže Rallye Monte Carlo s BMW 2002 TI

"Jedeme vyhrát," ujistil Sum. "Naší výhodou jsou speciální hřeby na pneumatiky. Dodal nám je bývalý jezdec Škody Jura Motal, který na nich na Monte závodil v roce 1977."

Autor:




Nejčtenější

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Další z rubriky

Suzuki SX4
Shání se auto pro dva do 150 tisíc: na velikosti nezáleží, berte benzin

Je to typický požadavek penzistů, svobodných, nebo třeba těch, kdo shání druhé auto do rodiny. Praktické auto, které nemusí být ani moc velké, jezdit s ním...  celý článek

Toyota 2000 GT
Toyota slaví 80 let. Má usedlou tvář, je však průkopnická

Největší světová automobilka existuje od roku 1937. Na kontě má několik „nej“, třeba nejvíce prodaných kusů jednoho modelu.  celý článek

Škoda Favorit
Otec navrhoval favorita, syn teď vymýšlí, jak se vypořádat s ekonormami

Petr Hrdlička přivedl coby šéfkonstruktér k životu Škodu Favorit v rekordním čase. Překonávat musel především nástrahy tehdejšího plánovaného hospodářství....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.